Prancūzijos automobilių gamintojai sieks atgauti prarastas pozicijas

Siekdami atgauti prarastas pozicijas Senojo žemyno masinių automobilių rinkoje Prancūzijos gamintojai turėtų pasiūlyti geresnių modelių bei nuodugniai peržvelgti savo veiklos pagrindus. Antrasis pagal dydį Europos gamintojas „PSA/Peugeot-Citroen“ ir penktąją vietą užimantis „Renault“ pradėjo kampanijas, kuriomis siekiama padidinti automobilių patrauklumą ir pagerinti jų kokybę. Jei gamintojams pasiseks, tai padės sustabdyti jų rinkos dalies smukimą ir pagerins pelningumo rodiklius.

Legendinio Carloso Ghosno valdomas „Renault“ ir naują vadovą Christianą Streiffą turintis PSA bandys atgauti Vokietijos, Japonijos ir Italijos gamintojų atplėštą rinkos dalį. Automobilių rinkos tyrimų tinklo „Gerpisa“ vadovas Bernardas Jullienas priminė, kad Prancūzijos gamintojai tradiciškai dominavo vidutinio dydžio automobilių rinkoje. Vis dėlto pastaruoju metu jiems čia sekasi nekaip, nes „Fiat“ ir „Volkswagen“ šiandien yra konkurencingesni nei priešpora metų. „Deutsche Bank“ analitikas Gaetanas Toulemonde pastebėjo, kad, Europos automobilių rinkai augant labai lėtai, pardavimai didėti gali tik kitų gamintojų sąskaita.

„Citroen C-crosser“

Prancūzijos bendroves į kampą spraudžia ir Azijos gamintojai, kurie sparčiai plečia veiklą Senajame žemyne. „Toyota“ Prancūzijos padalinio vadovas Michaelis Gardelis tikina, kad Valenciennes mieste Prancūzijoje veikianti „Toyota“ gamykla įdėjo daug pastangų siekdama mažinti pirkėjų nepasitikėjimą ne europietiškomis markėmis. Be to, dalį „Renault“ ir PSA pirkėjų nuviliojo Vokietijos prestižinių automobilių gamintojai, kurie pristatė patrauklius kompaktinius modelius, pavyzdžiui, 1 serijos BMW, A klasės „Mercedes-Benz“ bei „Audi A3“.

Dėl sumažėjusios rinkos dalies kalti ne tik konkurentai, bet ir pačių Prancūzijos gamintojų strategija – PSA ir „Renault“ ilgą laiką ignoravo Europoje itin sparčiai auganti visureigių segmentą. Tiesa, gamintojai rengiasi ištaisyti šią klaidą: Ženevos automobilių parodoje PSA pristatė „Peugeot 4007“ ir „Citroen C-crosser“ visureigius, o „Renault“ gamą kitų metų pradžioje turėtų papildyti Pietų Korėjos padalinio „Samsung Motors“ gaminamas visureigis.

„Renault“ stendas Ženevos automobilių parodoje

Suvilioti mažojo „Mini“ sėkmės Prancūzijos gamintojai taip pat pamėgino pasiūlyti mažų ir brangių modelių, tačiau jiems nepavyko. „Renault Modus“ ir „Peugeot 1007“ nepateisino lūkesčių, nes pirkėjai nusprendė, kad jie yra per brangūs. Už „Renault“ pardavimus Prancūzijoje atsakingas Jacques Chauvet pripažino, jog gamintojas suprato, kad pirkėjai vertę dažnai suvokia proporcingai automobilio ilgiui.

B.Jullienas pastebėjo, kad abu Prancūzijos automobilių gamintojai kol kas dirba pelningai ir turi nedaug skolų, tad jų padėtis yra daug geresnė nei „Ford“ ar „General Motors“, tačiau jiems reikia apsispręsti dėl tolimesnių veiksmų. Viena išgalimų strategijų yra plėsti veiklą naujose rinkose. Kuklų „Logan“ modelį „Renault“ pasiūlė Indijos, Irano ir Rusijos pirkėjams. PSA bosas Ch.Streiffas taip pat svarsto galimybes gaminti nebrangų modelį besivystančioms šalims. Be to, galima bandyti pasiūlyti ištaigingesnių modelių ir įkelti koją į prestižinių automobilių rinką, kur pelno maržos yra gerokai didesnės. Tiesa, keletas ankstesnių tokių bandymų baigėsi nesėkmingai.

„Peugeot 4007“

Tiek „Renault“, tiek ir PSA pripažino, kad vienas svarbiausių uždavinių dabar yra gerinti automobilių kokybę ir atgauti pirkėjų pasitikėjimą. Keletas dešimtmečio pradžioje pasirodžiusių prancūziškų modelių liūdnai pagarsėjo įvairiais gedimais. Kokybės problemų turėjo „Renault Laguna“, „Peugeot 307“ bei „Citroen C5“. Dažnai tai buvo susiję su sudėtingų elektronikos sistemų gedimais. Anot vieno „Peugeot“ pareigūno, dileriai baiminasi, kad pirkėjai, kurie iš306 modelio persėdo į 307, daugiau gali nesugrįžti į „Peugeot“ salonus.

Prancūzijos gamintojų dėmesį nuo kokybės problemų atitraukė plėtra užsienio rinkose bei, PSA atveju, bendrų „Peugeot“ ir „Citroen“ platformų diegimas. Vis dėlto ankstesnis „Renault“ vadovas Louisas Schweitzeris neseniai pasirodžiusioje knygoje pastebėjo, kad didelė bendrovė negali sau leisti vienu metu turėti kelių prioritetų.

Kovas 14, 2007   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: