
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
„Prius“ prieš„Insight“: įmonės valdymo kultūrų konfliktas
Vidutinio dydžio hibridiniai hečbekai „Prius“ ir „Insight“ puikiai atspindi „Toyota Motor“ ir „Honda Motor“ įmonių valdymo kultūrų skirtumus. Neseniai debiutavęs „Insight“ tarsi įkūnija pragmatišką tikslingumą: šis modelis turi supaprastintą keturių cilindrų benzininį agregatą bei elektrinį motorą, kuris leidžia sumažinti degalų sąnaudas. Jo interjeras yra blankokas, panaudota daug pigiai atrodančio plastiko, o nemažai komponentų perimta iškitų „Honda“ modelių. Tuo tarpu pagrindinis „Insight“ varžovas „Toyota Prius“ yra inžinerinio meistriškumo pavyzdys. Jis gali pasigirti modernia transmisija, itin mažomis degalų sąnaudomis ir akį traukiančiais moderniais įrengimais, pavyzdžiui, saulės baterijomis.
“Honda Insight”
Naujos kartos „Prius“ ir naujasis „Insight“ yra ne tik pagrindiniai varžovai, jie atstovauja visiškai skirtingoms verslo filosofijoms. Aukšta kokybe garsėjanti „Toyota Motor“ pasiekė naujas technologines aukštumas, tačiau neišvengė didelių kaštų, o nuosmukio laikotarpiu tai yra gana rizikinga. Tuo tarpu taupioji „Honda Motor“ su nedidelėmis sąnaudomis pasiekė visai neblogą rezultatą, kuris techniškai neprilygsta „Prius“, tačiau mažesnė kaina turėtų sudominti nemažai pirkėjų.
„Honda Insight“ Lietuvoje kainuoja nuo 74,500 iki 79,500 Lt, tuo tarpu naujos kartos „Prius“ mūsų šalyje debiutuos tik rugpjūčio mėnesį, tačiau jo kaina turėtų būti panaši kaip ir ankstesniojo modelio, t.y. maždaug nuo 90 tūkst. Lt. „J.P.Morgan“ analitikas Takaki Nakanishi pastebi, kad dėl agresyvios „Prius“ kainodaros pelno maržos čia bus labai mažos ir bus labai sunku gauti pelno parduodant bazinių komplektacijų modelius.
“Toyota Prius”
Tiek „Honda Motor“, tiek ir „Toyota Motor“ vadovaujasi nuolatinio tobulėjimo (kaizen) ir gamybos laiku (just-in-time) principais, tačiau jų subtilūs skirtumai atsispindi „Honda Motor“ pragmatizme ir „Toyota Motor“ perfekcionizme. „UBS Securities“ analitikas Tatsuo Yoshida pastebi, kad „Honda Motor“ visuomet turėjo aiškiai apsibrėžti, ką jie gali padaryti ir ko negali, nes šis gamintojas tiesiog neturi tokių resursų kaip „Toyota Motor“, tad bandymas sekti pastarąją bendrovę galėtų prilygti savižudybei. „Honda Motor“ pavyko sumažinti „Insight“ degalų sąnaudas iki 4,4 ltr./100 km, tačiau „Toyota Motor“ juos aplenkė visu puslitriu ir gali pasigirti vos 3,9 ltr./100 km sąnaudomis.
“Honda Insight”
Kurdama „Insight“ „Honda Motor“ supaprastino 1,3 ltr. variklį vietoje trijų vožtuvų valdymo režimų palikdama tik du, o dvigubos sankabos pavarų dėžė buvo pakeista viengubos sankabos transmisija. Dėl to nukentėjo stabdymo metu išsiskiriančią energiją panaudojančios sistemos efektyvumas, tačiau pavyko sumažinti kaštus. „Insight“ aerodinaminio pasipriešino koeficientas siekia 0,28 ir yra neblogas, tačiau nusileidžia net ir „Civic“. „Insight“ vyriausiasis inžinierius Yasunari Seki kurdamas ši modelį turėjo naudoti „Honda Jazz“ kėbulo struktūrą, dėl to jam nepavyko pasiekti geresnių aerodinaminių savybių ir dailesnės išvaizdos. Tiesa sakant, dizainas „Honda Motor“ veikiausiai yra išvis nesvarbus, nes šis gamintojas netgi neturi vyriausiojo dizainerio pareigybės.
Savo ruožtu „Toyota Motor“ vyriausias inžinierius Akihiko Otsuka siekė, kad „Prius“ taptų ekologiškiausiu automobiliu pasaulyje. Norėdamas sumažinti degalų sąnaudas užmiestyje jis panaudojo didesnio darbinio tūrio agregatą, o variklio apkrovimą pavyko sumažinti pasitelkus elektros energiją kondicionieriaus kompresoriui ir vandens siurbliui varyti. Be to, A.Otsuka sukonstravo išmetamųjų dujų šilumos panaudojimo sistemą, kuri padeda varikliui visuomet dirbti efektyviausiu režimu. „Prius“ pasipriešinimo koeficientas buvo sumažintas nuo 0,26 iki 0,25 ir kuriam laikui šis modelis tapo aptakiausiu pasaulyje serijinės gamybos automobiliu, kol visai neseniai jį pranoko E klasės „Mercedes-Benz“ kupė (0,24).
“Toyota Prius”
„Prius“ gali pasigirti ir tokia naujove kaip saulės baterijomis, kurios pastačius automobilį atokaitoje maitina kondicionavimo sistemą ir įsėdus leidžia mėgautis gaiviu oru.
Kuriant „Insight“ „Honda Motor“ pavyko 40% sumažinti hibridinės sistemos, kuri buvo naudojama „Civic Hybrid“, gamybos kaštus, o „Toyota Motor“ „Prius“ gamybos kaštus pavyko sumažinti 35%, nors A.Otsuka siekė gamybą atpiginti perpus.
Taigi, jūsų teisė rinktis.
Liepa 16, 2009 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą