„PSA/Peugeot-Citroen“ atsargiai vertina 2005 m. perspektyvas

PSA prognozuoja, kad nepaisant naujų modelių pasirodymo, 2005 m. bendrovės pelningumas bus panašus kaip ir pernai. Antrojo pagal dydį Europos automobilių gamintojo pajamos pernai sumažėjo, tačiau jis pasiekė savo tikslą išsaugoti veiklos pelną. 2004 m. PSA buvo sunkūs dėl menkos paklausos, aršios konkurencijos, didelių žaliavų kainų bei sulėtėjusio augimo Kinijoje.

CSFB analitikas Haraldas Hendrikse,as mano, kad PSA pagerino savo rezultatus sumažindama atidėjimus ir atsisakydama kai kurių nepagrindinių veiklų. Be to, ketvirtąjį ketvirtį bendrovei pavyko sukaupti atsargų. Anot H.Hendrikse,o, buvo manoma, kad 2005 m. rinkos augimas sieks bent 10%, tačiau dabar aišku, kad šie metei bus prastesni už 2004 m.

“Citroen C1″

Š iemet PSA ketina pristatyti keletą naujų modelių, tame tarpe „Peugeot 107“ bei „Citroen C6“. Prancūzijos gamintojas šiemet tiksi nežymaus pardavimų augimo ir nori pasiekti 4-4,5% veiklos maržą.

Pagal naujus tarptautinius finansinių ataskaitų standartus, PSA veiklos marža pernai siekė 4,5%. Pagal senąją metodiką ji sudarė 3,8%.
„Merrill Lynch“ analitikas Stephenas Reitmanas teigė, kad atsižvelgiant į konkurencinę aplinką, tokia PSA prognozė yra visiškai reali. PSA verčiau siekia išsaugoti maržas, o ne vaikytis kuo didesnių pardavimo apimčių.

“Peugeot 407″

Dėl pabrangusių žaliavų, o ypač plieno ir plastiko, PSA šiemet papildomai išleis 250-300 mln. eurų (863-1,036 mln. Lt). Pernai šios išlaidos išaugo 117 mln. eurų (404 mln. Lt).

2004 m. PSA grynasis pelnas sumažėjo 9,4% iki 1,357 mlrd. eurų (4,685 mlrd. Lt). Tuo tarpu 12 „Reuters“ apklaustų analitikų prognozavo apie 1,343 mlrd. eurų (4,637 mlrd. Lt). Veiklos pelnas pernai smuko 1,4% iki 2,182 mlrd. eurų (7,534 mlrd. Lt), o pardavimų vertė išaugo 4,7% iki 56,797 mlrd. eurų (196,109 mlrd. Lt).

PSA vadovas Jeanas-Martinas Folzas teigė manąs, kad aršia konkurencija pasižyminti Europos rinka šiemet augs mažai arba visiškai neaugs. 2004 m. PSA vadino pereinamaisiais, nes 2003 m. buvo itin sunkūs – pirkėjai mieliau rinkosi ne atgyvenusius PSA modelius, o modernius konkurentų automobilius, pavyzdžiui, „Renault Megane“.

“Citroen C6″

Siekdama susigrąžinti pirmaujančio Europos masinių automobilių gamintojo poziciją, 2004 m. PSA pristatė nemažai naujų modelių, pavyzdžiui, „Citroen C4“, atnaujintą C5 modelį bei „Peugeot 407“.

Nepaisant to, H.Hendrikse,as PSA atžvilgiu išliko skeptiškas. Anot jo, šis gamintojas 2004 m. žadėjo daug, tačiau pažadai taip ir liko pažadais. H.Hendrikse,as peikė ir prastą PSA modelių pozicionavimą.

Pernai PSA automobilių gamybos padalinio marža sumažėjo nuo 3% iki 2,5%, tačiau metų gale pasirodę nauji modeliai šiek tiek sumažino spaudimą maržai.

Tuo tarpu „Renault“ 2004 m. sekėsi gerai – dėl didelio „Megane“ modelių šeimos populiarumo veiklos pelnas išaugo net 72,5%.

Kovas 4, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: