
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Kaip “Logan” pakeitė žaidimo taisykles pigių automobilių segmente
Kuklaus “Logan” modelio pardavimai auga kaip ant mielių ir tai visiškai nepriklauso kokiu – “Dacia” ar “Renault” – markės ženklu jis būtų žymimas. Š io erdvaus, bet kuklaus ir nebrangaus modelio komercinė sėkmė verčia susimąstyti ir kitus automobilių gamintojus, tačiau žinant ankstesnių “Renault” eksperimentų baigtį kol kas dar sunku nuspėti, ar gamintojai nuspręs pasekti “Renault” pavyzdžiu, ar tiesiog ignoruos “Logan” modelį. Pavyzdžiui, staiga išpopuliarėjęs “Renault Scenic” paskatino kitus gamintojus kurti tokio tipo modelius ir tam tikra prasme sukūrė kompaktinių vienatūrių segmentą. Tuo tarpu keistasis “Renault Avantime” taip ir liko nesuprastas rinkoje.
Š iuo metu svarstoma, koks likimas laukia “Logan”: ar šis modelis inicijuos naujo segmento atsiradimą, ar taip ir liks vieninteliu tokio tipo automobiliu. “CSM Worldwide” analitikas Markas Fulthorpe,as mano, kad “Renault” skelbiami “Logan” pardavimų planai yra pagrįsti, todėl kiti gamintojai tiesiog negali jo ignoruoti. Savo ruožtu “Goldman Sachs” automobilių rinkos analitikas Keithas Hayesas tikina, kad konkurentai gali į “Logan” nekreipti dėmesio, nes tokie pigūs modeliai pasižymi itin menkomis pelno maržomis.
Tuo tarpu “Renault” “Logan” modelio ateitį vertina labai entuziastiškai. Prancūzijos gamintojas tikisi, kad iki 2010 m. šio modelio metiniai pardavimai viršys milijoną vnt. – t.y. bus trečdaliu didesni, nei tikėtasi išpradžių. Jei taip atsitiktų, “Logan” taptų perkamiausiu “Renault” grupės modeliu, nes bendros platformos pagrindu sukurtų “Megane” ir “Scenic” modelių pardavimai pernai beveik siekė 990 tūkst. vnt.
Š io modelio sėkmės istorija prasidėjo praeitų metų rudenį, kuomet nuo Pitesti mieste Rumunijoje esančios “Dacia” gamyklos konvejerio nuriedėjo pirmieji “Logan”. Š iuo metu be Rumunijos “Logan” gaminamas dar trejose šalyse: Kolumbijoje, Rusijoje ir Maroke. Kitais metais prasidės šio modelio gamyba Irane, o 2007 m. – Indijoje ir Brazilijoje. Tais pačiais 2007 m. turėtų pasirodyti ir “Logan” universalo bei pikapo versijos.
Prancūzijos gamintojas dabar siekia padidinti “Logan” gamybos apimtis Europoje. Svarstomos galimybės šį modelį gaminti Turkijoje, Slovėnijoje ar toje pačioje Rumunijoje. “J.D. Power-LMC” duomenimis, per pirmąjį šių metų pusmetį “Logan” pardavimai Rumunijoje siekė 47 tūkst. vnt., o kitose Centrinės Europos šalyse – 9 tūkst. vnt. “J.D. Power-LMC” Centrinės Europos rinkos analitikė Carol Thomas teigia, kad “Logan” sėkmę Rumunijoje lėmė išaugusi šios šalies rinka arba šis modelis pats sukėlė rinkos augimą. Anot jos, “Logan” užima net 40% Rumunijos automobilių rinkos.
Daugelis automobilių gamintojų kol kas dar nesiėmė jokių atsakomųjų veiksmų, tačiau “Volkswagen” pripažino vystanti vadinamąjį 3-K projektą. Š iuo projektu siekiama sukurti pigų modelį, kurio gamybos kaštai neviršytų 3 tūkst. eurų (10 tūkst. Lt). Kaip ir “Logan”, 3-K automobilis būtų palyginti didelis, bet nebrangus, besivystančioms rinkoms skirtas modelis. Gali būti, kad 3-K modelį, kuris bus sukurtas ankstesnės kartos “Volkswagen” platformos pagrindu, gaus “Š koda”, kuri anksčiau ir garsėjo kukliais automobiliais.
Viena išpriežasčių, kodėl daugelis gamintojų vengia kurti į “Logan” panašius nebrangius automobilius, yra tai, kad daugelis jų tokio modelio kūrimui negali skirti pakankamai lėšų ir dėl to siekia kuo geriau išnaudoti turimus modelius.
Be to, veikiausiai daugelis prisimena, kad anksčiau pasirodęs kuklus “Fiat Palio” automobilis įvykdė tik pusę pardavimų tikslų – vietoje planuoto milijono vnt. gamintojui per metus pavyko realizuoti vos pusę šio kiekio. Pagrindinis “Palio” trūkumas yra jo kaina – šis mažas modelis yra nedaug pigesnis už savo varžovus. Be to, jo pardavimams atsiliepė ir nestabili padėtis Brazilijos bei Turkijos rinkose. Dėl nestabilios besivystančių šalių politinės ir ekonominės padėties gali nukentėti ir “Logan” pardavimai.
Analitikas K. Hayesas mano, kad “Logan” eksperimentas pavyko, tačiau teigia, kad šio modelio pelningumas nebus didelis.
Lapkritis 7, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą