
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Per metus Dieteris Zetsche nubrėžė naują Mercedes Car Group kursą
Dieteris Zetsche jau 16 mėnesių vadovauja „Mercedes Car Group“, o ką tik pasibaigė ir pirmieji jo vadovavimo visai „DaimlerChrysler“ grupei metai. D.Zetsche neveltui vadinamas įtakingiausiu visų laikų „Mercedes“ vadovu – spalio pabaigoje vykusiame stebėtojų tarybos susirinkime buvo svarstomas ankstesniojo „DaimlerChrysler“ vadovo Juergeno Schremppo bendražygių Ruedigerio Grube,s ir Andreaso Renschlerio likimas. Tiesa, vyriausiajam grupės strategui R.Grubei ir komercinių automobilių padalinio vadovui A.Renschleriui pavyko išsaugoti savo postus, jų kontraktai buvo pratęsti iki 2010 m. rugsėjo, tačiau dabar jie turėtų aiškiai žinoti, kas stovo prie „DaimlerChrysler“ vairo.
D.Zetsche tikslai yra ambicingi, bet aiškūs – vadovas nori, kad šiemet „Mercedes“ grupės veiklos marža pasiektų 7%, nors 2005 m. ji sudarė vos 2,2%. Tuo tarpu pagrindinio „Mercedes“ varžovo BMW veiklos marža 2005 m. siekė 8,2%. Š is rodiklis yra skaičiuojamas kaip veiklos pelno ir pajamų santykis.
„DaimlerChrysler“ veiklos pelnas trečiąjį 2006 m. ketvirtį sudarė net 892 mln. eurų (3,080 mln. Lt), o tuo pačiu laikotarpiu 2005 m. gamintojo veiklos pelnas siekė tik 1,838 mln. eurų (6,346 mln. Lt). „Mercedes“ grupės pardavimai sausio-lapkričio mėnesiais padidėjo 5% iki 1,147,600 vnt.
Per pirmuosius vadovavimo „Mercedes Car Group“ metus D.Zetsche priėmė keturis esminius strateginius sprendimus: (1) centralizavo administracines funkcijas, (2) reorganizavo „Smart“, (3) pakoregavo „Mercedes-Benz“ pozicionavimą ir (4) reformavo pardavimus bei rinkodarą. Įgyvendindamas naują valdymo modelį, plėtros, gamybos, pardavimų ir rinkodaros skyrius D.Zetsche apjungė į specializuotus padalinius taip išvengdamas tos pačios veiklos dubliavimo. Gelsenkirchene (Vokietija) įsikūrusio Taikomųjų mokslų universiteto Automobilių rinkos tyrimų centro vadovas Ferdinandas Dudenhoeferis mano, kad tai gamintojui per metus leis sutaupyti apie 750 mln. eurų (2,590 mln. Lt). Taip „Mercedes“ grupė gaus naujų modelių kūrimui ir gamybos proceso tobulinimui reikalingų finansinių išteklių.
D.Zetsche be didelių skrupulų sumažino „Smart“ kaštus. Š ios markės bendradarbiavimas su „Mitsubishi“ gaminant „ForFour“ modelį eina į pabaigą, o debiutas JAV rinkoje turėtų pagyvinti pardavimus. Be to, „Smart“ markė įtraukiama į „Mercedes“ planavimo ir pardavimų struktūrą. Tikimasi, kad šiemet „Smart“ pagaliau išbris išnuostolių klampynės.
Pagrindine „Mercedes-Benz“ markės vertybe D.Zetsche įvardijo pripažinimą (ang. appreciation), tad dabar daugiau dėmesio bus skiriama dilerių apmokymams ir klientų aptarnavimo gerinimui. Be to, orientuojantis į vyresnio amžiaus pirkėjus, kaip ir seniau, bus labiau akcentuojama prabanga ir komfortas, o ne sportiškumas.
D.Zetsche į vientisą organizaciją apjungė visus prekybos padalinius, kuriems tenka nemaža gamintojo kaštų dalis. Analitikų teigimu, vadovas daugiausiai dėmesio skiria ne ištaigingų salonų statyboms, o maloniam klientų aptarnavimui bei kaštų mažinimui kartu kurdamas efektyvią pardavimų padalinio struktūrą. D.Zetsche siekia pakeisti Š tutgarte vyravusią savanaudišką galvoseną taip prisidėdamas prie bendros kompanijos kultūros kūrimo.
D.Zetsche turės dar daug ką pakeisti. Tačiau jis nestokoja ryžto.
Sausis 9, 2007 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą