
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
MAN siekia įsigyti Scania ir tapti Europos rinkos lyderiu
Vokietijos sunkvežimių gamintojas MAN siekia įsigyti Š vedijos bendrovę „Scania“ ir suformuoti didžiausią Europoje sunkvežimių gamintoją. MAN teigimu, susijungus su „Scania“ būtų galima aktyviau varžytis su dabartiniais Senojo žemyno sunkvežimių rinkos lyderiais „DaimlerChrysler“ ir „Volvo“ bei rimčiau konkuruoti pasaulinėje rinkoje. Š iuo metu MAN yra trečiasis pagal dydį Europos sunkvežimių gamintojas, o „Scania“ užima ketvirtąją vietą.
MAN siekiams turėtų pritarti du didžiausi „Scania“ akcininkai – 34% akcijų paketą valdantis „Volkswagen“ bei 19% akcijų kontroliuojanti Wallenbergų šeimos investicinė bendrovė „Investor“. Už „Scania“ akcijas MAN pasiūlė 9,6 mlrd. eurų (33,1 mlrd. Lt), tačiau „Volkswagen“ ir „Investor“ šį pasiūlymą atmetė. Š vedijos sunkvežimių gamintojo valdyba teigė, kad MAN pasiūlymas neatspindi „Scania“ vertės ir potencialo, o „Volkswagen“ patikino, kad toks sandoris neatitinka bendrovės strateginių interesų.
MAN pasiūlė už kiekvieną „Scania“ akciją sumokėti po 38,35 euro (132,41 Lt) ir suteikti po 0,151 naujų MAN akcijų. Vokietijos sunkvežimių gamintojo vadovas Hakanas Samuelssonas teigė manąs, jog bendrovė pateikė patrauklų pasiūlymą ir pridūrė, kad išPrancūzijos gamintojo „Renault“ jau pavyko perimti 5% „Scania“ akcijų.
Analitikai mano, kad norėdamas perimti 90% „Scania“ akcijų MAN turės pateikti patrauklesnį pasiūlymą. „Dresdner Kleinwort Wasserstein“ analitikas Andtas Ellinghorstas teigė, jog visiškai natūralu, kad akcijų savininkai pasiūlymą pavadina pernelyg kukliu. Analitikas mano, jog „Volkswagen“ veikiausiai panorės MAN perleisti ne tik „Scania“, bet ir Brazilijoje veikiančio „Volkswagen“ sunkvežimių gamintojo akcijas ir už tai turėtų gauti apie 17% naujai suformuotos bendrovės akcijų.
„Scania“ akcijų pirkimą MAN planuoja finansuoti tiek pasiskolintomis, tiek ir nuosavomis lėšomis. MAN vadovas H.Samuelssonas tikino, kad siekdamas įsitvirtinti pasaulinėse rinkose naujai suformuotas gamintojas galėtų glaudžiau bendradarbiauti su savo partneriais: „Navistar“, „Volkswagen“ bei „Toyota Motor“ padaliniu „Hino Motors“.
Analitikai tikėjosi, kad siekdami pasinaudoti masto ekonomijos privalumais MAN ar „Scania“ gali bandyti jungtis, tačiau MAN savo pasiūlymą pateikė gana keistu laiku, nes ketverius metus trukęs sunkvežimių paklausos bumas pamažu atslūgsta. Vokietijos sunkvežimių gamintojas prognozuoja, kad susijungus su „Scania“ per artimiausius trejus metus kasmet būtų galima sutaupyti po 500 mln. eurų (1,726 mln. Lt), o šių gamintojų integracijos kaštai gali siekti 150 mln. eurų (518 mln. Lt).
Už Š vedijos sunkvežimių gamintoją pasiūlyta suma 16 kartų viršija planuojamą šių metų „Scania“ pelną. Tai yra šiek tiek mažiau, nei sunkvežimių gamintojų vidurkis (18), tačiau daugiau nei atitinkamas „Volvo“ rodiklis (11).
Rugsėjis 21, 2006 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą