Dvigubos sankabos transmisijos nusitaikė pralenkti CVT

Per artimiausius penkerius metus dvigubos sankabos transmisijų užimama Europos rinkos dalis augs pirmiausia nuolat kintančių transmisijų (CVT) sąskaita. Europos transmisijų specialistai tikisi, kad CVT populiarumas JAV ir Japonijoje augs sparčiai, tačiau Senajame žemyne šios technologijos ateitis kol kas yra neaiški.

CVT sukūrusios bendrovės „Van Doorne Transmissie“ atstovas Coenas van Leeuwenas mano, kad automobilių pramonė šiuo metu yra kryžkelėje tarp CVT ir dvigubos sankabos transmisijų. Tuo tarpu „CSM Woldwide“ transmisijų specialistas Andrew Fulbrookas tvirtina, kad dvigubos sankabos transmisijos Europoje įkalė paskutinį vinį į CVT technologijos karstą.

Prie dvigubos sankabos transmisijų populiarinimo daugiausia prisideda „Volkswagen“. Didžiausias Europos automobilių gamintojas šią sportišką ir ekonomišką sistemą vadina DSG (Direct Shift Gearbox) ir montuoja net į 10 savo modelių. „Volkswagen“ valdybos pirmininkas Berndas Pischetsriederis teigė, kad 11% Vakarų Europoje parduodamų „Golf GTI“ yra komplektuojami su DSG greičių dėžėmis. „Golf“ pirkėjai už DSG pavarų dėžę turi primokėti 1,400-1,700 eurų (4,834-5,870 Lt).

Pasak A.Fulbrooko, kiti gamintojai seka „Volkswagen“ pavyzdžiu ir kuria dvigubos sankabos transmisijas. Didžiojoje Britanijoje įsikūrusi inžinerinių konsultacijų bendrovė „Ricardo“ per paskutinius trejus metus vykdė 19 skirtingų dvigubos sankabos transmisijos projektų. „Ricardo“ sukūrė ir pagamino dvigubos sankabos transmisijas „Bugatti Veyron“ ir „Chrysler ME Four-Twelve“ superautomobiliams. A.Fulbrookas mano, kad dėl didelių gamybos kaštų CVT greičių dėžes Europoje siūlys tik Japonijos gamintojai.

Ištikrųjų CVT yra automatinė transmisija: diržas arba grandinė jungia du ant velenų slankiojančius skriemulius, kurie pagal variklio apsukas keičia perdavimo skaičių. CVT kuro sąnaudos yra tokios pačios kaip ir įprastinės mechaninės transmisijos, nes ji nepriklausomai nuo automobilio greičio parenka optimalias variklio apsukas.

DSG greičių dėžės veikimo schema

CVT technologija turi ir nemažai trūkumų. Dėl diržo ar grandinės išauga gamybos kaštai, o CVT greičių dėžės su diržu yra nepakankamai ilgaamžiškos automobiliuose su didelį sukimo momentą turinčiais varikliais. Be to, norint gaminti CVT reikia išesmės pertvarkyti transmisijų surinkimo linijas.

Tuo tarpu dvigubos sankabos transmisija išesmės yra mechaninė transmisija, turinti automatinį rėžimą. Dvigubos sankabos transmisijas daugelis priskiria automatizuotų mechaninių transmisijų grupei, nes pastarosios taip pat leidžia pasirinkti mechaninį arba automatizuotą darbo rėžimą.

CVT pionieriai Europoje „Fiat“ ir „Ford“ mažesnius automobilius komplektuoja su automatizuotomis mechaninėmis transmisijomis, nes jos yra mažesnės, lengvesnės ir pigesnės už CVT. Pagrindinis dvigubos sankabos transmisijos trūkumas yra tai, kad gaminant nedideliais kiekiais ši technologija yra brangesnė už įprastines mechanines transmisijas. Vis dėlto „CSM Woldwide“ duomenimis, dvigubos sankabos transmisija yra 450 eurų (1,554 Lt) pigesnė už CVT su grandine.

Dėl nedidelių gamybos apimčių CVT gamintojai taip pat negali pasinaudoti mąsto ekonomijos privalumais. A.Fulbrookas mano, kad per artimiausius šešerius metus ši problema dar paaštrės ir CVT gamybos kaštai išaugs iki 1,600 eurų (5,524 Lt). „ZF Friedrichshafen“ vadovas Siegfriedas Gollis tvirtina, jog Vokietijos automobilių komponentų tiekėjai tikisi, kad CVT technologiją populiarins Japonijos gamintojai. Pasak jo, CVT sunkiai skinasi kelią Europoje ir JAV, tuo tarpu Azijoje padėtis visiškai kitokia. „ZF Friedrichshafen“ prognozuoja, kad 2002-2012 m. CVT užimama Europos rinkos dalis nesikeis ir išliks apie 1%, o dvigubos sankabos transmisijų dalis per tą patį laikotarpį turėtų išaugti iki 6%.

„Nissan“ skelbiasi visame pasaulyje pardavusi per milijoną CVT greičių dėžėmis aprūpintų automobilių, tačiau Europos rinkoje maži ir kompaktiniai „Nissan“ modeliai nebus komplektuojami su CVT, nes dėl mažų apimčių tai būtų nepelninga.

A.Folbrookas tikina, kad CVT ir dvigubos sankabos transmisijų ekonomiškumas yra labai panašus, o dvigubos sankabos transmisijų gamybos kaštai yra daug mažesni, nes nereikia išesmės pertvarkyti surinkimo linijų. Kitas CVT trūkumas yra nestandartinė forma – šios transmisijos yra trumpesnės ir aukštesnės, todėl gamintojams tenka pertvarkyti variklio skyrių, kad jame tilptų ir įprastinės, ir CVT transmisijos.

„BorgWarner“ vadovas Timothy Manganello teigė, kad viena pagrindinių šio JAV komponentų gamintojo augimo Europoje priežasčių yra dvigubos sankabos modulių tiekimas „Volkswagen“ grupei. „BorgWarner“ šią technologiją vadina „Dual Tronic“.

Dėl įvairiausių patobulinimų numatomas transmisijų gamybos kaštų augimas 2005-2011 m.

Transmisija Kaštai 2005 m. (Lt)* Kaštai 2011 m. (Lt)*
4 laipsnių automatinė 2,417 2,417
5 laipsnių automatinė 3,280 3,798
6 laipsnių automatinė 4,143 4,316
7 laipsnių automatinė 4,661 5,179
4 laipsnių mechaninė 1,381 veikiausiai išnyks
5 laipsnių mechaninė 2,072 2,244
6 laipsnių mechaninė 2,762 2,935
5 laipsnių automatizuota mechaninė 2,590 2,762
6 laipsnių automatizuota mechaninė 3,108 3,453
CVT 2,762 (su diržu)
4,834 (su grandine)
3,453 (su diržu)
5,524 (su grandine)
Dvigubos sankabos 3,280 3,798

*apytiksliai duomenys

Š altinis: „CSM Woldwide“

Rugpjūtis 11, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Komentarai

  • Passat

    DSG yra j?ga!!!

  • ?žuolas

    Naujas Passat su DSG tikrai j?ga. 200.000 km nuvaziavau be b?d?. Bet dabar nusprendziau išm?ginti nauj? QASHQAI su CVT. Po 200.000 km gal?siu lyginti.

  • R.

    Šiaip smagi ta DSG, pas mane Seat su 2 l. 103 kw varikliu + 6 b?gi? DSG … Kala gerai iš vietos … tur?jau tok? pat? varikl? tik su mechanika, tai su DSG greit?jimas geresnis, bent jau taip atrodo …

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: