DaimlerChrysler nevengia rizikos siekdama Europoje įtvirtinti Dodge markę

Amerikietiškos „Dodge“ markės įtvirtinimui Senojo žemyno rinkoje „DaimlerChrysler“ ketina skirti šimtus milijonų eurų. „Dodge“ markė JAV sudaro daugiau nei pusę „Chrysler“ grupės pardavimų ir užima 7% šios šalies rinkos, tad gamintojas siekia, kad „Dodge“ pavadinimas Europoje būtų žinomas ne prasčiau nei kiti Senajame žemyne populiarūs amerikietiški vardai: „Coca-Cola“, „McDonald,s“, „Levi,s“, „Apple“ ar „Harley-Davidson“.

„Dodge“ žygis į Europos rinką prasidėjo šia vasarą debiutavus hečbekui „Dodge Caliber“. Š is modelis itin aršia konkurencija pasižyminčiame kompaktinių automobilių klasėje varžysis su „Volkswagen Golf“, „Opel Astra“, „Ford Focus“ ir kitais populiariais automobiliais.

„Dodge Caliber“

Už pardavimus ir rinkodarą eksporto rinkose atsakingas „Chrysler“ vadovas Thomas Hauschas pripažino, kad daugelis europiečių kol kas nežino „Dodge“ vardo. Rinkodaros specialistai nustatė, kad potencialus „Dodge“ pirkėjas Senajame žemyne yra maždaug 39 m. vyras, mėgstantis egzotiškų markių automobilius, vėlai vakare žiūrintis televizorių, dažnai naršantis internete ir per metus uždirbantis apie 41,700 eurų (144 tūkst. Lt). „Chrysler“ tyrimų duomenimis, toks pirkėjas neteikia pirmenybės nei vienam konkrečiam C ar D segmento modeliui, tad „Dodge“ gali sudominti išsiskirti išminios norinčius žmones. T.Hauschas tikisi kitąmet už JAV ribų realizuoti 20 tūkst. „Caliber“ automobilių.

Specialiai Europos rinkai sukurtas „Caliber“ nuo savo varžovų skiriasi visureigį primenančia išvaizda, iškiliu variklio gaubtu bei „Dodge“ modeliams būdingomis priekinėmis grotelėmis. Š į modelį jau galima įsigyti ir Lietuvoje. „Caliber“ su 1,8 ltr. (150 AG) benzininiu varikliu kainuoja nuo 58,500 Lt, su 2,0 ltr. (156 AG) benzininiu agregatu – nuo 66,000 Lt, o panorėjus įsigyti 2,0 ltr. (140 AG) turbodyzeline jėgaine aprūpintą versiją teks pakloti 67,330 Lt.

„Dodge Caliber“

Kitąmet turėtų pasirodyti SRT logotipu žymima galingesnė „Caliber“ versija bei kompaktinis visureigis „Nitro“. Be to, Europoje debiutuos kol kas dar neįvardytas vidutinių automobilių klasei priskiriamas „Dodge“ modelis.

Pernai „Dodge“ markė sudarė 5% „Chrysler“ grupės pardavimų už JAV ribų. T.Hauschas tikisi, kad iki 2009 m. ši dalis pasieks 20-30%. Didžiausia „Chrysler“ grupės eksporto rinka yra Vakarų Europa – čia pernai buvo realizuota pusė iš180 tūkst. už Š iaurės Amerikos ribų parduotų „Chrysler“ grupės automobilių.

„Chrysler“ grupė, kurią sudaro „Chrysler“, „Dodge“ ir „Jeep“ markės, planuoja iki 2009 m. užimamą Vakarų Europos rinkos dalį padidinti nuo 0,6% iki 1,4%. „B&D Forecast“ vadovas Ferdinandas Duedenhoeferis tokius planus vadina labai ambicingais. Pasak jo, daugiau nei 100% padidinti užimamą rinkos dalį ankštoje Senojo žemyno rinkoje bus tikrai nelengva, tačiau „Dodge“ turi rimtą kozirį – ji gali pasinaudoti „Mercedes-Benz“ ir „Chrysler“ turimu dilerių tinklu. F.Duedenhoeferis teigė, jog daugiau nei 95% Europoje veikiančių „Chrysler“ bei „Jeep“ dilerių sutiko prekiauti ir „Dodge“ automobiliais.

„Dodge“ ketina įsitvirtinti Europos rinkoje

Kitas anonimu panorėjęs likti analitikas mano, kad „Dodge“ markė „DaimlerChrysler“ leis įsitvirtinti Europos pigesnių automobilių rinkoje, tačiau tokiu atveju reiktų aiškiai atskirti „Dodge“ ir „Chrysler“ markes. Pasak šio specialisto, „Chrysler“ JAV rinkoje įgyja vis daugiau prestižo. Tiesa, JAV ji niekuomet nepasieks „Mercedes-Benz“ lygio, tačiau Europoje „Mercedes-Benz“ gama yra gerokai platesnė, tad vieną dieną „Chrysler“ modeliai čia gali kainuoti daugiau už kuklesnius „Mercedes-Benz“.

Rugpjūtis 31, 2006   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: