
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
BMW ir Azijos gamintojai skynė pergalės vaisius Europos rinkoje 2004 m.
Pernai naujų automobilių pardavimai Europoje išaugo 1,8% iki 15,34 mln. vnt., o daugiausiai išto naudos turėjo BMW ir Pietų Korėjos bei Japonijos gamintojai. Pietų Korėjos ir Japonijos gamintojams teko net 97% 264 tūkst. vnt. siekusio augimo.
Europos automobilių gamintojų asociacijos (ACEA) duomenys apima Š veicariją, Norvegiją, Islandiją bei ES šalis, išskyrus Maltą ir Kiprą. ACEA duomenimis, 2004 m. Europoje buvo parduota 15,337,418 automobilių, o 2003 m. – 15,073,418 vnt.
Labiausiai – net 44,4% iki 154,803 vnt. – išaugo „Kia“ markė. Jos rinkos dalis pernai padidėjo iki 1,1%. „Kia“ ir ją valdančios „Hyundai“ pardavimai praeitų metų pabaigoje įgavo pagreitį: gruodį „Kia“ išaugo 90,5%, o „Hyundai – 56,7%.
„GM Daewoo“ metų pabaiga buvo gan komplikuota dėl markės keitimo į „Chevrolet“, tačiau Pietų Korėjos gamintojas per metus vis tiek ūgtelėjo 19,3% iki 137,959 vnt.
Tarp Europos gamintojų geriausiai sekėsi BMW grupei, į kurią įeina BMW, „Mini“ ir „Rolls-Royce“ markės. BMW grupės pardavimai išaugo 12,2% iki 703,285 vnt. BMW grupė, kurios rinkos dalis pasiekė 4,8%, beveik pasivijo „Toyota“ – „Toyota“ ir „Lexus“ pardavimai kartu ūgtelėjo 7,1% iki 725,687 vnt., o rinkos dalis sudarė 5%.
Prasčiausiai pernai sekėsi „MG Rover“. Didžiosios Britanijos gamintojo pardavimai smuko 16,4% iki 113,469 vnt., pagal pardavimus jį aplenkė „Kia“, „Daewoo“, „Mitsubishi“, „Mini“, „Lancia“ ir netgi „Smart“. Jei „MG Rover“ pardavimai ir toliau smuks tokiu tempu, šiemet jis neparduos nė 100 tūkst. automobilių. Britanijos bendrovė tikisi pagalbos išKinijos gamintojo „Shanghai Automotive Industry“.
Tarp japoniškų markių labiausiai – 18,7% – išaugo „Mazda“ pardavimai. Tai leido „Mazda“ Europoje sutvirtinti savo, kaip trečiojo Japonijos gamintojo, pozicijas. „Mazda“ atsilieka nuo „Toyota“ ir „Nissan“, bet lenkia „Honda“.
„Ford“ grupės pardavimai išaugo 4%, o rinkos dalis padidėjo iki 11,2%. Pirkėjams pasiūlęs dyzelinius variklius net 21% paaugo sunkumų kamuojamas „Jaguar“. „Volvo“ markės pardavimai padidėjo 14,6%, o „Ford“ – 1,7%.
„General Motors“ pardavimai Europoje pernai išliko beveik tokie pat, kaip ir 2003 m. – ūgtelėjo vos 0,6%. Tačiau „Saab“ markė išaugo 9,7%.
„DaimlerChrysler“ pardavimai smuko 1%, o pagrindinio BMW varžovo – „Mercedes-Benz“ markės – pardavimai sumažėjo 3,9%. Iš„DaimlerChrysler“ grupės išaugo vienintelis „Smart“ (+20,8%).
Tarp didžiųjų Europos šalių pastebimai augo tik Ispanija (9,8%). Ispanija yra penktoji pagal dydį Europos rinka, ji sudaro maždaug tris ketvirčius ketvirtą vietą užimančios Prancūzijos rinkos.
Didžioji Britanija, antroji Europos rinka, pernai išliko beveik nepakitusi – sumažėjo 0,5%.
Vokietijos rinka paaugo 0,9%, o Italijos ir Prancūzijos rinkų augimas buvo toks nežymus, kad atsiliko nuo bendro 26 šalių vidurkio.
Automobilių rinka naujosiose ES narėse smuko 4,6% (40,005 vnt.) iki 820,539 vnt. Daugiausiai tą lėmė smukimas didžiausiose rinkose: Lenkijoje – 10%, o Čekijoje – 11%. Rinkos sumažėjimui įtakos turėjo nauji mokesčių įstatymai, kurie pristabdė naujų automobilių prekybą ir sukėlė naudotų automobilių antplūdį.
Europos ir Azijos markių pardavimų kitimas Europoje 2004 m.
Europos gamintojai |
Azijos gamintojai |
||
„BMW Group„ | 12,2% | „Kia Motors“ | 44,4% |
„Ford Motor“ | 4,0% | „Hyundai Motor“ | 21,8% |
„Volkswagen Group“ | 1,5% | „GM Daewoo“ | 19,3% |
„General Motors“ | 0,6% | „Mazda Motor“ | 18,7% |
„Fiat Group“ | 0,0% | „Honda Motor“ | 13,1% |
„DaimlerChrysler“ | -1,0% | „Suzuki Motor“ | 11,8% |
„Renault SA“ | -1,1% | „Toyota Motor“ | 7,1% |
PSA/Peugeot-Citoeen | -3,3% | „Mitsubishi Motors“ | 1,8% |
„MG Rover“ | -16,4% | „Nissan Motor“ | -8,2% |
Europiečių vidurkis | 0,1% | Azijiečių vidurkis | 11,4% |
Vasaris 18, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą