
Autoverslas
- Ką dyzelių nuosmukis Europoje reiškia Lietuvai
- Alternatyvių degalų dalis naujų automobilių rinkoje jau viršijo 6%
- X klasės „Mercedes-Benz“ taikosi į turtingus keturračių mėgėjus ir buriuotojus
- „Daimler“ pasiruošęs paneigti kaltinimus dėl sukčiavimo su emisijomis
- Tikimasi, kad „E-Pace“ taps populiariausiu „Jaguar“ modeliu
- Pigaus automobilio projektas – „Volkswagen“ decentralizacijos išbandymas
- Kiek elektromobiliai yra švaresni už įprastinius priklauso nuo to, kur jūs esate
- PSA, „Renault“ ir „Suzuki“ domisi galimybe investuoti į „Proton“
- Kodėl „Tesla“ yra nepanaši į nė vieną kitą automobilių gamintoją
- „Kodiaq“ visureigis atveria naujas galimybes „Škoda“ markei
- Archyvas
Paieška
„General Motors“ ir „Fiat“ skyrybų kaina – 2 mlrd. dolerių
„Fiat“ grupė ir „General Motors“ galiausiai susitarė nutraukti 2000 m. suformuotą aljansą. Už „Fiat Auto“ pardavimo opciono anuliavimą „General Motors“ Italijos bendrovei turės sumokėti 2 mlrd. dolerių, arba 1,55 mlrd. eurų (5,35 mlrd. Lt). Susitarime taip pat numatyta, kad bus panaikintos bendros įmonės, o „General Motors“ „Fiat“ grupei turės sugražinti dabar valdomus 10% „Fiat Auto“ akcijų.
Norėdama įvykdyti finansinius įsipareigojimus, „General Motors“ išsavo pelno turės išskaičiuoti apie 840 mln. dolerių (2,237 mln. Lt), t.y. 1,49 dol. (3,97 Lt) kiekvienai akcijai.
Bendra įmonė „Fiat-GM Powertrain“ (FGP) bus išskaidyta per 90 dienų ir abu gamintojai atgaus 2000 m. įneštą savo turto dalį. Kad nebūtų sutrikdyta gamyba, visą šį laikotarpį FGP tieks variklius bei transmisijas abiems gamintojams.
Susitarime numatyta, kad „General Motors“:
- „¢ valdys 50% Bielsko Biala (Lenkija) gamyklos, kurioje gaminami 1,3 ltr. dyzeliniai varikliai, akcijų bei 50% su šia gamykla susijusios intelektinės nuosavybės;
„¢ bendrai valdys intelektinės nuosavybės teises į 1,9 l JTD bendros magistralės dyzelinę jėgainę; JAV bendrovė taip pat įsipareigojo į Europos rinkai skirtus automobilius montuoti „Fiat Auto“ pagamintas JTD jėgaines; nepaisant turimų nuosavybės teisių, „General Motors“ negalės importuoti į Europą kitur pagamintų JTD variklių;
„¢ kurdamas dyzelinius variklius naudosis „Fiat Auto“, o taip pat „Fiat“ bei „Elasis“ tyrimų centrų paslaugomis.
Sutartyje taip pat nurodyta, kad „Fiat“:
- „¢ bus M20-32 mechaninės transmisijos nuosavybės teisių bendrasavininkė;
„¢ nepasitrauks išbendros su „General Motors“ pirkimų programos;
„¢ į Kinijos rinkai skirtus modelius montuos „General Motors“ benzininius agregatus.
Susitarime numatyta, kad tiek „Fiat“, tiek ir „General Motors“ galės laisvai naudoti abi bendromis jėgomis sukurtas platformas: kovo mėn. Ženevoje (Š veicarija) „Alfa Romeo Brera“ ir 157 modeliuose debiutuosiančią „Premium“ platformą bei „Small Car Component System“ (SCCS). SCCS platforma bus pristatyta rugsėjo mėn. vyksiančioje Frankfurto (Vokietija) automobilių parodoje. SCCS pagrindu sukurtas trečiosios kartos „Fiat Punto“ bei kuriamas naujas „Opel Corsa“ modelis.
„Fiat“ galės be jokių apribojimų naudotis „General Motors“ „Epsilon“ platforma, kuri panaudota Ženevoje debiutuosiančiame „Fiat Croma“ modelyje.
Dalyvaudamas „General Motors“ pirkimų programoje „Fiat“ galės pasinaudoti mąsto ekonomikos privalumais, tačiau analitikai teigia, kad Italijos gamintojui būtina kuo greičiau surasti strateginį partnerį, kad galėtų sumažinti kaštus ir padidinti investicijas.
„Fiat“ vadovas Sergio Marchionne teigė norįs mažinti kaštus sudarant aljansus specifinėse verslo srityse, kaip kad su „PSA/Peugeot-Citroen“ vienatūrių ir komercinių automobilių gamyboje.
„Fiat Auto“ jau 2006 m. tikisi gauti pelno, tačiau, nepaisant naujų modelių pasirodymo, bendrovei sunkiai sekasi susigrąžinti pirkėjus. Per metus „Fiat Auto“ patiria maždaug 1 mlrd. eurų (3,45 mlrd. Lt) nuostolį.
„Morgan Stanley“ analitiko manymu, iš„General Motors“ gautos lėšos „Fiat“ grupės padėties išesmės nepagerins, nes bendrovei teks susitvarkyti su pinigus ryjančiu automobilių gamybos verslu. „Fiat“ skolos siekia 5 mlrd. eurų (17 mlrd. Lt).
„General Motors“ šiuo susitarimu atsikratė susitarimo įsigyti dar vieną nuostolingą gamintoją. JAV bendrovė siekia pertvarkyti nuostolingai veikiančias „Opel“, „Vauxhall“ ir „Saab“ markes ir kenčia dėl didelių kaštų personalo sveikatos apsaugai JAV.
„Merill Lynch“ analitikas Johnas Casesa „General Motors“ bendradarbiavimą su „Fiat“ vertino neigiamai. Anot jo, per penkerius metus JAV gamintojas tam išleido 4,4 mlrd. dol. (11,7 mlrd. Lt), tuo tarpu per tą patį laikotarpį Europoje patirti nuostoliai sudarė 2,6 mlrd. dol. (6,9 mlrd. lt).
„General Motors“ akcijų reitingas jau dabar yra vos vienu ar dviem laipteliais aukščiau už spekuliacinį arba žlungančių bendrovių ir, gali būti, kad jis nusiris iki paties žemiausio, t.y. „šiukšlės“, lygio.
Vasaris 17, 2005 Įrašas priklauso rubrikai "Analize"
Parašykite komentarą