
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Galvos atlošai saugos nuo kaklo sužalojimų
Vokietijos automobilių komponentų gamintojas „Grammer“ sukūrė nuo kaklo sužalojimų saugančius galvos atlošus. Kai į galinę automobilio dalį įsirėžia kita transporto priemonė, smūgio davikliai siunčia signalą į galvos atloše esantį modulį, kuris sužadina magnetinį jungiklį ir tuomet U formos spyruoklė paslenka galvos atlošą apie 50 mm į priekį ir 25,4 mm į viršų.
Š i aktyvi elektroninė kaklo apsaugos sistema Europoje debiutuos kitais metais pasirodysiančiame naujame C klasės „Mercedes-Benz“ modelyje. Įprastiniai galvos atlošai yra mechaniniai, todėl į galinę automobilio dalį atsitrenkus kitai transporto priemonei jie nepajuda išvietos.
„Grammer“ atstovas Ervinas Jahicas mano, kad nejudantys atlošai nepakankamai gerai apsaugo kaklą, nes atstumas tarp atlošo ir galvos dažniausiai būna pernelyg didelis arba atlošai būna per žemai, kad apsaugotų nuo sužalojimo.
Po smūgio į galinę automobilio dalį keleivio kūną laiko sėdynės atlošas, tačiau dėl inercijos jo galva staigiai atsilenkia atgal, kur turėtų atsiremti į galvos atlošą. Avarijos metus atsilenkiančio keleivio kūno ir tuo pat metu staigiai atsilošiančios galvos judesys gali smarkiai sužaloti kaklą.
Pasak E.Jahico, „Grammer“ sukurtas atlošas per 55 milisekundes palinksta į priekį ir sulaiko keleivio galvą. 55 ms yra už akies mirktelėjimą trumpesnis laiko tarpas. Pavyzdžiui, oro pagalvės išsipučia per 120 ms.
Visas „Grammer“ mechanizmas įmontuojamas į patį galvos atlošą. E.Jahicas tvirtina, kad jis yra gana kompaktiškas, todėl neturi įtakos atlošo formai. Net ir įmontavus „Grammer“ modulį, galima keisti galvos atlošo aukštį ar palinkimo kampą. Naudojant šią sistemą struktūriniai sėdynės pokyčiai nėra būtini, tačiau ji turėtų būti pakankamai standi.
Pirmos kartos aktyvūs „Grammer“ galvos atlošai naudojami 5 ir 7 serijų BMW modeliuose, tačiau jie yra ne elektriniai.
Rugpjūtis 18, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą