7 „Fiat“ automobiliai keliaus į Ameriką

Praeitų metų pabaigoje „Fiat“ grupei ir „Chrysler LLC“ viešai pranešus apie formuojamą aljansą, šių gamintojų konstruktoriai suskubo derinti modelių gamas. Manoma, kad JAV rinkai bus pasiūlyti septyni nauji automobiliai: trys „Fiat“ arba „Alfa Romeo“ ir keturi „Fiat“ grupės platformų pagrindu sukurti „Chrysler LLC“ markių modeliai. Informatoriai praneša, kad visi automobiliai bus gaminami „Chrysler LLC“ gamyklose Š iaurės Amerikoje ir platinami per „Chrysler“, „Dodge“ ir „Jeep“ dilerių tinklą.

“Alfa Romeo Mi.To”

Bendrų modelių planas apims mini (A), mažų (B), kompaktinių (C) ir vidutinių (D) klasių automobilius. Abiejų gamintojų inžinierių komandos aktyviai derina bendrų modelių gamybos programą ir tikisi ją baigti iki balandžio pabaigos. Neoficialiais duomenimis, pagal preliminarų susitarimą, Š iaurės Amerikos rinkai skirtas mažasis „Fiat 500“ bus gaminamas „Chrysler LLC“ Tolucos gamykloje Meksikoje. Dabar čia gaminami „Dodge Journey“ bei „Chrysler PT Cruiser“ modeliai. Kiek anksčiau JAV bendrovė pranešė, kad „PT Cruiser“ gamyba bus sustabdyta ir gamykla pertvarkyta ruošiantis naujo modelio gamybos pradžiai.

Už automobilių kūrimą atsakingas „Chrysler LLC“ viceprezidentas Frankas Klegonas pastebėjo, jog šiuo metu gamintojas neturi nei A, nei B klasių modelių, o C klasei priskiriamas „Dodge Caliber“ laukia atnaujinimo, todėl bendradarbiavimas su „Fiat“ atveria nemažai galimybių. Partnerystė su „Fiat“ JAV bendrovei leistų greitai gauti patrauklių mažų automobilių ir padėtų atitikti 2010 m. pabaigoje JAV įsigaliosiančius griežtesnius degalų sąnaudų normatyvus.

“Fiat 500″

Bendradarbiavimas A klasėje apimtų mažojo „Fiat 500“ gamybą ir platinimą JAV rinkoje, o „Chrysler LLC“ gautų naujos kartos „Panda“ platformos pagrindu sukurtą penkių durų modelį ir savo pirkėjams galėtų pasiūlyti patrauklų miesto automobilį. „CSM Worldwide“ ataskaitoje teigiama, kad „Fiat 500“ JAV rinkoje gali pasirodyti 2012 m. Š ioje klasėje „Fiat“ yra itin stiprus – Europoje „Panda ir „Fiat 500“ užima pirmąsias vietas mini klasėje, o „Global Insight“ analitikas Nigelis Griffithsas pastebi, kad net ir tokiu sudėtingu laiku „Fiat 500“ perkami tarsi karštos bandelės. Mažas trijų durų retro stiliaus hečbekas užkariavo pirkėjų simpatijas nors yra gerokai brangesnis už tos pačios platformos pagrindu sukurtą „Panda“.

“Fiat Panda”

Mažų automobilių segmente „Chrysler LLC“ modelių gamą papildytų būsimojo „Punto“ platformos pagrindu sukurtas modelis, o „Fiat“ grupė amerikiečiams pasiūlytų mažiausiąjį „Alfa Romeo“ šeimos atstovą – „Mi.To“. Amerikos gamintojas veikiausiai gautų priėjimą prie modernių „Fiat“ 1,4 ltr. ir 1,8 ltr. benzininių tiesioginio įpurškimo variklių, kurie būtų gaminami JAV ir veikiausiai komplektuojami su turbinomis. Š iuo metu mažiausias „Chrysler LLC“ variklis yra 2,5 ltr. tūrio.

Pranešama, kad Italijos bendrovė JAV gamintojui gali suteikti platformas ne tik mažų bei kompaktinių, bet netgi vidutinių modelių gamybai. Už prognozes atsakingas „CSM Worldwide“ viceprezidentas Michaelis Robinetas pastebi, kad šiose klasėse „Chrysler LLC“ modeliai nėra konkurencingi, o „Fiat“ gali pasiūlyti mažų ir kompaktinių automobilių su mažesnėmis degalų sąnaudomis ir didesnėmis gamybos apimtimis.

Vienas mažiausių “Chrysler LLC” modelių: “Dodge Caliber”

N.Griffithsas mano, kad „Chrysler LLC“ galėtų pasinaudoti nauja „Fiat“ grupės „C-Evo“ platforma ir kurdama „Sebring“ dydžio modelį. „C-Evo“ platformos pagrindu bus gaminamas „Alfa Romeo 147“ įpėdinis, tačiau Italijos gamintojas dar neapsisprendė, kam panaudos prailgintą „C-Evo“ variantą.

Iššio bendradarbiavimo „Fiat“ grupė laimėtų gana pigų įėjimą į JAV rinką, kurioje jos nebuvo nuo pat 1995 m., kai išJAV pasitraukė „Alfa Romeo“. Be to, išaugus gamybos apimtims būtų galima sumažinti kaštus dėl mąsto ekonomijos poveikio. IšAmerikos gamintojo „Fiat“ grupė galėtų „pasiskolinti“ ir V-6 agregatą.

Pirmosios „Fiat“ ir „Chrysler“ derybos dėl bendradarbiavimo prasidėjo dar 2007 m. spalį. 2008 m. kovą „Fiat“ variklių gamybos padalinys „Fiat Powertrain Technologies“ įsigijo „Chrysler“ agregatų gamyklą Brazilijoje, o praeitą rudenį „Chrysler“ paprašė Italijos gamintojo suteikti technologinę pagalbą mainais į 35% akcijų paketą. Sausio 13 d. buvo pasiektas pirminis susitarimas, o iki kovo 31 d. turėtų būti pasirašyta ir galutinė sutartis.

Vasaris 26, 2009   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: