
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Cerberus Capital už 5,5 mlrd. eurų įsigijo Chrysler grupę
Vokietijos automobilių gamintojas „DaimlerChrysler“ pranešė, kad investicinei bendrovei „Cerberus Capital Management“ už 5,5 mlrd. eurų (19 mlrd. Lt) pardavė kontrolinį „Chrysler“ grupės akcijų paketą. Pagal šį susitarimą bus įkurta nauja bendrovė „Chrysler Holding“, kuri kontroliuos „Chrysler“ automobilių gamybos ir finansinių paslaugų padalinius. 80,1% „Chrysler Holding“ akcijų atiteks „Cerberus Capital“, o kitus 19,9% pasiliks „DaimlerChrysler“, kuris dar šiemet pakeis pavadinimą į „Daimler“.
Kadangi „DaimlerChrysler“ įsipareigojo naujajam savininkui nepalikti skolų, didžioji dalis suderėtos 7,45 mlrd. dolerių sumos nukeliaus į suformuotą „Chrysler Holding“ bendrovę – 5,0 mlrd. dolerių (12,7 mlrd. Lt) atiteks automobilių gamybos padaliniui „Chrysler Corporation“, o finansinių paslaugų padalinys „Chrysler Financial Services“ gaus 1,05 mlrd. dolerių (2,66 mlrd. Lt).
Dėl „Chrysler“ grupės vykdomo restruktūrizacijos plano „DaimlerChrysler“ pinigų srautas artimiausiu metu sumažės 1,6 mlrd. dolerių (4,1 mlrd. Lt), bet grynasis pinigų srautų sumažėjimas dėl šio sandorio bus mažesnis – 0,65 mlrd. dolerių (1,65 mlrd. Lt). Visus įsipareigojimus pensijų fondams bei sveikatos draudimui perims „Chrysler Holding“, dėl šio sandorio „DaimlerChrysler“ pelnas šiemet sumažės 4,1-5,4 mlrd. dolerių (10,4-13,7 mlrd. Lt).
Š is sandoris, kurį numatoma užbaigti š.m. trečią ketvirtį, nutrauks devynerius metus trukusią Vokietijos ir JAV gamintojų sąjungą: 1998 m. „Daimler-Benz“ už „Chrysler“ grupę sumokėjo net 36 mlrd. dolerių (91 mlrd. Lt). „Morgan Stanley“ analitiko Adamo Jono apskaičiavimais, per visus valdymo metus Vokietijos gamintojas į „Chrysler“ investavo apie 70 mlrd. dolerių (178 mlrd. Lt). Vis dėlto A.Jonas pabrėžia, kad, nors šis sandoris išpirmo žvilgsnio gali pasirodyti ne itin palankus Vokietijos bendrovei, tai bus visų laikų geriausia „Daimler“ investicija.
„DaimlerChrysler“ vadovas Dieteris Zetsche teigė esąs tikras, kad pavyko rasti optimalų sprendimą ir šis sandoris sudarys puikias sąlygas veiklos plėtojimui tiek „Daimler“, tiek ir „Chrysler“ grupei. D.Zetsche tikina, kad dabar „Daimler“ sieks pirmauti visuose prestižinių automobilių segmentuose. Susitarimą palankiai vertina ir darbininkų profsąjunga „United Auto Workers“ (UAW), kurios prezidentas Ronas Gettelfingeris pasidžiaugė, kad pasibaigus pardavimo sąmyšiui ir darbininkai, ir administracija galės visą dėmesį sutelkti į kokybiškų produktų gamybą ir kūrimą.
Tai pirmasis atvejis istorijoje, kuomet tokį didelį automobilių gamintoją įsigyja investicinė bendrovė. „Chrysler“ grupės vadovas Tomas LaSorda mano, kad „Cerberus“ yra strategiškai tinkamas bendrovės pirkėjas, nes ketina siekti ilgalaikio „Chrysler“ augimo ir sėkmės. Pasak jo, naujasis savininkas yra pasiryžęs konstruktyviai bendradarbiauti ir su profsąjunga, ir su administracija. Vadovas taip pat pastebėjo, kad dėl šio susitarimo neketinama paspartinti etatų mažinimo proceso, t.y., kaip ir numatyta vasario mėnesį paskelbtame pertvarkos plane, ruošiamasi atleisti 13 tūkst. darbininkų.
„Cerberus“ valdybos pirmininkas Johnas Snow patikino, kad bendrovė į „Chrysler“ grupės įsigijimą žiūri kaip į ilgalaikę strateginę investiciją. Pasak jo dabar negalvojama apie kito ketvirčio rezultatus, visiškai nesvarbu ką mano analitikai – „Cerberus“ yra pasiruošusi kantriai laukti. J.Snow padėkojo „Daimler“ už puikią JAV gamintojo priežiūrą ir patikino susipažinęs su „Chrysler“ užgriuvusiais sunkumais, tačiau tvirtino žinąs, kad jie bus įveikti. Anot J.Snow, „Cerberus“ suteiks galimybę gamintojo administracijai sutelkti dėmesį ilgalaikių tikslų siekimui, o ne trumpalaikių pelningumo planų vykdymui.
Net ir po šio sandorio „Daimler“ ir „Chrysler“ grupė vykdys bendrus projektus, pavyzdžiui, įprastinių bei alternatyvių degalų rūšių variklių kūrimą, komponentų pirkimus, mažmeninę prekybą ir finansines paslaugas už Š iaurės Amerikos ribų. Be to, išabiejų bendrovių valdybų narių bus sudaryta speciali taryba, kuri vertins esamų ir naujų bendrų projektų galimybes
Gegužė 18, 2007 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą