Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Kirko Kerkoriano netikėtas pasiūlymas užklupo General Motors
Priešpora savaičių Las Vegaso (JAV) milijardierius Kirkas Kerkorianas pribloškė „General Motors“ vadovą Ricką Wagonerį. Didžiausias šio JAV automobilių gamintojo akcininkas neinformavęs bendrovės valdybos „Renault“-„Nissan“ aljansui pasiūlė susijungti su „General Motors“. Vis dėlto manoma, kad tikrasis K.Kerkoriano tikslas buvo paskatinti R.Wagonerį intensyviau vykdyti „General Motors“ pertvarkos programą.
9,9% JAV bendrovės akcijų valdantis K.Kerkorianas „Renault“-„Nissan“ aljansui pasiūlė įsigyti stambų „General Motors“ akcijų paketa. Jei taip išties įvyktų, K.Kerkorianas kartu su „Renault“-„Nissan“ R.Wagoneriui galėtų užkurti tikrą pirtį.
Š altiniai pranešė, kad po šio K.Kerkoriano pareiškimo „General Motors“ valdyba susirinko į neeilinį posėdį. „Renault“ ir „Nissan“ patvirtino gavę K.Kerkoriano pasiūlymą ir svarstysiantys bendradarbiavimo galimybes. Vis dėlto šie gamintojai pridūrė, kad partnerystė galima tik tuo atveju, jei ją parems aukščiausi „General Motors“ vadovai bei visų trijų gamintojų valdybos. Š iek tiek anksčiau „Renault“ ir „Nissan“ teigė, jog prie sėkmingo jų aljanso galėtų prisijungti ir trečiasis gamintojas.
Finansų analitikai į K.Kerkoriano pareiškimą reagavo skirtingai. „Merill Lynch“ analitikas Johnas Murphy tikisi išgirsti „Renault“ ir „Nissan“ vadovo Carloso Ghosno reakciją į milijardieriaus pasiūlymą. „JP Morgan“ atstovas Himanshu Patelis mano, kad bendradarbiavimas su „Renault“-„Nissan“ JAV bendrovei būtų naudingas. „Burnham Securities“ specialistas Davidas Healy tvirtina tikįs K.Kerkoriano sugebėjimais ir mano, kad bendradarbiavimas pagerintų tiek „General Motors“, tiek ir „Renault“-„Nissan“ padėtį, o „Goldman Sachs“ atstovas Robertas Barry tikina, kad „Nissan“ nėra jokio reikalo pirkti sunkumų kamuojamo „General Motors“ akcijas.
Pareiškime JAV vertybinių popierių rinkos reguliavimo komisijai K.Kerkorianas teigė, jog „Renault“-„Nissan“ domisi galimybe įsigyti „General Motors“ akcijų. Jis taip pat tikino, kad jam priklausanti investicinė bendrovė „Tracinda“ jau aptarė šį pasiūlymą su „Renault“ ir „Nissan“ vadovu C.Ghosnu. Be to, K.Kerkorianas nusiuntė laišką R.Wagoneriui skatindamas jį sudaryti specialų komitetą, kuris tirtų bendradarbiavimo su „Renault“-„Nissan“ galimybes. „General Motors“ savo ruožtu pranešė negavusi jokių bendradarbiavimo su „Renault“-„Nissan“ pasiūlymų ir atsisakė smulkiau pakomentuoti susidariusią situaciją.
Pasak „GfK Automotive“ automobilių rinkos analitiko Dougo Scotto, K.Kerkoriano pasiūlymas primena mokslinę fantastiką. Specialistai spėja, kad tokiu būdu milijardierius tiesiog nori paskatinti R.Wagonerį aktyviau vykdyti reformas ir priminti, kad „Renault“-„Nissan“ vadovas C.Ghosnas yra puikus pavyzdys. Anot „Morgan Stanley“ analitiko Jonathono Steinmetzo, neaišku, ar toks bendradarbiavimas būtų naudingas „Renault“-„Nissan“.
Liepa 17, 2006 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą