Europoje universalai palaiko nusilpusį vidutinių automobilių segmentą

„Automotive News Europe“ apžvalgininkas Nickas Gibbsas pastebi, kad Europos masinių vidutinių automobilių segmentą nuo smukimo gelbėja populiarumo neprarandantys universalai. „IHS Automotive“ prognozuoja, kad dėl stabilios universalų paklausos ir kiek atsigaunančių sedanų pardavimų Europos vidutinių automobilių segmentas 2015-2018 m. nusistovės maždaug ties 600 tūkst. vnt. riba. „JATO Dynamics“ duomenimis, pernai regione buvo parduota beveik 544 tūkst. vidutinių automobilių – gerokai mažiau nei 2011 m., kuomet jų pardavimai perkopė 866 tūkst. vnt.

Nors masinių vidutinių automobilių segmentas patiria didelį spaudimą tiek iš prestižinių markių, tiek iš visureigių, universalai lieka populiarūs dėl savo praktiškumo bei geros vertės už pinigus. „IHS Automotive“ duomenimis, dabar apie 60% vidutinių automobilių Europoje parduodami su universalo kėbulu, o dar 2000 m. universalų dalis siekė tik 30%. Pavyzdžiui, net 79% Europoje pernai parduotų „Volkswagen Passat“, kuris yra šio segmento lyderis, buvo universalai. Tai galima paaiškinti universalų populiarumu „Volkswagen“ namų rinkoje – Vokietijoje universalai pernai sudarė net 90% parduotų vidutinio dydžio automobilių, o sedanams ir hečbekams teko likę 10%.

“Volkswagen Passat”

Universalai labai mėgstami ir Švedijoje, kur jų dalis siekia 95%, bei Italijoje, kur jie užėmė 90% vidutinių automobilių segmento. Didžiojoje Britanijoje, kuri yra antra pagal dydį Europos vidutinių automobilių rinka, pirkėjai noriai renkasi ir kitus kėbulus, tad universalams tenka panaši dalis kaip ir hečbekams – maždaug po 37% – o likusią dalį sudaro sedanai. Kadangi Didžioji Britanija yra pagrindinė „Ford Mondeo“ rinka, ji pagerina „Mondeo“ hečbekų pardavimų rodiklius, tačiau vis tiek universalai sudarė 52% pernai Europoje parduotų „Mondeo“.

Savo ruožtu Ispanijoje universalai yra mažiausiai populiarus vidutinių automobilių kėbulo tipas: 42% pardavimų čia sudaro sedanai, 30% – hečbekai, o likusius 28% – universalai. Prancūzai dažniausiai renkasi vidutinio dydžio universalus (52%), 41% dalis tenka sedanams ir vos 7% – hečbekams. Veikiausiai dėl šios priežasties „Renault“ nusprendė atsisakyti hečbeko kėbulo ir naująjį „Talisman“ siūlyti tik kaip sedaną ir universalą.

“Ford Mondeo”

„JATO Dynamics“ duomenimis, Europos masinių vidutinių automobilių segmentas pirmąjį šių metų pusmetį išaugo 12% iki beveik 330 tūkst. vnt., prie to daugiausiai prisidėjo naujų modelių debiutai. Lyderio „Passat“ pardavimai ūgtelėjo net 40% iki 111 tūkst. vnt., o trečiąją vietą užėmęs „Mondeo“ išaugo net 57% iki 41 tūkst. vnt. Augimu džiugino ir ketvirtoje vietoje atsidūręs „Peugeot 508“ (+7% iki 24 tūkst. vnt.) bei vos per plauką nuo jo atsilikęs „Škoda Superb“ (+1% iki 24 tūkst. vnt.). Tuo tarpu visų kitų pardavimai smuko: antroje vietoje esančio „Opel Insignia“ pardavimai smuktelėjo beveik 5% iki 49 tūkst. vnt., šeštąją užėmęs „Mazda 6“ smuko 8% iki 16 tūkst. vnt., septintoje vietoje likęs „Toyota Avensis“ smuktelėjo beveik 3% iki 14 tūkst. vnt., aštuntoje vietoje esančio „Hyundai i40“ pardavimai sumažėjo kone 8% iki 13 tūkst. vnt., o dešimtuką užbaigė nesėkmingai pasirodę „Citroen C5“ (-28% iki 8 tūkst. vnt.) ir „Volkswagen CC“ (-26% iki 6 tūkst. vnt.).

Vidutinių automobilių segmentui išgyvenant ne pačius geriausius laikus, gamintojai siekia mažinti gamybos kaštus pasinaudodami mąsto ekonomijos efektu. Naujasis „Mondeo“ yra sukurtas amerikietiškojo „Fusion“ pagrindu ir tai pirmas kartas, kai JAV ir Europoje siūlomi beveik tokie patys vidutinio dydžio „Ford“ automobiliai. „General Motors“ Europoje siūlomas „Opel Insignia“ kitapus Atlanto parduodamas jau kaip „Buick Regal“, o „Volkswagen Passat“ yra sukurtas MQB architektūros pagrindu, kuri naudojama ir „Škoda Superb“ bei „Octavia“, „Volkswagen Golf“ bei „Touran“, „Audi A3“, „Seat Leon“ ir t.t.

“Škoda Superb”

Netrukus pasirodysiantis „Renault Talisman“ naudoja „Renault“-„Nissan“ aljanso CMF C/D architektūrą ir yra giminingas naujajam „Megane“, „Espace“ bei „Nissan Qashqai“ ir „X-Trail“ modeliams. Skaičiuojant pagal komponentų vertę, „Talisman“ ir „Espace“ turi daugiau nei 30% bendrų detalių ir „Renault“ konkurencingumo vadovas Thierry Bollore’as pastebi, kad tai labai daug, nes šie modeliai yra labai skirtingi. Jis taip pat pastebėjo, kad „Talisman“ bus siūlomas ne tik Europoje.

Plėsti veiklą už Senojo žemyno ribų darosi labai svarbu, nes čia masiniai vidutinio dydžio modeliai patiria aršų visureigių bei prestižinių markių spaudimą. Tai jau lėmė „Honda Accord“ pasitraukimą, o „IHS Automotive“ prognozuoja, kad iki dešimtmečio pabaigos rinkoje neliks ir „Toyota Avensis“ bei „Citroen C5“.

Spalis 26, 2015   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: