Ar naujas vadovas išgelbės „Seat“ ateitį?

Rugsėjo 1 d. „Seat“ vadovo postą užimsiančio Jameso Muiro laukia išties nelengva užduotis – pertvarkyti šią „Volkswagen“ grupės valdomą ispanišką markę. Praeitais metais „Seat“ patyrė 78 mln. eurų (269 mln. Lt) veiklos nuostolį, nors dar priešmetus gavo 8 mln. eurų (28 mln. Lt) pelną. Išpaskutinių ketverių metų ši ispaniška markė net trejus metus dirbo nuostolingai. Pernai „Seat“ pardavimai sumažėjo beveik 15% iki 368,100 vnt. ir buvo net 29% mažesni nei 2000 m., kuomet siekė 520 tūkst. vnt. Taigi, J.Muirui teks spręsti opiausią „Seat“ problemą – nesėkmingą pozicionavimą rinkoje.

1998 m. tuometinis „Volkswagen“ grupės šefas Ferdinandas Piechas nusprendė, jog „Seat“ turėtų tapti „Alfa Romeo“ varžove, siūlančia sportiškus ir dailiai atrodančius automobilius. Dėl to F.Piechas į savo komandą pasikvietė „Alfa Romeo“ vyriausiąjį dizainerį Walterį de Silva, kuriam pavyko sukurti keletą tikrai išvaizdžių modelių: „Altea“ ir „Leon“, tačiau komercinės sėkmės šie automobiliai nesulaukė.

“Seat Exeo”

Naujausias „Seat“ kūrinys, vidutinės klasės modelis „Exeo“, turintis sedano ir universalo versijas, veikiausiai taip pat mažai ką pakeis, nes dabar vis daugiau žmonių renkasi mažesnius, ekologiškesnius ir ekonomiškesnius automobilius. Be to, atidesni pirkėjai netrukus supras, kad „Exeo“ ištiesų yra tik kosmetiškai atnaujintas ankstesnės kartos „Audi A4“.

Kita „Seat“ nesėkmių priežastis yra smarkiai smukusi Ispanijos rinka, kuri, ACEA duomenimis, pernai sumažėjo daugiau nei 450 tūkst. vnt. (-28%), o šių metų pirmąjį ketvirtį dar smuko 43%. Vis dėlto „Seat“ padėtis yra geresnė nei „Saab“ ar „Volvo“, nes „Volkswagen“ grupė pernai uždirbo rekordinį 6,33 mlrd. eurų (21,86 mlrd. Lt) veiklos pelną, o „Saab“ valdanti „General Motors“ bei „Volvo“ kontroliuojanti „Ford Motor“ išesmės balansuoja ant išlikimo ribos.

“Seat Exeo”

Vis dėlto net ir „Volkswagen“ galimybės nėra beribės, tad naujajam „Seat“ vadovui J.Muirui teks iškart kibti į darbus. J.Muiras yra rinkodaros ir pardavimų specialistas. 2002-2005 m. jis vadovavo „Mazda“ Europos padalinio pardavimų skyriui, o nuo 2005 m. koordinavo viso „Mazda“ Europos padalinio darbą. Vis dėlto nėra aišku, kokią kryptį J.Muiras turėtų rinktis, nes apie konkurenciją su „Alfa Romeo“ teks pamiršti – šiai markei dabar sekasi dar prasčiau. „Seat“ taip pat negali taikytis į pigesnių automobilių segmentą, nes čia jau įsitvirtino kita „Volkswagen“ grupės markė „Š koda“, kurios pardavimai pernai išaugo 7% iki 674 tūkst. vnt., o veiklos pelnas siekė 565 mln. eurų (1,951 mln. Lt). Tapti ekologiškiausia grupės marke „Seat“ taip pat būtų labai sudėtinga, nes gamtai draugišką įvaizdį bando kurti pati „Volkswagen“ markė su savo „BlueMotion“ modelių serija. Taigi, pasirinkimo galimybės čia gerokai susiaurėja.

J.Muirui teks greitai rasti išties originalią išeitį išsusiklosčiusios padėties, nes sunkiu metu net ir sėkmingas gamintojas gali nuspręsti atsikratyti nuostolingai veikiančios ir mažai pirkėjų susidomėjimo sulaukiančios markės.

Gegužė 14, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: