
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Porsche ir Piechų šeimos nesutaria dėl „Volkswagen“ grupės
„Porsche“ paskelbus apie planus įsigyti kontrolinį „Volkswagen“ akcijų paketą, prasidėjo kova dėl įtakos šio didžiausio Europos automobilių gamintojo valdymui. Tiesa, čia grumiasi ne verslo grupuotės, o legendinio konstruktoriaus Ferdinando Porsche anūkai – Porsche ir Piechų šeimų atstovai. Vienai grupei atstovauja „Porsche“ valdybos pirmininkas Wolfgangas Porsche, „Porsche“ vadovas Wendelinas Wiedekingas bei finansų skyriaus vadovas Holgeris Harteris. Kitą interesų grupę sudaro valdingasis „Volkswagen“ valdybos pirmininkas Ferdinandas Piechas, „Volkswagen“ grupės vadovas Martinas Winterkornas, „Audi“ vadovas Rupertas Stadleris bei „Volkswagen“ profsąjungos atstovas Berndas Osterlohas. Įtakos sferų pasidalijimas turėtų paaiškėti per artimiausius kelis mėnesius, kuomet akcininkų susirinkimuose bus patvirtinti „Volkswagen“ ir „Audi“ stebėtojų tarybų nariai.
Brangus F.Piecho “žaislas” - “Volkswagen W12 Coupe”
Porsche klano lyderis W.Porsche balandžio 24 d. buvo patvirtintas ir „Volkswagen“ stebėtojų tarybos nariu. Š ioje taryboje jau dirba kiti du aukščiausi „Porsche“ pareigūnai – W.Wiedekingas ir H.Harteris, tad dabar „Porsche“ atstovai sustiprins savo įtaką siekdami padidinti „Volkswagen“ grupės pelningumą ir grąžą akcininkams. Kaip rodo istorija, „Volkswagen“ dažnai imasi kurti prestižinius modelius ar superautomobilius, kurie atneša tik nuostolius – tai didesnio pirkėjų susidomėjimo nesulaukęs „Phaeton“, į gatves taip ir neišriedėjęs „W12 Coupe“ ar ekskliuzyvinis „Bugatti Veyron“. W.Wiedekingas siekdamas geresnių rezultatų yra pasiryžęs išnaudoti visas įmanomas priemones, tad „Volkswagen“ darbininkai baiminasi, kad tai gali atsiliepti jų atlyginimams, kurie yra gerokai didesni už vidutinius. Savo ruožtu 20% „Volkswagen“ akcijų valdančios Žemutinės Saksonijos žemės premjeras Christianas Wulfas kartu su F.Piechu ir B.Osterlohu bendrovę įsivaizduoja kaip įspūdingų, nors ir ne visuomet pelningų, automobilių gamintoją, kuriai socialinė atsakomybė ir vokiečių darbo vietų saugumas yra svarbiau nei finansiniai rezultatai.
Gegužės 7 d. vyksiančiame „Audi“ akcininkų susirinkime „Porsche“ atstovai sieks padidinti savo įtaką – W.Wiedekingas ir H.Harteris siekia tapti stebėtojų tarybos nariais. Kalbama, kad šiems vadovams užkliuvo „Audi“ sportinių automobilių kūrimas, pavyzdžiui, R8 modelis, tiesiogiai konkuruojantis su „Porsche 911“. Be to, jie norėtų į „Porsche“ gamą įtraukti „Audi Q5“ pagrindu sukurtą visureigį, o tam priešinasi „Audi“ vadovai. Taip pat pastebima, kad „Porsche“ gali norėti atskirti „Audi“ nuo „Volkswagen“ grupės ir perimti tiesioginį jos valdymą, kad galėtų tiesiogiai susižerti šios markės pelną. Oponuodamas šiems siekiams F.Piechas taip pat pasisiūlė į „Audi“ stebėtojų tarybą.
“Bugatti Veyron”
Ilgametis „Volkswagen“ grupės vadovas F.Piechas net ir pasitraukęs išsavo posto liko labai įtakingas, kita vertus, panašu, kad pastaruoju metu jo galios ėmė mažėti. „Porsche Holding“ stebėtojų tarybos pirmininko pavaduotojo postą F.Piechas užleido jaunesniam broliui Hansui Micheliui, geriau sutariančiam su Porsche šeimos nariais, o ilgą laiką šešėlyje tūnojęs W.Porsche vis dažniau išeina į areną ir viešai prieštarauja F.Piecho pozicijai. Be to, F.Piechas užsitraukė šeimos nemalonę nesustabdęs aršios B.Osterloho kritikos W.Wiedekingo atžvilgiu. F.Piechas „Porsche“ vadovą vertina kaip samdytą žmogų, įgijusį pernelyg daug įtakos, tačiau Porsche šeima juo pasitiki, nes W.Wiedekingui kadaise pavyko išgelbėti ant bankroto ribos atsidūrusį gamintoją. Dėl to artimiausiu metu Porsche ir Piechų šeimoms teks apsispręsti, ar „Volkswagen“ gali sau leisti toliau kurti bei gaminti brangius „žaislus“, ar pasiraitojus rankoves imtis esminių reformų ir sutelkti dėmesį konkurencingų masinių automobilių gamybai.
Gegužė 6, 2008 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą