Augančioje Europoje vyrauja didelės nuolaidos ir registravimas savo vardu

„Automotive News Europe“ straipsnyje teigiama, kad mažesnis nedarbas ir palankesnės degalų kainos leido vartotojams sutaupyti pinigų, kurie buvo išleidžiami naujiems automobiliams įsigyti tokiais tempais, kurie pranoko pačias drąsiausias automobilių gamintojų prognozes. Akivaizdu, kad šiuo metu yra stipri paklausa, kurią sąlygoja gerėjanti ekonominė aplinka ir vartotojų lūkesčiai, tvirtina Peteris Fleetas, „Ford Motor“ viceprezidentas, atsakingas už pardavimus Europoje. Per kelias savaites jis padidino „Ford“ 20 svarbiausių Europos rinkų prognozę 2015 m. 400 tūkst. iki 15,2-15,7 mln. automobilių.

Europos ūkio augimo perspektyvos iš tiesų gerėja. Verslo asociacija ACEA pranešė, kad naujų automobilių paklausa ES auga jau 22 mėn. iš eilės. Pardavimai Europoje išlieka lemiami, kadangi jie yra pagrindinis pajamų šaltinis beveik visiems Europos gamintojams, nepaisant jų tarptautinės diversifikacijos.

Tačiau ne visi vadovai tiki, kad didesnės pardavimų apimtys virs pastebimai didesniu pelnu. „Peugeot“ vadovas Maxime Picat teigia, kad šiais metais rinkos augimas Europoje yra labiau kiekybinis, negu kokybinis.

“Fiat 500″

Geresnis, negu laukta pardavimo apimčių augimas slepia tą faktą, kad Europa išlieka tokia rinka, kur tik pats stipriausias gali gauti pelno. Nereikia pamiršti, kad „pardavimai“ Europoje iš tiesų yra tik „registravimas“, ir automobilių gamintojai gali uždėti registracijos numerius ant automobilių net nesuradę jiems pirkėjų. Pardavimus Europoje stipriai veikia stambūs parkai ir kiti korporatyviniai klientai, kurie gauna dideles nuolaidas, – teigia „Bernstein“ analitikas Maxas Warburtonas. Pasak jo, spartesnis pardavimų augimas yra gana fragmentiškas, nes daugiausia liečia mažai pelningą rinkos dalį. Įprastų hečbekų ir sedanų kainodara yra sudėtinga, nes atrodo, kad dauguma pirkėjo nori tik visureigių.

Nuolaidos svarbiausiose Europos rinkose (balandžio mėn. duomenys)

Nuolaidos jau yra šiek tiek sumažėję, tačiau jų tempas rodo tik nežymų pagerėjimą, nes automobilių gamintojai, slegiami didelių fiksuotų kaštų, vis gamina automobilius ir po to taiko kainų nuolaidas, kad juos parduotų. Masinių markių vidutinės taikomos nuolaidos Vokietijoje per metus nepakito ir išliko 20% lygmenyje, skaičiuojant nuo mažmeninių kainų. Didžiojoje Britanijoje nuolaidų lygis sumažėjo 1 procentiniu punktu iki 15%, tuo tarpu Prancūzijoje vidutinės nuolaidos smuko 2 procentiniais punktais iki 19%. Taigi, nepaisant to, kad pardavimo kainos vidutiniškai sumažinamos beveik penktadaliu, kainodaros padėtis Europoje laikoma gana stabilia. Dabar kainų nuolaidos ženkliai mažesnės, negu 2008-09 m. per didžiąją recesiją, nes sugrįžo vartotojų pasitikėjimas. Nepaisant to ir augančios paklausos, dauguma automobilių gamintojų Europoje veikia nuostolingai, ir ši problema 2015 m. dar tikrai nebus išspręsta.

3 serijos BMW

Atidesnis žvilgsnis į pardavimų duomenis rodo, kad atsigavimui gali pakenkti besitęsianti priklausomybė nuo automobilių registravimo savo vardu. Pavyzdžiui, „Opel“ parduoda neįprastai didelę naujų automobilių dalį sau arba savo dileriams. Dauguma šių automobilių po to parduodami klientams su didele nuolaida kaip realiai neeksploatuoti naudoti automobiliai. 2014 m. lapkritį „Opel“ rinkodaros vadovė Tina Mueller žadėjo, kad gamintojas sumažins priklausomybę nuo automobilių registravimo savo vardu 2015 m. I ketvirtį, kuomet debiutuos naujos kartos „Corsa“, tačiau taip neatsitiko. 2015 m. I ketvirtį „Opel“ automobilių registravimas savo vardu sudarė 44% palyginus su 43% 2014 m. 1-12 mėn. Palyginimui, Vokietijos vidurkis 2015 m. I ketvirtį siekė taip pat įspūdingus 32%.

Registravimas savo vardu (2015 m. I ketvirčio duomenys)

Tokios nuolaidų veiklos neišvengė ir prestižinis rinkos sektorius, kadangi „Audi“, BMW ir „Mercedes-Benz“ siekia parduoti daugiau automobilių negu „Fiat“, „Citroen“ ir „Toyota“ tam, kad palaikytų augimą Europoje. Nors nauji produktai ir sustiprino „Mercedes-Benz“ kainodarą, tačiau aukštesnių kainų indėlį prislopino gerokai išaugusi pardavimų apimtis.

Kainodaros galia priklauso ne tik nuo gamintojo produktų, tačiau ir nuo markės įvaizdžio. Automobilinių tyrimų centro, priklausančio Duisburgo-Eseno universitetui, vadovas Ferdinandas Dudenhoefferis teigia jų publikuojamas mėnesinis kainodaros Vokietijoje indeksas rodo, kad vien tik „Volkswagen“ markė buvo pakankamai stipri, kad pajėgtų žymiai sumažinti kainų nuolaidas didžiausioje Europos rinkoje. 10 didžiausių jo užfiksuotų nuolaidų 2015 m. balandį svyravo tarp 26% ir 29% skaičiuojant nuo kainoraščio kainos. Tarp jų nebuvo nė vieno „Volkswagen“, todėl ši markė, jo nuomone, ryžtingiausiai atsitraukia nuo nuolaidų.

“Mazda 6″

Galiausiai, atrodo, kad kainodaros jėga ir pelno maržos pasieks įprastus dydžius kitose pasaulio dalyse tik tuomet, kai Europos automobilių gamintojai imsis realių žingsnių sumažinti perteklinius gamybos pajėgumus, t.y. uždarys dalį savo gamyklų.

Neabejotina, jog prireiks ne vienerių metų, kad naujų automobilių pardavimai Europoje pasiektų prieškrizinį lygį, tad pasiūlos sumažinimas lieka greičiausiu būtų atkurti balansą. Nors pastaraisiais metais „Ford Motor“, „General Motors“, „PSA/Peugeot-Citroen“ ir „Volvo Cars“ uždarė po gamyklą ir sumažino spaudimą kainoms, tačiau „Volkswagen“ grupės vadovas Martinas Winterkornas mano, kad Europoje reikia uždaryti dar bent 10 gamyklų, jog perprodukcijos problema galiausiai būtų išspręsta.

Rugpjūtis 14, 2015   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: