
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Be valstybės paramos JAV automobilių pramonė gali greitai žlugti
Trys JAV automobilių gamintojai – „General Motors“, „Ford Motor“ ir „Chrysler LLC“ – prašo JAV vyriausybės kuo greičiau skirti finansinę paramą. Pagal siūlomą projektą, JAV gamintojams turėtų atitekti 25 mlrd. dolerių (69 mlrd. Lt) išjau anksčiau finansinių institucijų gelbėjimui pažadėtos 700 mlrd. dolerių (1,920 mlrd. Lt) paramos. Demokratai ir naujai išrinktas prezidentas Barackas Obama ragina kuo greičiau gelbėti automobilių gamintojus, tačiau kol kas tam priešinasi respublikonų partija. Naujojo prezidento administracija pradės darbą tik kitų metų sausį, tad negavę paramos jau dabar JAV gamintojai iki to laiko gali ir neišgyventi.
„General Motors“ akcijų kaina dabar yra mažiausia per paskutinius 65 metus, o šio gamintojo rinkos kapitalizacija sudaro vos 2% (!) „Toyota Motor“ kapitalizacijos. Tiek „General Motors“, tiek ir „Ford Motor“ dabar patiria itin didelių nuostolių: „General Motors“ kas mėnesį vėjais paleidžia apie 1 mlrd. dolerių (3 mlrd. Lt), o „Ford Motor“ vien trečiąjį ketvirtį prarado 7,7 mlrd. dolerių (21,1 mlrd. Lt). Suskaičiavus spalio mėnesio prekybos rezultatus JAV gamintojams pradėjo skambėti laidotuvių varpai – „General Motors“ pardavimai smuko 45%, „Ford Motor“ – 30%, o „Chrysler LLC“ – 35%.
“General Motors” vadovas Rickas Wagoneris
JAV iždo sekretorius Henry Paulsonas teigė abejojantis JAV automobilių gamintojų ateities perspektyvomis, kiti respublikonų atstovai kongrese taip pat tvirtina, jog valstybinės paskolos automobilių gamintojams būtų tik mokesčių mokėtojų pinigų švaistymas, o juos užgriuvusios problemos yra išties prasto valdymo rezultatas, todėl tai neturėtų būti vertinama kaip nacionalinė problema. Pasak senatoriaus Richardo Shelby, gamintojų pasirinktų klaidingų strategijų negalima finansuoti valstybės lėšomis. Respublikonų lyderis atstovų rūmuose Johnas Boehneris tvirtina, kad valstybės milijardų švaistymas neturint garantijų, kad bus imtasi esminių reformų, yra neteisingas visų mokesčių mokėtojų atžvilgiu, nes niekas negali užtikrinti, kad paskolos kada nors bus grąžintos.
Gali būti, kad netrukus tokių vaizdų neišvysime
Rimtą JAV automobilių gamintojų padėti rodo ir tai, kad mainais į valstybės paramą jie žada iki šiol negirdėtų nuolaidų – perduoti valstybei tam tikro dydžio savo akcijų paketus, apkarpyti vadovų atlyginimus bei nenaudoti paskolų dividendų išmokėjimui.
Kita vertus, jei JAV kongresas artimiausiu metu nesutiks paremti gamintojų, jie kito pavasario gali ir nesulaukti. Veikiausiai visų pirma nebeliktų didžiausio trijulės nario – „General Motors“, kuris, specialistų vertinimu, be valstybės paramos gali išgyventi tik 2-4 mėnesius. Jam žlugus darbo iškart netektų apie 100 tūkst. žmonių, esamų ir buvusių darbuotojų sveikatos draudimas pakibtų ore, o netrukus su sunkumais susidurtų ir 1,3 tūkst. „General Motors“ tiekėjų, kuriems bankrutavus užsidaryti turėtų ir kiti du automobilių gamintojai: „Ford Motor“ bei „Chrysler LLC“. Nereikia pamiršti, kad bankrutavus gamintojams veiklą nutraukti turės ir tūkstančiai jų dilerių. Pats „General Motors“ skelbia, kad sugriuvus JAV automobilių pramonei pirmaisiais metais darbo neteks net 3 mln. žmonių, o per kitus du metus – dar 2,5 mln. asmenų.
“Buick LaCrosse”
Silpnosios JAV gamintojų vietos – priklausomybė nuo didelių, gremėzdiškų ir labai neekonomiškų automobilių bei smarkus technologinis atsilikimas nuo Azijos bei Europos gamintojų – atsiskleidė smarkiai pabrangus degalams ir staigiai pakitus pirkėjų poreikiams. Tuo tarpu pasaulinė finansų sektoriaus krizė smarkiai sumažino skolinimosi galimybes. „Ford Motor“ intensyviai skolinosi priešpora metų, todėl dabar yra kiek geresnėje padėtyje nei „General Motors“, tuo tarpu „Chrysler LLC“ kontrolinį akcijų paketą pernai iš„Daimler“ įsigijo investicinė bendrovė „Cerberus Capital Management“, todėl analitikai mano, kad dabar valstybės parama galėtų padėti „Chrysler LLC“ rasti naują savininką.
Lapkritis 18, 2008 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą