Fiat daug tikisi išnaujojo Bravo

Pristačiusi naują kompaktinį modelį „Bravo“ Italijos bendrovė „Fiat“ žengė dar vieną žingsnį siekdama užsibrėžtų tikslų. Š is penkių durų hečbekas turėtų ne tik sustiprinti gamintojo pozicijas kompaktinių automobilių segmente, bet ir palaikyti pardavimų augimo pagreitį. Dar visai neseniai ties bankroto riba balansavęs „Fiat“ šiandien demonstruoja pavydėtiną augimo tempą.

Nepaisant „Panda“ ir „Punto“ modelių sėkmės, kai kurie analitikai „Fiat galimybes vis dar vertina skeptiškai. „Sanford Bernstein“ analitikė Nicla Di Palma abejoja, ar Italijos gamintojui pavyks sugrįžti į segmentą, kur jo praktiškai nebuvo šešerius metus. Pasak jos, „Bravo“ gali pakartoti savo pirmtako „Stilo“ nesėkmę. Vis dėlto puikūs praeitų metų rezultatai sugrąžino investuotojų tikėjimą „Fiat“ ateities perspektyvomis.

„Fiat Bravo“

Kompaktinių automobilių segmentas yra itin svarbus daugeliui gamintojų, nes čia gaunamos pelno maržos yra gerokai didesnės nei mini ar mažų automobilių klasėse. Nicla Di Palma teigė, kad kompaktinių automobilių segmente pelno maržos siekia 4-5%, tuo tarpu mini ar mažų automobilių klasėse jos neviršija 3%. Pasak „Fiat“ vadovo Sergio Marchionne, kompaktinių automobilių segmentas užima didžiausią – apie 25% – Europos rinkos dalį.

„J.D. Power“ duomenimis, pernai kompaktinių automobilių segmente „Fiat“ užėmė tik 15 vietą. Anot UBS atstovo Maxo Warburtono, „Fiat Stilo“ prarado pozicijas Italijoje ir yra praktiškai nepastebimas kitose rinkose. Dėl to naujajam „Bravo“ teks įrodyti, kad „Fiat“ gali rimtai varžytis su kitais gamintojais. „Bravo“ yra itin svarbus ir pačiam S.Marchionnei, nes tai yra pirmasis modelis, sukurtas jam vadovaujant.

Pristatydama „Bravo“ Italijos bendrovė siekia išvengti su „Stilo“ padarytų klaidų, pavyzdžiui, neskelbti pernelyg ambicingų pardavimų planų. S.Marchionne teigė, kad kol kas planuojama per metus parduoti tik 120 tūkst. „Bravo“, o tai, anot jo, yra realiai pasiekiamas tikslas. Be to, „Bravo“ pasirodė tinkamu metu, nes dabar kompaktinių automobilių segmente jaučiamas savotiškas naujų modelių stygius.

„Fiat Bravo“

„Fiat“ markės vadovas Luca De Meo pranešė, kad gamintojui pavyko išspręsti „Stilo“ kamavusias elektronikos problemas, o siekiant pasiūlyti patrauklią kainą buvo kiek „apkarpyta“ bazinė įranga. Be to, pirkėjams siūloma tik viena – penkiadurė – „Bravo“ versija, tuo tarpu „Stilo“ turėjo ir trejų durų kėbulą.

2001 m. debiutavęs „Stilo“ turėjo varžytis su „Volkswagen Golf“, tačiau šis modelis buvo tikra nelaimė. Jis pasirodė itin netinkamu laiku, iškart po rugsėjo 11-osios įvykių, kada viso pasaulio dėmesys buvo sutelktas į teroristinius išpuolius JAV. „Stilo“ neįvykdė ambicingų pardavimo tikslų, 350 tūkst. vnt. 2002 m. ir 400 tūkst. vnt. 2003 m., ir ši nesėkmė vos nesibaigė „Fiat“ bankrotu.

Vasaris 23, 2007   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: