Baigiantis 2005 m. B.Pischetsriederio laukia naujos problemos

“Volkswagen” padėtis po truputį gerėja, tačiau šio didžiausio Europos automobilių gamintojo vadovas Berndas Pischetsriederis neturi laiko pasidžiaugti savo laimėjimais. “Volkswagen” pardavimai Europoje bei užimama Senojo žemyno rinkos dalis šiemet padidėjo, o pelnas išaugo. Be to, bendrovei pavyko pasiekti reikšmingų susitarimų su Vokietijos darbuotojų profsąjungomis. Vis dėlto B.Pischetsriederis negali atsipūsti dėl kilusių kyšininkavimo ir sekso skandalų, vėluojančių naujų modelių debiutų bei konfliktų bendrovės valdyboje. Nemažai galvos skausmo kelia ir numatomas darbuotojų skaičiaus mažinimas. “Volkswagen” darbuotojams skirtame laiške profsąjungos vadovas Berndas Osterlohas perspėjo, kad etatų mažinimas bus didesnis, nei daugelis įsivaizduoja.

Š ie metai “Volkswagen” grupės šefui buvo tikrai nelengvi: kupė-kabrioleto “Eos” pasirodymas buvo atidėtas mažiausiai dviem mėnesiams, apie savo pasitraukimą pranešė vienas iškiliausių stebėtojų tarybos narių, dėl mažų pardavimų JAV rinkoje čia nutraukiama reprezentacinio sedano “Phaeton” prekyba, o stebėtojų tarybos pirmininkas Ferdinandas Piechas mėgaujasi demonstruodamas savo įtaką. Visos šios problemos mažina bendrovės pertvarkos plano “ForMotion” efektyvumą, tačiau jis jau davė puikių rezultatų: per pirmus devynis šių metų mėnesius “Volkswagen” grynasis pelnas patrigubėjo ir pasiekė 282 mln. eurų (974 mln. Lt), o pajamos išaugo net 13%.
Pasitikęs naujuosius 2006 metus B.Pischetsriederis turi išspręsti keletą rimtų problemų:

“Volkswagen Eos”

Padidinti pardavimus JAV ir Kinijoje. “Volkswagen” pardavimai pastarosiose šalyse mažėja, o nauji “Jetta” ir “Passat” modeliai nepajėgė sustabdyti smukimo. Š iemet “Volkswagen” pardavimai JAV sumažėjo 11,7%. Š ioje šalyje gamintojas kenčia dėl kokybės problemų, didelių nuolaidų bei mažo pirkėjų susidomėjimo “Touareg” ir “Passat” modeliais. Praeitais metais “Volkswagen” Kinijoje sekėsi puikiai, tačiau šiemet mažėja ir pelnas, ir užimama rinkos dalis. “Goldman Sachs” prognozuoja, kad “Volkswagen” nuostoliai Kinijoje šiemet gali siekti 400 mln. eurų (1,381 mln. Lt), tuo tarpu pernai čia pavyko gauti 222 mln. eurų (767 mln. Lt) pelno.

“Volkswagen” turi priversti bendradarbiauti abu savo partnerius Kinijoje: “Shanghai Automotive Industry Corp.” (SAIC) ir “First Automotive Works” (FAW). Be to, gamintojas gali nuspręsti pirkti komponentus pačioje Kinijoje, o tai reikštų nuosavo komponentų gamybos verslo pabaigą.

Sumažinti darbo kaštus ir perteklinius pajėgumus. “Dresdner Kleinwort Wasserstein” duomenimis, “Volkswagen” darbo kaštai sudaro net 17,4% pajamų, o Europos vidurkis yra apie 15%. Tai reiškia, kad gamintojas kasmet iššvaisto šimtus milijonų eurų, o įvertinus perteklinius pajėgumus, šios problemos svarba tampa akivaizdi. “Volkswagen” užtikrino dabartinių darbo vietų saugumą iki 2011 m., tačiau sutartyje pažymima, jog šis susitarimas galioja tik tuomet, jei naujų modelių gamyba Vokietijoje yra ekonomiškai naudinga. Manoma, kad ateityje šia išlyga B.Pischetsriederis galėtų pasinaudoti derėdamasis dėl mažesnių atlyginimų.

Išspręsti vadovybės intrigas. Anksčiau buvo manoma, kad “Porsche” tapus didžiausiu “Volkswagen” akcininku nurims konfliktai bendrovės vadovybėje ir padėtis stabilizuosis. Deja, ištiesų atsitiko priešingai: B.Pischetsriederis jaučia vis smarkesnį stebėtojų tarybos pirmininko F.Piecho, kuris yra ir vienas pagrindinių “Porsche” savininkų, spaudimą. Be to, jau kitąmet stebėtojų taryba turėtų spręsti dėl B.Pischetsriederio kontrakto pratęsimo. Š į klausimą “Volkswagen” stebėtojų taryba planuoja svarstyti ateinantį pavasarį.

W.Bernhardas pristato “Volkswagen Eos”

B.Pischetsriederis turi sudaryti sąlygas “Volkswagen” markės grupės šefui Wolfgangui Bernhardui įgyvendinti savo pertvarkos planą. Tai yra tikrai nelengvas uždavinys, nes, anot “Morgan Stanley” analitiko Adamo Jono, “Volkswagen” turi per daug vadovų.
Užtikrinti, kad nauji modeliai pasirodytų laiku. Manoma, kad “Eos” debiutas buvo atidėtas ne tik dėl sulakstomo stogo defekto, bet ir siekiant sumažinti garantinio aptarnavimo išlaidas. W.Bernhardas pasižadėjo iki 2008 m. daugiau kaip 500 mln. eurų (1,726 mln. Lt) sumažinti garantinio aptarnavimo kaštus. Tai reiškia, kad per pora metų reikia dvigubai sumažinti dar vienerių metų nesulaukusių automobilių garantinių aptarnavimų skaičių. Norint pasiekti šį tikslą reikia išspręsti kokybės problemas dar iki gamybos pradžios. Taip pat labai svarbu nustatyti realius naujų modelių pasirodymo terminus ir atsižvelgti į tiekėjų galimybes.

Išvestinių modelių pagalba padidinti pardavimus. “Volkswagen” ketina pasiūlyti nemažai išvestinių automobilių, kurie bus sukurti pagrindinių šio gamintojo modelių pagrindu. Pavyzdžiui, kompaktinis visureigis “Marrakesh” bus gaminamas “Golf”, o didelis keturių durų kupė-sedanas – “Passat” pagrindu. Tokia strategija turėtų sutaupyti lėšų, tačiau žmonės gali pamanyti, kad tai tėra kuklesnių modelių brangesnės versijos. Be to, reikia siekti, kad šie išvestiniai automobiliai atitiktų pirkėjų poreikius. Labai svarbu sukurti JAV ir Kinijos rinkoms tinkamus automobilius, tačiau reikia nepamiršti atnaujinti ir pagrindinius europietiškus modelius.

Gruodis 30, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: