
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
Automobilių gamyboje Europoje vyksta dideli pokyčiai
„PricewaterhouseCoopers“ automobilių rinkos tyrimų institutas prognozuoja, kad 2010 m. Olandijoje neveiks nei viena automobilių gamykla. Vienintelėje šalies automobilių gamykloje „NedCar“ šiuo metu gaminamas „Mitsubishi Colt“ modelis, tačiau Japonijos gamintojas neatskleidžia, ar sekančios kartos „Colt“ taip pat bus gaminamas Olandijoje. Borno mieste įsikūręs „NedCar“ aktyviai siekia laimėti konkursą dėl naujojo „Colt“ gamybos.
Gamyklos atstovė spaudai Liza Tans pastebėjo, kad „NedCar“ vykdo restruktūrizacijos programą, kuri turėtų pasibaigti jau kitą mėnesį. Pasibaigus pertvarkoms gamyklos pajėgumai turėtų sumažėti nuo 130 tūkst. vnt. iki 70-80 tūkst. automobilių per metus. Be to, ketinama atleisti 200 darbuotojų ir pasilikti maždaug 1,350 žmonių personalą. „NedCar“ pajėgumus teko mažinti dėl to, kad praeitų metų vasarą „Smart“ nutraukė „Colt“ „brolio dvynio“ – „ForFour“ – modelio gamybą. Gamyklos restruktūrizacija yra pagrindinė sąlyga norint pritraukti kitos kartos „Colt“ gamybą. „NedCar“ taip pat puoselėja planus čia gaminti mini automobilį „Mitsubishi i“.
„NedCar“ yra toli gražu ne vienintelė automobilių gamykla Europoje, balansuojanti ant išlikimo ribos, nes vis dažniau gamyba išbrangia darbo jėga garsėjančios Vakarų Europos perkeliama į rytinę Senojo žemyno dalį bei Rusiją. Vienas anonimu panorėjęs likti analitikas tvirtina, kad neaiški Ellesmere Porte (Didžioji Britanija) ir Antverpene (Belgija) esančių „General Motors“ gamyklų ateitis. Kaštų mažinimo programą vykdantis „General Motors“ Europos padalinys pernai atleido tūkstantį iš3,800 Ellesmere Porto gamyklos darbininkų. Abi šios gamyklos gamina tik „Opel/Vauxhall Astra“ modelį ir deda daug pastangų siekdamos gauti teisę gaminti ir kitos kartos „Astra“, nes priešingu atveju jos veikiausia būtų uždarytos.
Su panašiomis problemomis susiduria ir bendrovės, renkančios automobilius pagal gamintojų užsakymus. Vokietijos kėbulų gamintojo „Karmann“ pajamos 2005 m. smuktelėjo net 31% iki 1,9 mlrd. eurų (6,6 mlrd. Lt), nes gamybos apimtys sumažėjo nuo 93,630 vnt. iki 54,547 automobilių. Pagrindinė prastų rezultatų priežastis buvo net 65% sumažėjusi „Chrysler Crossfire“ kupė bei roadsterio paklausa. Sumažėjus gamybos apimtims „Karmann“ teko atleisti apie tūkstantį iš5,200 Osnabriuko (Vokietija) gamyklos darbininkų. Vis dėlto „Karmann“ tikisi atsigauti dešimtmečio pabaigoje, nes vis daugiau automobilių gamintojų mažina pajėgumus, o gamybos pikų metu naudojasi nepriklausomų kėbulų gamintojų paslaugomis. Be to, pastariesiems perleidžiama ir nišinių modelių gamyba.
Konsultacinė bendrovė „CSM Worldwide“ prognozuoja, kad iki dešimtmečio pabaigos automobilių gamybos apimtys Austrijoje sumažės per 38%, o Suomijoje smuktelės beveik 31%. Vienintelis automobilių gamintojas Austrijoje yra Graze įsikūrusi „Magna Steyr“ bendrovė, renkanti net penkių skirtingų markių modelius. Pavyzdžiui, „Magna Steyr“ gamina BMW X3, G klasės „Mercedes-Benz“, „Jeep Grand Cherokee“ ir „Commander“, „Chrysler Voyager“ ir 300C bei „Saab 9-3“ kabrioletą. Kol kas „Magna Steyr“ veikia pilnu pajėgumu, tačiau bendrovė ketina plėstis ne Austrijoje, o Š iaurės Amerikoje bei Azijoje.
Suomijoje „Porsche Boxster“ ir „Cayman“ automobilius gaminanti „Valmet“ bendrovė sumažino dienos gamybos apimtis nuo 153 iki 132 automobilių bei ketina atleisti apie 80 darbininkų. Išviso „Valmet“ dirba 1,120 žmonių.
„CSM Worldwide“ apskaičiavimais, automobilių gamybos apimtys Centrinėje ir Rytų Europoje sparčiai augs. Vien tik Slovakijoje gamyba iki 2010 m. turėtų padidėti beveik 215% iki 780,481 vnt. Pernai šioje šalyje gamyklas atidarė „Kia“ bei „PSA/Peugeot-Citroen“. Zilinos mieste esančios „Kia“ gamyklos pajėgumai dabar siekia 300 tūkst. vnt., bet iki 2010 m. turėtų padidėti iki 400-500 tūkst. vnt. per metus. Trnavos mieste veikiančioje PSA gamykloje per metus nuo konvejerio gali nuriedėti 300 tūkst. automobilių. Be to, „Hyundai“ kitais metais ketina atidaryti naują gamyklą Čekijoje, kurios pajėgumai taip pat sieks 300 tūkst. vnt. per metus.
Vis dėlto gamyba augs ne visose Centrinės ir Rytų Europos šalyse – manoma, kad 2010 m. gamybos apimtys Slovėnijoje ir Ukrainoje bus mažesnės nei pernai. „CSM Worldwide“ Europos automobilių rinkos prognozių skyriaus vadovas Markas Fulthorpe,as mano, kad augimas koncentruosis Lenkijoje, Čekijoje ir Slovakijoje. Be to, paskutiniu metu nemažai naujų gamyklų dygsta Sankt Peterburgo apylinkėse. Be „Toyota“, „Ford“ ir „General Motors“ čia ketina įsikurti ir „Nissan“.
„PricewaterhouseCoopers“ analitikas Calumas McRae pritaria M.Fulthorpe,ui ir pastebi, kad gamybos apimtys Centrinėje ir Rytų Europoje didėja ne tik dėl pigesnės darbo jėgos, bet ir dėl kur kas spartesnio šių šalių vidaus rinkų augimo.
Kovas 20, 2007 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Komentarai
Mossiy
Šiaip ar taip patenkinamas 123 kup? bienznas visvien be 10.000 lt nelabai išeina, tai nedaug lieka pridet iki dyzelio is JAV .Nesu ?sitikin?s I tas JAV naftos krizes, bet ten (kad ir labai trumpa laiko tarp?- kelias savaites ar pan) buvo ne kas benzino kvotos, eiles ir t.t. O amerikietis gi ne sovietais-prie tokiu dalyku prat?sti nebuvo ir su jais lengvai nesusitaike. O MB problema kaip ir išprende, nes dyzelis, kaip šalutinis produktas, matyt, buvo nenormuotas.O 126 kup?, be abejo legendinis, bet man jis kiek pizoniskas, na kam juk toks didelis kup? reikalingas?
Parašykite komentarą