Ferdinandas Piechas jau laiko Volkswagen grupę savo rankose

Prie didžiausio Europos automobilių gamintojo „Volkswagen“ vairo dabar stovi vienas įžvalgiausių automobilių pramonės strategų Ferdinandas Piechas. Nors jis eina stebėtojų tarybos pirmininko pareigas ir nėra oficialus bendrovės vadovas, jo žodis priimant svarbius sprendimus dažniausiai būna lemiamas. F.Piechas yra įtakingiausias „Porsche“ kontroliuojančių Porsche ir Piechų šeimų atstovas, o „Porsche“ savo ruožtu dabar yra didžiausias „Volkswagen“ akcininkas. Nepaisant visų kaltinimų dėl interesų konflikto, balandžio mėnesį vykusiame „Volkswagen“ akcininkų susirinkime F.Piechas buvo perrinktas stebėtojų tarybos pirmininku dar vienai penkerių metų kadencijai.

Tiek F.Piecho šalininkai, tiek ir kritikai pripažįsta jo strateginio planavimo gebėjimus. Vieno Vokietijos investicinio fondo valdytojas pastebėjo, kad F.Piechas dažnai daro klaidingus ėjimus. Tuo tarpu kolegos F.Piechą praminė „lediniu žmogumi“, nes savo geležiniu žvilgsniu jis užčiaupia burną net ir aršiausiems kritikams. Ženevos automobilių parodoje „Porsche“ vadovas Wendelinas Wiedekingas tikino, kad F.Piechas tiesiog siekia kuo geresnių rezultatų. Anot jo, šis žmogus puikiai išmano automobilių gamybos verslą ir diskutuodamas bei ginčydamasis nori rasti optimalų sprendimą. W.Wiedekingas patikino, kad F.Piechas pasitiki kitais žmonėmis, kol jie vykdo jo planus.

F.Piechas

F.Piechas priklauso garsiai automobilininkų dinastijai. Jo senelis buvo legendinis inžinierius Ferdinandas Porsche, įkūręs to paties pavadinimo sportinių automobilių gamintoją ir suprojektavęs pirmąjį „Volkswagen“ modelį – garsųjį „Kaefer“, plačiau žinomą kaip „vabalą“. F.Piecho tėvas Antonas antrojo pasaulinio karo metais vadovavo Wolfsburge esančiai pagrindinei „Volkswagen“ gamyklai, o jis pats 1973 m. pradėjo darbuotis „Volkswagen“ grupei priklausančioje „Audi“ ir 1993 m. buvo paskirtas grupės vadovu. Nors priešpenkerius metus jis pasitraukė iššio posto ir tapo stebėtojų tarybos pirmininku, jo įtaka ne tik nesumažėjo, o dar labiau išaugo.

Maždaug priešmetus „Porsche“ tapus didžiausiu „Volkswagen“ akcininku F.Piechas buvo kritikuojamas dėl interesų konflikto bei neigiamų atsiliepimų apie tuometinį bendrovės vadovą Berndą Pischetsriederį. F.Piechas buvo kaltinamas, kad jo pasisakymai trukdo B.Pischetsriederiui vykdyti užsibrėžtą kaštų mažinimo planą. Praeitų metų gegužės 3 d. vykusiame akcininkų susirinkime Didžiosios Britanijos pensijų fondo „Hermes“ valdytojui Hansui-Christophui Hirtui pareikalavus jo atsistatydinimo, F.Piechas šaltai atrėžė, kad apie savo karjeros planus paskelbs vėliau.

Sportinis automobilis W12 – vienas išnesėkmingų F.Piecho projektų

2005 m. rugsėjį „Porsche“ pradėjo investuoti į „Volkswagen“ akcijas teigdama, kad taip siekia užsitikrinti stabilius ryšius su pagrindiniu savo tiekėju, tačiau „Porsche“ valdomas „Volkswagen“ akcijų paketas vis didėjo, kol neseniai pasiekė 30,9%, o kartu augo ir F.Piecho įtaka. Lapkričio mėnesį F.Piechas organizavo jam neparankaus B.Pischetsriederio atleidimą ir naujuoju „Volkswagen“ vadovu paskyrė sau ištikimą „Audi“ šefą Martiną Winterkorną. Be to, „Porsche“ jau turi dvi vietas „Volkswagen“ stebėtojų taryboje, kurias užima W.Wiedekingas bei „Porsche“ finansų skyriaus vadovas Holgeris Haerteris, ir dabar taikosi gauti trečiąją.

Stiprias F.Piecho pozicijas lemia ne tik „Porsche“ investicijos, bet ir įtakingos „Volkswagen“ darbininkų profsąjungos parama. Dėl visų šių priežasčių „Volkswagen“ ateitis išesmės priklauso nuo F.Piecho sprendimų, kurie dažnai vertinami prieštaringai. Nors „Morgan Stanley“ analitikas Adamas Jonas F.Piechą laiko vienu žymiausių šiuolaikinės automobilių pramonės vadovų, F.Piecho bandymai veržtis į prestižinių bei sportinių markių teritorijas dažnai baigdavosi nesėkme, pavyzdžiui, reprezentacinis sedanas „Volkswagen Phaeton“ taip ir nepajėgė varžytis su atitinkamais „Mercedes-Benz“ ar BMW modeliais, o sportinis automobilis W12, kurio kūrimas atsiėjo milijonines sumas, taip ir neišriedėjo į gatves.

Gegužė 30, 2007   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Komentarai

  • egidijus

    gera masinyte

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: