
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Ispanija sieks padidinti savo, kaip automobilių gamybos vietos, patrauklumą
Ispanija siekia pagerinti savo konkurencingumą ir taip išvengti galimo automobilių gamybos sumažėjimo. Nors automobilių ir jų komponentų gamintojai iki 2007 m. Ispanijoje rengiasi investuoti 3,13 mlrd. dol. (11,45 mlrd. Lt), tačiau vis labiau baiminamasi, kad iki 2010 m. Ispanija konkurencinėje kovoje dėl gamybos užsakymų gali pralaimėti patrauklesnėms Rytų Europos valstybėms.
Š iuo metu Ispanija Europoje pagal automobilių gamybą užima trečią vietą po Vokietijos bei Prancūzijos ir lenkia Didžiąją Britaniją bei Italiją. Vis dėlto Madrido universiteto verslo strategijos profesorius Ruizas de Velasco,sas perspėja, kad per artimiausius penkerius metus automobilių gamybos apimtys Ispanijoje gali sumažėti net 30%. Anot jo, didžiausią rūpestį Ispanijai kelia 10 naujų ES šalių, kurių pranašumai yra gera geografinė padėtis ir pigi bei kvalifikuota darbo jėga. Nors gamintojai šiuo metu Ispanijoje investuoja labai daug, tačiau automobilių gamybos garantijų yra vos šešeriems metams.
1986 m. į ES įstojusi Ispanija automobilių gamintojams pirmiausia buvo patraukli dėl santykinai pigios darbo jėgos. Dauguma gamyklų ir buvo pastatytos būtent devintajame dešimtmetyje ir dabar šios Pietų Europos šalies metiniai automobilių gamybos pajėgumai siekia 3,3 mln. vnt. Vis dėlto Ispanija prarado savo pagrindinį privalumą, nes atlyginimai čia pamažu augo ir dabar jau beveik siekia Vokietijos, Prancūzijos ir kitų brangių ES šalių lygį.
ES plėtra atskleidė keletą Ispanijos struktūrinių problemų:
- „¢ Tik Valencijos „Ford Motor“ ir Motorello „Seat“ gamyklos greta turi komponentų tiekėjų parkus;
„¢ 11 Ispanijos automobilių gamyklų yra išsibarstę po visą šalį, o tai mažiną mąsto ekonomikos teikiamą naudą ir didina komponentų tiekėjų logistikos kaštus;
„¢ Ispanija yra toli nuo daugelio ES rinkų, todėl transportavimo kaštai yra dideli;
„¢ Ispanijos automobilių komponentų tiekėjai siūlo mažai inžinerinių bei tyrimų ir diegimo paslaugų.
Specialistų teigimu, šias struktūrines problemas Ispanija turi išspręsti kol automobilių gamintojai dar nepradėjo ieškoti patrauklesnių gamybos vietų. Anot UGT (Union General de Trabajadores) profsąjungos atstovo Antonio Luiso Ocana,os, komponentų tiekėjai savo gamyklas turėtų statyti arčiau automobilių gamyklų bei siūlyti daugiau tyrimų ir diegimo paslaugų. Tyrimų ir diegimo centrai galėtų pasiūlyti paslaugas ne vienam, o iškart keletui gamintojų.
Tuo tarpu „Delphi Spain“ atstovas tvirtina, kad su keletu gamintojų bendradarbiaujantis tiekėjas negali pasistatyti gamyklos tik kažkurio vieno gamintojo tiekėjų parke, nes tuomet bus problematiška dirbti su kitais.
Ispanijos finansų ministras Miguelis Angelis Fernandezas Ordonezas nemano, kad dideli atstumai tarp tiekėjų ir gamintojų gali kelti grėsmę Ispanijos ekonomikai. Daugelis specialistų pripažįsta tyrimų ir diegimo paslaugų būtinumą Ispanijoje, nes būtent tai galėtų kompensuoti darbuotojų nelankstumą ir didelius atstumus.
Kritikai tvirtina, kad Ispanijos centrinė ir regioninės vyriausybės kartu turi ieškoti būdų pritraukti ir išlaikyti užsienio investicijas.
Sausis 21, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Komentarai
Stasis
labai gera mašina jokių priekaištų
Parašykite komentarą