
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
„Mitsubishi Motors“: ambicingų planų kūrimo ir jų žlugimo karuselė
Po paskutinės finansinės injekcijos „Mitsubishi Motors“ sumokėjo didžiąją savo skolų dalį ir dabar visą dėmesį gali skirti naujų produktų kūrimui. Vis dėlto, norėdama sėkmingai konkuruoti automobilių rinkoje, Japonijos bendrovė turės atsisakyti žalingo įpročio kurti grandiozinius planus, kurie taip ir nebūna įgyvendinami.
Praeitą vasarą iš„Mitsubishi“ grupės ir kitų investuotojų bendrovė gavo 4,8 mlrd. dolerių (12,54 mlrd. Lt) paramą, kurią žadėjo skirti naujų modelių kūrimui. Deja, vietoj to „Mitsubishi Motors“ šiuos pinigus panaudojo savo skoloms apmokėti.
Š iuo metu iš„Mitsubishi“ grupės ir bankų bendrovė turėtų gauti dar 5,23 mlrd. dolerių (13,66 mlrd. Lt), o naujasis „Mitsubishi Motors“ vadovas Takashi Nishioka dievagojasi, kad šįkart lėšos bus panaudotos pagal paskirtį.
Panašu, kad naujieji Japonijos automobilių gamintojo vadovai tinkamai vertina naujų modelių kūrimo svarbą. T.Nishioka tyrimų ir diegimo darbams per artimiausius trejus metus žada skirti 2,62 mlrd. dolerių (6,84 mlrd. Lt), o naujų modelių gamybos priemonėms – dar 3 mlrd. dolerių (7,84 mlrd. Lt).
Per laikotarpį nuo šių metų balandžio mėn. iki 2008 m. kovo „Mitsubishi“ ketina pristatyti šešis naujus ar atnaujintus modelius Š iaurės Amerikoje, septynis – Europoje ir devynis – Japonijoje. Kiekviena iššių trijų didžiųjų rinkų kitais apskaitiniais metais, kurie prasidės balandžio 1 d., gaus po du, o sekančiais metais – dar po tris naujus modelius.
Jei bent vienas išnaujųjų modelių būtų sėkmingas, „Mitsubishi“ galėtų nesunkiai įveikti kilusius sunkumus. Kaip sakė „Nissan“ prezidentas Carlosas Ghosnas, „nėra tokios automobilių gamintojo problemos, kurios negalėtų išspręsti geri produktai“.
Nepaisant to, „Mitsubishi“ apkarpė naujų modelių kūrimą: 2003 m. gegužę bendrovė planavo per jau minėtą trejų metų laikotarpį Š iaurės Amerikoje pristatyti aštuonis, Europoje – devynis, o Japonijoje – vienuolika naujų modelių. Š is ambicingas projektas tapo pašlijusių „Mitsubishi Motors“ finansų auka.
2000 m. kovo 31 d., kuomet „DaimlerChrysler“ už 1,96 mlrd. dolerių (5,12 mlrd. Lt) įsigijo 37,3% šio Japonijos gamintojo akcijų, „Mitsubishi“ skolos siekė 12,83 mlrd. dolerių (33,51 mlrd. Lt). Pardavinėdama turtą per penkerius metus „Mitsubishi“ sugebėjo pritraukti 14,78 mlrd. dolerių (38,61 mlrd. Lt) investicijas ir sumažino savo skolas 63,9%. Bendrovė prognozuoja, kad kovo 31 d. jos skolos sieks 4,64 mlrd. dolerių (12,12 mlrd. Lt).
Panaši skola (13,04 mlrd. dolerių arba 34,06 mlrd. Lt) slėgė ir „Nissan“, kuomet „Renault“ skyrė 5,52 mlrd. dolerių (14,42 mlrd. Lt) finansinę paramą. Gyva įmonių reorganizavimo legenda tapęs jos vadovas C.Ghosnas pasiraitojo rankoves ir per dvejus metus „Nissan“ skolą sumažino net 68%. Visos šios skolos „Nissan“ atsikratė per ketverius metus.
C.Ghosnui pavyko daug greičiau susitvarkyti su „Nissan“ dėl to, kad jis sparčiai pavertė „Nissan“ pelningu gamintoju. Tuo tarpu „Mitsubishi“ niekaip nepavyksta išbristi išnuostolių. Per penkerius metus akumuliuotas „Mitsubishi“ nuostolis siekia 8,88 mlrd. dolerių (23,19 mlrd. Lt), todėl galima sakyti, kad per vieną dieną šis Japonijos gamintojas „sudegina“ 12,5 mln. dolerių (32,65 mln. Lt).
„Mitsubishi“ skaudžiai nukentėjo dėl automobilių defektų slėpimo skandalo, kuris pakirto Japonijos pirkėjų pasitikėjimą. Be to, padarius rimtų klaidų, o konkurentams pasiūlius dideles nuolaidas, sužlugo „Mitsubishi“ pirkėjų kreditavimo sistema Š iaurės Amerikoje. Pernai „Mitsubishi“ pardavimai JAV smuko net 37,1%.
Panašu, kad dabar „Mitsubishi“ turėtų stengtis įtikinti pirkėjus aukštesne darbo kultūra ir pagaliau imti vykdyti užsibrėžtus planus. Tačiau iškalbingu netesėtų „Mitsubishi“ pažadų pavyzdžiu gali būti platformų istorija. 1998 m. tuometinis bendrovės vadovas Katsuhiko Kawasoe pasiūlė sumažinti platformų skaičių nuo 12 iki 6. Po trejų metų tokią pat idėja pateikė gamybos direktorius Rolfas Eckrodtas. Praeitų metų gegužę „Mitsubishi Motors“ vadovas Yoichiro Okazaki taip pat pasiūlė sumažinti platformų skaičių – šį kartą jau nuo 13 iki 6. Kitaip tariant, per šešerius metus tokį pat pasiūlymą pateikė net trys vadovai, tačiau realiai platformų skaičius ne sumažėjo, o išaugo.
Kyla klausimas, ar šis kartas tikrai bus kitoks. Praėjus aštuoniems mėnesiams po to, kai Y.Okazaki pareiškė, kad bendrovė turi paskutinį šansą, „Mitsubishi“ paprasčiausiai gavo dar vieną paramos paketą.
Japonijos gamintojo gebėjimu tinkamai paskirstyti gautas lėšas abejoja ir „Deutsche Securities“ autoanalitikas Tatsuo Yoshida. Anot jo, rimta problema yra tai, kad „Mitsubishi“ palieka geri specialistai, kas apsunkina naujų modelių kūrimą. Be to, bendrovė kol kas neturi aiškios strategijos. T.Yoshida puikiai įvertino Detroito automobilių parodoje pristatytą naująjį „Eclipse“ modelį, tačiau stebėjosi „Mitsubishi“ spendimu pardavinėti naujos kartos modelį JAV. Jo manymu, kupė segmentas šioje rinkoje išesmės sunyko.
„Mitsubishi“ vadovai tikisi, kad per artimiausius dvejus metus pasirodysiantys modeliai įrodys, kad bendrovė tinkamai panaudojo gautas lėšas.
Vasaris 25, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą