
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
„Toyota“ smarkiai tirpdo pasaulinį „General Motors“ pranašumą
„Automotive News“ duomenimis, „Toyota Motor“ metiniai pardavimai pernai beveik 600 tūkst. automobilių priartėjo prie „General Motors“, o skirtumas tarp šių gamintojų sumažėjo iki 1,38 mln. vnt. Jei „Toyota“ pardavimai ir toliau augs taip greitai, „General Motors“ ji pasivys vos per dvejus-trejus metus.
Pernai „Toyota Motor“ išantros vietos išstūmė „Ford Motor“ ir grėsmingai vejasi „General Motors“ – 2002 m. ji priartėjo 254,357 vnt., 2003 m. – 413,605 vnt., o pernai – net 586,999 vnt. Vis dėlto, įvertinus susijusių bendrovių pardavimus, „Toyota Motor“ grupė atsidūrė tik trečioje vietoje: „General Motors“, „GM Daewoo“, „Fuji Heavy Industries“, „Isuzu“ ir „Suzuki“ bendri pardavimai pernai sudarė 12,020,955 vnt., antroji vieta atiteko „Ford Motor“ ir „Mazda“ junginiui (7,589,545 vnt.), o 6,707,600 automobilių pardavusi „Toyota Motor“ liko trečia.
„J.D.Power and Associates“ analitikas Jeffas Brodoskis mano, kad „Toyota“ nebūtinai pralenks „General Motors“ pagal pardavimus, tačiau Japonijos gamintojo pelningumas yra nepalyginamai geresnis.
Pernai „General Motors“ pardavimai išaugo tik 50 tūkst. vnt. iki 8,089,551 vnt., o šio gamintojo užimama pasaulinės automobilių rinkos dalis sumažėjo nuo 13,8% iki 13,2%. Tuo tarpu „Toyota Motor“ pardavimai pernai ūgtelėjo net 10,5% iki 6,707,600 vnt., o rinkos dalis siekė 10,9%. „CSM Woldwide“ atstovas Michaelis Robinetas tikisi, kad iki 2010 m. „Toyota Motor“ rinkos dalis pasieks net 14,0%. Pasak jo, „Toyota“ gausiai investuoja ir auga daugelyje pasaulio rinkų, todėl „General Motors“ darosi vis sunkiau konkuruoti ne tik JAV ar Europoje, bet ir kitose rinkose.
„General Motors“ atstovas Paulas Ballew tikina, kad gamintojas nesirengia užleisti pirmosios vietos. Jis pripažįsta, kad „Toyota Motor“ yra vienas rimčiausių varžovų, tačiau bendrovė tikisi sėkmingai augti ir galbūt jau kitais metais parduoti daugiau nei 9 mln. automobilių.
„Ford Motor“ rinkos dalis pernai sumažėjo nuo 11,2% iki 10,5% ir šis gamintojas nukrito į trečiąją vietą. Išdešimties didžiausių pasaulio automobilių gamintojų vienintelio „Ford Motor“ pardavimai pernai sumažėjo. „Volkswagen Group“ ir „DaimlerChrysler“ išsaugojo atitinkamai ketvirtąją ir penktąją vietas.
Š iuo metu itin sparčiai auga „Hyundai“, BMW ir „Nissan“ pardavimai. Pietų Korėjos gamintojas jau šiemet gali aplenkti „Honda“, BMW sėkmingai vejasi „Mitsubishi“, o „Nissan“ yra pasiruošusi iššeštosios vietos išstumti „PSA/Peugeot-Citroen“.
„Hyundai“ kartu su „Kia“ pernai užėmė 5,2% pasaulinės rinkos ir peržengė simbolinį 5% slenkstį. „Hyundai“ bei „GM Daewoo“ yra sparčiausiai augantys Pietų Korėjos gamintojai ir, anot J.Brodoskio, yra nusiteikę itin agresyviai. Pietų Korėjos bendrovės siūlo daug naujų bei kokybiškų modelių ir nuolat plečia gamybos bazę taip keldamos vis didesnę grėsmę kitų šalių markėms.
Pasauliniai automobilių, sunkvežimių bei autobusų pardavimai pernai išaugo 5,5% iki 61,387,595 vnt. (į šį skaičių įeina tik ne mažiau kaip 10 tūkst. transporto priemonių per metus realizuojančių gamintojų pardavimai). Japonijos gamintojų dalis išaugo 0,8 procentinio punkto iki 30,9%, o Europos liko nepakitusi – 33,5%. JAV gamintojų dalis sumažėjo 1,4 procentinio punkto iki 24,0%, tuo tarpu Kinijos gamintojų užimama rinkos dalis išaugo 0,1 procentinio punkto iki 3,8%. Vis dėlto pardavimų augimas Kinijoje pernai sulėtėjo iki 7,4%, o 2003 m. siekė net 36,5%. Indijos gamintojų rinkos dalis pernai išaugo 0,2 procentinio punkto iki 1,0%, o pardavimai viršijo 600 tūkst. vnt. Tarp trijų sparčiausiai pernai augusių gamintojų pateko net dvi Indijos bendrovės – „Tata Motors“ bei „Mahindra & Mahindra“.
Dešimt didžiausių automobilių gamintojų* (vnt.)
Vieta 2004 m. | Gamintojas | Pardavimai 2004 m. | Vieta 2003 m. |
1 | „General Motors“ | 8,089,551 | 1 |
2 | „Toyota Motor“ | 6,707,600 | 3 |
3 | „Ford Motor“* | 6,432,200 | 2 |
4 | „Volkswagen Group“ | 5,079,377 | 4 |
5 | „DaimlerChrysler“ | 4,718,900 | 5 |
6 | „PSA/Peugeot-Citroen“ | 3,375,300 | 6 |
7 | „Nissan Motor“ | 3,295,830 | 7 |
8 | „Honda Motor“ | 3,194,000 | 8 |
9 | „Hyundai Automotive Group“ | 3,168,065 | 9 |
10 | „Renault SA“ | 2,489,404 | 10 |
* apytiksliai duomenys
Š altinis: „Automotive News Data Center“
Rugpjūtis 3, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą