„Fiat“ planuoja sukurti naują automobilių gamintoją, kuris taptų vienu stambiausių pasaulyje

Italijos automobilių gamintojas „Fiat“, pasiekęs susitarimą su „Chrysler LLC“ dėl 20% akcijų paketo įsigijimo ir aljanso formavimo, pradėjo derybas su „General Motors“ dėl europietiškų „Opel“ ir „Saab“ markių perėmimo. Be to, Italijos bendrovė norėtų įsigyti ir Pietų Amerikoje bei Pietų Afrikoje veikiančius „General Motors“ padalinius. Jei šie sandoriai pavyktų, naujosios grupės automobilių pardavimai pasiektų 6-7 mln. vnt. per metus, t.y. prilygtų „Volkswagen“ grupei ir nusileistų tik „Toyota Motor“.

„Fiat“ grupės veiklos apimtys yra pernelyg mažos, kad gamintojas galėtų sėkmingai išgyventi krizę, tad Italijos bendrovė jau kurį laiką ieškojo strateginių partnerių. Aljansas su „Chrysler LLC“ ir „Opel“ bei „Saab“ perėmimas galėtų išspręsti šią problemą, tačiau tam priešinasi profsąjungos, kurios baiminasi darbo vietų mažinimo. „Fiat“ pranešė svarstantis keletą galimų organizacinės struktūros variantų. Pagal vieną jų, paėmus „Fiat“ grupės markes „Fiat“, „Lancia“ bei „Alfa Romeo“, prijungus „Opel“ ir „Saab“ bei turimą „Chrysler“ dalį būtų suformuota nauja bendrovė, kurios metinės pajamos siektų 80 mlrd. eurų (276 mlrd. Lt).

Interviu „Financial Times“ „Fiat“ grupės vadovas Sergio Marchionne tikino, kad inžineriniu požiūriu toks aljansas būtų labai sėkmingas. Pasak vadovo, apjungus „Opel“ bei „Fiat“ B ir C klasių platformas ir integravus „Fiat“ ištobulintą A platformą bei „Opel“ turimą D platformą kasmet būtų galima sutaupyti apie milijardą eurų (3,5 mlrd. Lt).

“Fiat” strategas Sergio Marchionne

Gegužės pradžioje „Fiat“ Vokietijos vyriausybei pateikė Fenikso projekto vardu žinomą planą, pagal kurį „Fiat“ automobilių gamybos padalinys būtų sujungtas su „Opel“/„Vauxhall“ ir „Saab“ bei „General Motors“ Pietų Amerikos ir Pietų Afrikos padaliniais. Tokiu būtų Italijos bendrovė tikisi likti tarp 5-6 krizę išgyvensiančių automobilių gamintojų.

S.Marchionne pabrėžia, jog „Fiat“ ir „Opel“ sandoris labai priklauso nuo to, ar šalių, kuriose veikia „Opel“ gamyklos, vyriausybės galės suteikti 5-7 mlrd. eurų (17-24 mlrd. Lt) paskolų garantijų „Opel“ skoloms grąžinti bei įvykdyti įsipareigojimus pensijų fondams. Be abejo, didžiausia šios sumos dalis tektų Vokietijai, kuriose yra įsikūrę pagrindinės „Opel“ gamyklos. Teigiama, jog „Fiat“ pasiūlymas 2009-2015 m. sukurtų 5,6 mlrd. eurų (19,3 mlrd. Lt) grynųjų pinigų srautą, o po 2015 m. kasmet leistų sutaupyti 1,4 mlrd. eurų (4,8 mlrd. Lt).

Formuodamas naują automobilių gamintoją „Fiat“ planuoja atleisti dalį darbuotojų ir uždaryti keletą gamyklų. Išviso personalo mažinimas atsieitų apie 500 mln. eurų (1,726 mln. Lt). Manoma, kad „Fiat“ galėtų uždaryti „General Motors“ gamyklas Kaiserslauterne (Vokietija), Lutone (Didžioji Britanija) ir Graze (Austrija). Tuo tarpu Ruesselsheimo ir Bochumo (Vokietija), Zaragozos (Ispanija), Trollhattano (Š vedija) ir Antverpeno (Belgija) gamyklos būtų sumažintos. „Fiat“ taip pat galėtų uždaryti ar sumažinti pora savo gamyklų Italijoje – po vieną šalies pietuose ir šiaurėje. Vokietijos laikraščio „Handelsblatt“ teigimu, „Fiat“ gamyklos Prancūzijoje, Lenkijoje, Graikijoje ir Serbijoje šio plano nebūtų liečiamos.

Galimybe įsigyti „General Motors“ europietiškas markes taip pat domisi Kanados automobilių komponentų gamintojas „Magna International“ kartu su Rusijos investuotojais. Vis dėlto S.Marchionne yra įsitikinęs, kad jo planas yra naudingiausias „Opel“ ateičiai užtikrinti ir tikina, kad jei Vokietijos vyriausybė turi geresnį pasiūlymą, tegul jį ir renkasi.

Gegužė 14, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: