Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Pasibaigus krizei pasaulyje liks tik šeši masiniai automobilių gamintojai?
„Fiat“ grupės vadovas Sergio Marchionne mano, kad pasibaigus šiai pasaulinei ekonomikos krizei liks tik šeši masinių automobilių gamintojai, nes mažėjantys pardavimai ir augantys nuostoliai paskatins susijungimus ir įsigijimus. Anot S.Marchionne, maždaug po dviejų metų pasaulinėje rinkoje turėtų likti po vieną JAV, Vokietijos, Japonijos ir Kinijos gamintoją, viena Prancūzijos-Japonijos bendrovė, galbūt plėtojanti veiklą ir JAV, bei dar vienas Europos gamintojas. S.Marchionne tikina, kad krizę išgyvens tik tie gamintojai, kurių metinės gamybos apimtys viršija 5,5 mln. automobilių. Dabar šį kriterijų atitinka „Toyota Motor“, „General Motors“, „Volkswagen“ grupė, „Ford Motor“ ir „Renault“-„Nissan“ aljansas.
Palyginti nedideliam masinių automobilių gamintojui “Fiat” bus nelengva atlaikyti ekonomikos krizę
S.Marchionne mano, kad automobilių verslo laukia dideli pokyčiai ir jis jau niekad nebebus toks, kaip anksčiau. Analitikai pabrėžia, kad ateityje būtent dideli gamintojai turės daugiau galimybių mažinti kaštus bei efektyviau paskirstyti tyrimų ir diegimo išlaidas. Tokia tendencija reikštų bent kelių žinomų markių išnykimą.
„Metzler Bank“ analitikas Juergenas Pieperis tvirtina, kad Europoje tiek daug automobilių gamintojų yra dėl to, kad čia juos neretai valdo šeimos. Pavyzdžiui, Quandtų šeimai priklauso 46,6% BMW akcijų, o Peugeot šeima kontroliuoja 30% „PSA/Peugeot-Citroen“ akcijų paketą, tad susidūrus su didesniais sunkumais šie gamintojai gali būti parduoti.
Manoma, kad staigus automobilių rinkos smukimas labiausiai komplikuotų PSA, BMW bei „Fiat“ padėtį, nes šie gamintojai yra pernelyg maži, kad galėtų pasinaudoti mąsto ekonomijos privalumais. Tuo tarpu „Volkswagen“ grupė, „Daimler“ ir „Renault“-„Nissan“, anot J.Pieperio, turėtų išgyventi. Analitikas pabrėžia, kad dabartinėje situacijoje gamintojams jų dydis yra labai svarbus, nes leidžia sutaupyti lėšų perkant komponentus bei paskirstyti tyrimų ir diegimo kaštus didesniam modelių bei automobilių skaičiui. J.Pieperis mano, kad viena išpagrindinių priežasčių, dėl kurių „Audi“ pastaruoju metu sekasi geriau nei „Mercedes-Benz“ ar BMW, yra ta, kad „Audi“ priklauso „Volkswagen“ grupei. Pastebima, kad mąsto ekonomijos siekimas lėmė ir „Porsche“ sprendimą įsigyti „Volkswagen“ grupę.
Griežtėjant taršos reikalavimams BMW gali tekti pasinaudoti mažų automobilių gamybos patirtimi. Nuotraukoje - “BMW Isetta” (1955 m.)
„Sanford Bernstein“ analitikas Maxas Warburtonas prognozuoja dviejų formų susijungimus ir įsigijimus: pirmuoju atveju gali susijungti du masinių automobilių gamintojai, o antruoju Vokietijos prestižinių automobilių gamintojai, nepaisant liūdnos patirties, gali įsigyti masinius gamintojus. M.Warburtonas spėja, kad susijungimuose ir įsigijimuose dalyvaus „Fiat“, PSA, „Renault“ bei „Ford Motor“ ir „General Motors“ Europos padaliniai.
Vis dėlto dalis analitikų susijungimų ir įsigijimų galimybes vertina skeptiškai. Cardiffo verslo mokyklos profesorius emeritas Garel Rhys mano, kad nuosmukio metu konsolidacija yra mažai tikėtina. Anot jo, dabar visiems gamintojams pakanka savų problemų, tad jie vargu ar norės jungtis su varžovais. G.Rhys juokauja, kad išdviejų skęstančiųjų niekaip negausime gero plaukiko.
Pasklido kalbos, kad “PSA/Peugeot-Citroen” svarsto galimybę jungtis su “Fiat”
Net jei Europos masinių automobilių gamintojai ir panorėtų jungtis, kelią tam gali užkirsti Europos Sąjungos (ES) konkurencijos taisyklės. Pavyzdžiui, „Volkswagen“ grupei įsigijus „Fiat“ toks gamintojas užimtų per 30% Europos rinkos. Europos Komisiją (EK) reikia informuoti, kuomet apjungus kelias bendroves gautos naujos bendrovės pasauliniai pardavimai viršija 5 mlrd. eurų (17 mlrd. Lt) ir bent dviejų išbesijungiančių bendrovių pardavimai Europos Sąjungoje viršija 250 mln. eurų (863 mln. Lt). Tuomet EK imasi tirti, ar toks susijungimas nesumažins konkurencijos, nesusiaurins vartotojų pasirinkimo ir ar dėl to neišaugs kainos.
Gruodis 24, 2008 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą