
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
„Saab“ markė išliks, tačiau gamykla Š vedijoje – nebūtinai
„General Motors“ tikrai ir toliau išlaikys „Saab“ markę, tačiau „Saab“ automobiliai nebūtinai bus gaminami Trollhattano gamykloje Š vedijoje. JAV bendrovės valdybos vicepirmininkas Robertas Lutzas teigė, kad „General Motors“ ir toliau gamins „Saab“ automobilius bei padarys viską, kad išsaugotų jų švedišką charakterį.
Vis dėlto „General Motors“ yra tvirtai pasiryžusi užbaigti nuostolingos veiklos etapą Š vedijoje. 2002 m. „Saab“ nuostoliai siekė 500 mln. dolerių (1,286 mln. Lt), 2003 m. – 250 mln. dolerių (643 mln. Lt), o pernai, dėl menkų pasaulinių pardavimų ir didelių gamybos kaštų, – 200 mln. dolerių (515 mln. Lt).
Anot R.Lutzo, pelninga veikla nepagaminant bent jau 200-250 tūkst. automobilių per metus yra neįmanoma ir „General Motors“ tikrai nesirengia toliau subsidijuoti Š vedijos gamyklą. Pernai Trollhattane buvo pagaminta vos 128 tūkst. „Saab“ automobilių.
JAV automobilių gamybos milžinas visais įmanomais būdais siekia atsikratyti nuostolių Europoje. Trollhattano ir Russelsheimo (Vokietija) gamyklų darbuotojai buvo informuoti, kad tik viena iššių gamyklų bus pasirinkta gaminti naująją „Epsilon“ architektūra paremtus modelius – „Saab 9-3“, „Opel Vectra“ ir galbūt „Cadillac BLS“.
„General Motors“ „Saab“ problemą gali spręsti trimis būdais: parduoti šią markę, ją visiškai uždaryti arba išesmės pakeisti jos verslo planą, kad, padidinus gamybos apimtis, veikla taptų pelninga. Š altiniai „General Motors“ viduje teigė, kad pernai buvo svarstomas esminis klausimas, ar išviso yra verta pasilikti „Saab“. Galiausiai buvo nutarta, kad „General Motors“ reikia pasaulinės prestižinės markės, kuria puikiausiai galėtų būti „Saab“.
- Š tai vienas iš„General Motors“ svarstomų švediškos markės likimo scenarijų:
„¢ Visi „Saab“ modeliai būtų sukurti „General Motors“ architektūrų pagrindu ir su kitais šios bendrovės modeliais naudotų tuos pačius variklius bei transmisijas;
„¢ Naujos kartos „Saab 9-3“ būtų gaminamas Russelsheime („Opel“), o ne Trollhattane;
„¢ Trollhattano gamykla būtų eksploatuojama ir toliau, tačiau gamintų ne tik „Saab“ modelius;
„¢ „Saab“ atnaujins 9-5 modelio dizainą ir gamins jį tol, kol „General Motors“ nuspręs, ar verta kurti naują jo kartą;
„¢ „Saab“ ir toliau turės specialią dizaino komandą, kuri kurs įvairiose „General Motors“ gamyklose gaminamų „Saab“ modelių specifiškai švedišką išvaizdą bei įvaizdį.
Ta pati „Saab“ dizaino komanda „Subaru Impreza“ pagrindu JAV rinkai sukūrė „Saab 9-2X“ modelį ir šiuo metu „Chevrolet TrailBlaizer“ pagrindu kuria „Saab 9-7X“ visureigį. Nors ir nebuvo tikimasi didelio „Saab 9-2X“ populiarumo, tačiau prasti šio modelio pardavimo rezultatai atsiliko net ir nuo kukliausių prognozių. Išpradžių buvo planuojama per metus JAV parduoti 4,5 tūkst. „Saab 9-2X“, tačiau pavyko realizuoti vos 2 tūkst. vnt.
Dabar „General Motors Europe“ vadovybė kuria naująją „Saab“ strategiją. Pasak R.Lutzo, jau parengtas penkerių metų naujų modelių planas. Pasaulinės „Saab“ dilerių tarybos pirmininkas Adas Janse teigė, kad šiuo metu markei labai reikia naujų modelių.
Nuo pat 1989 m., kuomet „General Motors“ įsigijo pusę „Saab“ akcijų, Š vedijos gamintojo pardavimai taip ir nepasiekė 200 tūkst. vnt. per metus. Arčiausiai prie šio tikslo pavyko priartėti 2000 m., kuomet buvo realizuota 133,013 „Saab“ automobilių. Tais pačiais metais „General Motors“ tapo vieninteliu „Saab“ savininku.
„Cadillac“ galėtų būti puikus pavyzdys, kaip didelių investicijų ir naujų modelių pagalba „General Motors“ pavyko atgaivinti markę. Pasak R.Lutzo, net ir tos pačios platformos pagrindu sukurti modeliai gali turėti nemažai savitumo. Gera šio teiginio iliustracija yra „Epsilon“ architektūros pagrindu sukurtas prestižinis „Cadillac BLS“. Š is modelis turi itin savitą išvaizdą ir vienintelės detalės, primenančios jo giminystę su „Saab 9-3“, yra priekinis bei galinis stiklai ir priekinės durelės.
Didžioji dalis naujų „Saab“ modelių turėtų būti sukurti esamų „General Motors“ architektūrų pagrindu, o masiniai „Saab“ modeliai greičiausiai bus gaminami ne Š vedijoje. Pasak šaltinių Vokietijoje, jau beveik nuspręsta, kad „Epsilon“ architektūros automobiliai bus gaminami „Opel“ gamykloje Russelsheime.
Anot JAV bendrovės atstovo, „General Motors“ nuo šiol neturės atskirų „Opel“ ar „Saab“ gamyklų. Dalis „Saab“ automobilių bus gaminami ne Š vedijoje, tačiau Trollhattano gamykla gali gauti užsakymų gaminti kitus „General Motors“ modelius.
Kovas 17, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą