“Lexus” debiutą Japonijoje europiniai konkurentai vertina teigiamai

Prestižinių automobilių gamintojai tikisi, kad “Lexus” debiutas Japonijoje atvers naujas galimybes ir tikrai nepakenks jų pardavimams. Tokijo automobilių parodoje gamintojų vadovai teigė maną, jog “Toyota” priklausančios “Lexus” markės debiutas Japonijoje gali išjudinti susitingusią šalies prestižinių automobilių rinką, kuri yra viena pelningiausių pasaulyje.

BMW Japonijos padalinio rinkodaros vadovas Peteris van Binsbergenas mano, kad “Lexus” debiutas leis padidinti ir BMW pardavimus. Tuo tarpu BMW grupės bosas Helmutas Panke priminė, kad devintajame dešimtmetyje Japonijoje pasirodžius C klasės “Mercedes-Benz”, 3 serijos BMW pardavimai nė kiek nesumažėjo. H.Panke nesikuklindamas postringavo, kad “Lexus” modelius apžiūrėję pirkėjai galiausiai pasirinks BMW, nes tai yra patys dinamiškiausi prestižiniai automobiliai Japonijoje.

JAV rinkoje prieš16 metų debiutavusi prestižinė “Lexus” markė išsikovojo pripažinimą dėl nepriekaištingos kokybės, elektronikos naujovių bei patrauklių kainų, tačiau už JAV ribų ši markė iki šiol menkai žinoma.

Kiekviena rinka turi savą specifiką. Nepaisant sėkmės JAV, net ir šioje rinkoje “Lexus” nepajėgia nuvilioti “Mercedes-Benz” ar BMW pirkėjų ir turi tenkintis konkurencija su vietinėmis silpnesnėmis prestižinėmis markėmis “Cadillac”, “Lincoln” bei “Mercury” ir išSenojo žemyno atkeliavusiomis “Saab”, “Volvo” bei “Audi”. “Lexus” debiutavus JAV rinkoje, tiek BMW, tiek ir “Mercedes-Benz” pardavimai už Atlanto išaugo maždaug nuo 80 tūkst. vnt. iki 200 tūkst. vnt.

“Lexus GS450h”

Rugsėjo mėnesį “Lexus” pardavimai namų rinkoje siekė 1,407 vnt. Iki šiol tie patys modeliai Japonijoje buvo žymimi “Toyota” ženkleliu. “Toyota” prezidentas Katsuaki Watanabe mano, kad atėjo laikas “Lexus” tapti pasauline prestižine marke. Rugsėjo mėnesį “Mercedes-Benz” pardavimai Japonijoje išaugo 6,9% iki 5,807 vnt., BMW ūgtelėjo 6,5% iki 4,811 vnt., o “Audi” šoktelėjo net 20,7% iki 1,699 vnt.

Prestižinės europietiškos markės didžiuojasi giliomis automobilių gamybos tradicijomis, o “Lexus” tuo pasigirti negali. Nepaisant to, Madisone (JAV) įsikūrusio sėkmingo “Lexus” dilerio prezidentas Jonas Lancasteris tikina, kad Japonijoje “Lexus” gali tikėtis puikios ateities, nes pardavimus lemia ne tik pats produktas, bet ir mažmeninės prekybos tinklas. Be to, antrąją vietą pasaulyje užimanti “Toyota” šiuo metu klesti ir dėl to “Lexus” markės plėtrai gali skirti daug lėšų.

“Sal. Oppenheim” banko analitikas Michaelis Raabas teigia, kad “Lexus” gali išsikovoti Japonijos prestižinių automobilių rinkos, kurioje šiuo metu dominuoja europietiškos ir amerikietiškos markės, dalį. Vis dėlto reikia nepamiršti, kad japonai “Lexus” markę gali vertinti taip pat kaip vokiečiai, kurie mano, kad “Lexus” automobilius perka norintys pasirodyti priešaplinkinius, bet neįperkantys “Mercedes-Benz” ar BMW.

Tačiau “Lexus” jau kitąmet tikisi nustumti į šalį BMW bei “Mercedes-Benz” ir tapti Japonijos prestižinių sedanų rinkos lydere. “Toyota” duomenimis, šio segmento apimtis pernai sudarė 58,400 automobilių, tačiau išjų net 44,400 vnt. buvo BMW ir “Mercedes-Benz”. “Toyota” tikisi, kad 2006 m., debiutavus flagmanui LS, “Lexus” pardavimai Japonijoje pasieks 50-60 tūkst. vnt., o ateityje išaugs net iki 100 tūkst. vnt. per metus ir sudarys trečdalį bendros šalies prestižinių automobilių rinkos.

Ir “Lexus” Japonijos rinkos užkariavimą pradeda nuo kainų konkurencijos. “Lexus GS350″ kainuoja apie 5,2 mln. jenų (129 tūkst. Lt), tuo tarpu už panašaus galingumo E klasės “Mercedes-Benz” tenka pakloti 8 mln. jenų (198 tūkst. Lt), o už BMW 530i – daugiau kaip 7 mln. jenų (173 tūkst. Lt).

Lapkritis 21, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: