
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
B.Pischetsriederis sunkiai užsitikrino ateitį
Po kelias savaites trukusių aršių ginčų ir įvykusio „Volkswagen“ grupės stebėtojų tarybos balsavimo Berndo Pischetsriederio klausimas pagaliau išsisprendė teigiamai. Nors didžiausio Europos automobilių gamintojo vadovo ateitis buvo neaiški iki pat lemtingo stebėtojų tarybos posėdžio, tačiau dar balandžio pradžioje pasirodė pirmieji teigiami ženklai: profsąjungos vadovai sušvelnino savo poziciją B.Pischetsriederio atžvilgiu.
Karštos diskusijos dėl B.Pischetsriederio galimybių likti poste prasidėjo stebėtojų tarybos pirmininkui ir buvusiam „Volkswagen“ grupės vadovui Ferdinandui Piechui viešai suabejojus profsąjungų parama B.Pischetsriederiui. Vis dėlto balandžio pradžioje darbuotojų tarybos vadovas ir „Volkswagen“ stebėtojų tarybos narys Berndas Osterlohas pareiškė esąs pasirengęs išspręsti visus nesutarimus su B.Pischetsriederiu. B.Osterlohas tikino nejaučiąs asmeninio priešiškumo, nes vienintelis jo tikslas – išsaugoti darbo vietas.
Anonimu panorėjęs likti „Volkswagen“ atstovas teigė, jog darbuotojai pagaliau suprato, kad visų svarbiausia yra užtikrinti tolimesnį bendrovės egzistavimą, nes jai bankrutavus darbo netektų ne dalis, bet visi darbininkai.
B.Pischetsriederio penkerių metų kontraktas baigsis tik po metų, tačiau Vokietijos bendrovės vadovo kadenciją paprastai pratęsia likus metams iki jos pabaigos.
Kovo 1 d. interviu „The Wall Street Journal“ F.Piechas tikino, jog klausimas dėl B.Pischetsriederio ateities lieka atviras. Pasak jo, tolimesniam B.Pischetsriederio vadovavimui gali pasipriešinti darbuotojų atstovai, kurie užima pusę iš20 vietų stebėtojų taryboje. F.Piechas tuomet teigė, jog B.Pischetsriederis gali gauti 10 balsų „už“ ir 10 „prieš“.
Po šio F.Piecho pareiškimo žurnalistai prašė B.Pischetsriederį pakomentuoti tolimesnio darbo „Volkswagen“ perspektyvas. Tuomet gamintojo vadovas teigė manąs, jog tokie F.Piecho komentarai neturėtų išeiti už stebėtojų tarybos ribų. Paklaustas, ar neketina pasitraukti savo noru, B.Pischetsriederis atsakė nematąs jokių priežasčių, kodėl turėtų atsistatydinti. Vokietijos spauda pranešė, kad F.Piechas vėliau atsiprašė B.Pischetsriederio ir pasiūlė visapusę paramą.
B.Pischetsriederio pozicijas sutvirtino ir neseniai paskelbtos „Harbour Consulting Group“ ataskaitos ištraukos. Pastaroji bendrovė analizuoja automobilių gamybos sektoriaus efektyvumą skaičiuodama vieno automobilio gamybai sunaudojamų darbo valandų skaičiaus rodiklį. 2005 m. nei viena „Volkswagen“ gamykla nepateko tarp dešimties produktyviausių. Pasak šios ataskaitos, Wolfsburgo gamykloje vienas „Golf“ modelis gaminamas 50 valandų, tuo tarpu Genko mieste Belgijoje įsikūrusi „Ford“ gamykla „Mondeo“ automobilį pagamina vos per 19 valandų. Be to, „Volkswagen“ gamyklos Hanoveryje (Vokietija) ir Poznanėje (Lenkija) buvo įvardytos kaip vienos išmažiausiai produktyvių visoje Europoje.
Tokie rezultatai stipriai paremia B.Pischetsriederio poziciją, kad „Volkswagen“ skubiai reikalinga esminė darbo santykių reforma.
„Global Insight“ analitikas Christophas Stuermeris teigė, kad nemažą dalį atsakomybės dėl prastų „Harbour“ tyrimo rezultatų turėtų prisiimti ne darbininkai, o inžinieriai, nes pastarieji sukuria pernelyg techniškai sudėtingus automobilius.
Gegužė 25, 2006 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą