Europos stambiausios dilerių grupės perima JAV būdingą veiklos modelį

Didžiojoje Britanijoje įsikūrusios automobilių mažmeninę prekybą tyrinėjančios bendrovės ICDP duomenimis, JAV būdingą centralizuotą veiklos modelį sėkmingai pritaikę Didžiosios Britanijos dileriai tapo atsparesni ekonomikos svyravimams, tad dabar jų pavyzdžiu seka ir Vokietijos bei Skandinavijos šalių dileriai. Pagal praeitų metų pajamas ICDP sudarytame 50 didžiausių Europos dilerių sąraše pirmąsias vietas užtikrintai užsiėmė būtent Didžiosios Britanijos atstovai: lyderių dešimtuke rasime net šešis šios šalies dilerius. Tai pirmoje vietoje esantis „Pendragon“, antrąją užėmęs „Sytner“ (priklausantis JAV „Penske“ grupei), trečioje-ketvirtoje esantis „Inchcape“, kuris veikia ir Lietuvoje, penktąją vietą užėmęs „Arnold Clark“, šeštoje atsidūręs „Lookers“ bei dešimtuką užbaigiantis „Vertu“.

Tarp dešimties didžiausių Europos dilerių rasime ir du Šveicarijos atstovus – trečioje-ketvirtoje vietoje esantį „Emil Frey“ bei septintąją vietą užėmusį AMAG. Čia pateko ir Olandijai atstovaujantis „Pon Holdings“, esantis aštuntoje vietoje, ir devintą vietą užėmęs Belgijos dileris „D’Ieteren Motor“.

ICDP vadovas Steve’as Youngas pastebi, kad dauguma dilerių Europoje yra nedidelės, šeimos valdomos įmonės. Anot jo, net ir kai kurios didelės dilerių grupės žemyninėje Europos dalyje iki šiol veikė daugiau kaip holdingai ir mažai kišosi į atskirų atstovybių darbą. Vis dėlto dėl krizės 2009-2013 m. smarkiai sumažėję automobilių pardavimai paskatino dilerius imtis pokyčių, ypač tai pastebima Vokietijoje, Švedijoje ir Norvegijoje.

“Volkswagen” salonas

Anot S.Youngo, šiose šalyse dileriai centralizuoja funkcijas priimdami JAV bei Didžiojoje Britanijoje taikomą praktiką. Kaip pavyzdžius jis paminėjo Švedijos mažmenininką „Bilia“ ir Vokietijos dilerį AVAG. Centralizacija leidžia pasinaudoti masto ekonomijos efektu bei geriau atitikti griežtus gamintojų reikalavimus, pavyzdžiui, turint vieną bendrą skambučių centrą.

S.Youngo duomenimis, apie pusė Europoje veikiančių dilerių per metus parduoda mažiau nei 150 automobilių, o nepasiekus šios ribos jiems tenka rimtai svarstyti apie pasitraukimą iš rinkos. „Bernstein Research“ teigimu, Europa susiduria su dilerių pertekliumi. Nuo 2007 m. pardavėjų kiekis sumažėjo maždaug 12% iki 47,5 tūkst., o naujų automobilių pardavimai smuko 20%. „Bernstein Research“ analitikas Maxas Warburtonas mano, kad Europos dilerių tinklas yra ne toks efektyvus kaip JAV.

ICDP duomenimis, dešimties didžiausių Europos dilerių pardavimų pajamos bei naujų automobilių pardavimo apimtys pernai išaugo 13%, tuo tarpu naudotų automobilių pardavimų apimtys ūgtelėjo 11%. Pagal gamintojams priklausančių pardavimo salonų kiekį pernai pirmavo „Volkswagen“ grupė (572 atstovybės), antroje vietoje išliko „PSA/Peugeot-Citroen“ (282), o trečiąją užėmė „Renault“ (217). Ketvirtoje vietoje atsidūręs „Daimler“ nuosavų prekybos salonų kiekį pernai sumažino net 64 vnt. iki 188 salonų.

Spalis 27, 2015   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: