Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Netikėta “Logan” sėkmė Prancūzijoje
Nors „Renault“ skelbia, kad „Dacia Logan“ yra besivystančioms rinkoms skirtas nebrangus automobilis, pernai antra didžiausia šio modelio rinka tapo Prancūzija. Tai bene didžiausias netikėtumas per pusantrų metų „Logan“ gamybos laikotarpį. Nuo debiuto 2005 m. birželį Prancūzijoje buvo parduota beveik 10 tūkst. erdvių „Logan“ sedanų, kurie čia kainuoja nuo 7,5 tūkst. eurų (25,9 tūkst. Lt). „Dacia“ namų rinkoje Rumunijoje 2005 m. buvo realizuota net 88 tūkst. „Logan“, tačiau čia šiuo modeliu buvo prekiaujama ne pusę metų, bet visus metus.
Analitikai mano, kad „Logan“ sėkmė Prancūzijoje atspindi europiečių susidomėjimą pigesnėmis prekėmis, pradedant maisto produktais ir baigiant elektronika. „BNP-Paribas“ valdomos kreditinės bendrovės „Cetelem“ ekonomistas Pascalis Roussarie tikina, kad kas penktas prancūzas yra pasirengęs pirkti pigų automobilį. Apklaususi 700 vartotojų „Cetelem“ prognozuoja, kad artimiausiu metu pigūs automobiliai gali užimti apie 5% Prancūzijos rinkos. P.Roussarie mano, kad automobilių pramonė paseks kitų plataus vartojimo prekių gamintojų pramintu keliu. Vis dėlto ekonomistas pastebėjo, kad žmonės teiktų pirmenybę žinomiems gamintojams bei dileriams.
Už Prancūzijos rinką atsakingas „Renault“ pardavimų vadovas Jacques Chauvet tikisi, kad šiemet Prancūzijoje pavyks išlaikyti praeitų metų tempą ir parduoti apie 20 tūkst. „Logan“ automobilių. Per antrąjį 2005 m. pusmetį šioje šalyje buvo realizuota apie 10 tūkst. „Logan“. Paryžiuje įsikūręs dileris teigė, kad „Dacia Logan“ pirkėjams automobilio tenka laukti apie pusmetį, tačiau skubant galima įsigyti vieną išsandėlyje esančių modelių.
Prancūzijos Evry universiteto tyrinėtojas Ugo Puliese mano, kad „Logan“ sėkmę Vakarų Europoje galima paaiškinti keliais veiksniais:
- „¢ Lėtu ekonomikos augimu ir nedidėjančia gyventojų perkamąja galia;
„¢ Augančiu kitų laisvalaikio prekių, pavyzdžiui, kelionių, mobiliųjų telefonų ir nešiojamųjų kompiuterių, paklausa;
„¢ Gamintojams siūlant vis rafinuotesnius ir brangesnius modelius, rinkoje atsiranda neužpildyta iki 9 tūkst. eurų (31 tūkst. Lt) kainuojančių automobilių niša;
„¢ Daugeliui žmonių Vakarų Europoje atrodo daug patraukliau įsigyti naują, o ne naudotą automobilį;
„¢ „Logan“ pasižymi neprilygstamu kainos ir kokybės santykiu. Kitaip nei keletas nepavykusių ankstesnių bandymų, tokių kaip „Fiat Palio“, „Logan“ yra erdvus kompaktinės klasės modelis, nors jame panaudota mažų automobilių komponentų;
„¢ „Renault“ rinkodaros specialistams pavyko surengti patrauklią reklamos kampaniją.
U.Puliese tikina, kad „Logan“ pasiūlė visiškai naują originalų sprendimą, todėl tapo madingas. Vis dėlto „Logan“ veikiausiai bus prekiaujama gerokai mažiau šalių, nei buvo numatyta ankstesniojo „Renault“ vadovo Louiso Schweitzerio planuose. Dabartinis „Renault“ bosas Carlosas Ghosnas tikina, kad, norint pagerinti markės įvaizdį, Kinijos rinkai veikiausiai bus tiekiamas ne „Logan“, o „Megane“ modelis. „Renault“ atstovas spaudai tikino, kad Kinijos pirkėjų lūkesčiai yra gerokai didesni, nei buvo manyta. Pasak jo, kinai pageidauja geriau įrengtų automobilių ir yra pasirengę už juos daugiau mokėti.
Tai reikštų, kad L.Schweitzerio skelbta „Logan“ pardavimų prognozė taip ir liks neįgyvendinta. Š is vadovas tikėjosi, kad pasauliniai „Logan“ pardavimai iki 2010 m. pasieks milijoną automobilių, o išjų 300 tūkst. vnt. teks Kinijos rinkai.
Balandis 25, 2006 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą