
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Europos automobilių gamintojai neįvykdys 2008 m. CO2 tikslų
Anonimu panorėjęs likti Europos Komisijos (EK) atstovas mano, kad Europos automobilių gamintojams nepavyks įvykdyti savo pažado iki 2008 m. sumažinti į aplinką išmetamą CO2 kiekį iki 140 g/km. Pasak jo, gamintojai veikiausiai šiek tiek viršys žadėtą normą, tačiau kol kas tai paskelbti oficialiai būtų politiškai nekorektiška.
Pagal 1999 m. susitarimą, Europos gamintojai 140 g/km anglies dvideginio normą turėtų pasiekti iki 2008 m., o Japonijos ir Korėjos – iki 2009 m. Į aplinką automobilių išmetamo CO2 kiekis yra tiesiogiai proporcingas kuro sąnaudoms. EK atstovas prognozuoja, kad 2008 m. europietiškų automobilių taršą sieks maždaug 145-148 CO2 g/km.
Birželio mėnesį ES paskelbė ataskaitą, kurioje įvertino užpernai pasiektą pažangą siekiant 2008 m. tikslo. Ataskaitoje pastebima, kad anglies dvideginio tarša smarkiausiai mažėjo praeito dešimtmečio pabaigoje, o po 2001 m. tempas gerokai sulėtėjo. Smarkų CO2 taršos mažėjimą daugiausiai lėmė gamintojų pastangos kurti taupesnius variklius. Be to, į aplinką išmetamo anglies dvideginio sumažėjo išpopuliarėjus moderniems dyzeliniams varikliams, kurie už panašius benzininius agregatus yra net apie 20% ekonomiškesni.
Vis dėlto šie laimėjimai pamažu blanksta, nes pastaruoju metu sparčiai populiarėja galingi ir sunkūs daug kuro naudojantys automobiliai, pavyzdžiui, visureigiai. Be to, nauji ES pėsčiųjų saugumo reikalavimai verčia gamintojus naudoti papildomus komponentus, dėl kurių išauga transporto priemonių svoris.
Prancūzijos valstybinės aplinkosaugos agentūros ADEME transporto skyriaus vadovas Patricas Corolleris yra nusiteikęs pesimistiškai. Jis mano, kad gamintojai šiuo metu yra labai toli nuo 2008 m. tikslo.
Europos automobilių gamintojai visomis išgalėmis kuria naujus ekonomiškesnius variklius. Pavyzdžiui, „PSA/Peugeot-Citroen“ kartu su BMW sukūrė naują 1,6 ltr. benzininį agregatą, kuris į aplinką išmes 10% mažiau anglies dvideginio. Tikimasi, kad ši į mažus automobilius montuojama jėgainė leis pasiekti užsibrėžtą 140 g/km normą. Ekologiško variklio kūrimas BMW ir PSA kainavo 610 mln. eurų (2,106 mln. Lt).
Europos automobilių gamintojų asociacijos ACEA atstovas spaudai Alfredo Filippone tikina, jog gamintojai daro viską, kad iki 2008 m. pasiektų pažadėtą anglies dvideginio taršos normą. Japonijos ir Korėjos markėms kol kas sunkiau sekasi vykdyti savo pažadą. Japonijos automobilių gamintojų asociacijos JAMA atstovas Europoje Hiroki Ota mano, kad apie pažangą bus galima spręsti paaiškėjus 2004 m. CO2 taršos rezultatams. Š ie duomenys bus paskelbti kitų metų pirmąjį pusmetį.
Pietų Korėjos gamintojai taip pat susilaukė ES priekaištų dėl pernelyg lėto CO2 taršos mažinimo tempo, tačiau šios šalies automobilių gamintojų asociacija KAMA tikina, kad deda daug pastangų savo pažadui įvykdyti.
Europos gamintojų dėmesys krypsta ir į 2012 m. įsigaliosiančią 120 g/km CO2 taršos normą, kurią priešdvejus metus tuometinis ACEA valdybos pirmininkas ir ankstesnysis „Renault“ vadovas Louisas Schweitzeris pavadino neracionalia. Gamintojai tvirtina negalintys pakeisti pirkėjų nuomonės ir priversti iškeisti daug kuro naudojančius visureigius į ekonomiškesnius modelius.
Išaugęs visureigių populiarumas smarkiai pakenkė CO2 taršos rodikliams, nes, anot P.Corollerio, visureigių kuro sąnaudos vidutiniškai yra apie 30% didesnės. Pavyzdžiui, ADEME duomenimis, labiausiai anglies dvideginiu pernai aplinką teršė „Volkswagen Touareg“ (346 CO2 g/km), tačiau tai nesumažino šio modelio populiarumo. „Touareg“ pardavimai Vakarų Europoje 2004 m. padidėjo net du kartus, o pirmąjį šių metų pusmetį išaugo dar beveik 18% iki 23,059 vnt.
Dėl didelės paklausos visureigius rengiasi gaminti netgi „Renault“ bei PSA, dėl to išaugs vidutinė šių gamintojų modelių aplinkos tarša. Iki šiol nedidelius ekonomiškus automobilius gaminę „Renault“, PSA ir „Fiat“ galėjo pasigirti mažiausia aplinkos tarša.
Gamintojai tikina, kad kuro sąnaudos išaugs ir dėl naujų pėsčiųjų saugumo reikalavimų, nes automobiliai taps sunkesni ir mažiau aerodinamiški. PSA vadovas Jeanas-Martinas Folzas tvirtina, kad naudotų automobilių perdirbimo taisyklės skatina rinktis ne plastiką, o daug sunkesnį plieną. Tuo tarpu ES šiuos kaltinimus atmeta.
Gamintojai baiminasi, kad dėl dešimtmečio pabaigoje įsigaliosiančių griežtesnių oro taršos reikalavimų „Euro 5“ smarkiai pabrangs dyzeliniai varikliai ir dėl to sumažės jų populiarumas. Be to, iki 2008 m. neįvykdžius savanoriško pasižadėjimo ES grasina imtis teisinių priemonių.
Lapkričio mėnesį rekomendacijas dėl taršos mažinimo turėtų pateikti išautomobilių pramonės atstovų ir EK narių sudaryta darbo grupė „Cars 21“. Taip pat svarstoma galimybė ekonomiškų automobilių pirkėjams pasiūlyti mokesčių nuolaidas. Nors toks žingsnis gamintojams nepadėtų įvykdyti 2008 m. įsipareigojimo, tačiau ilgalaikiu požiūriu būtų naudingas.
Rugpjūtis 26, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą