„Dacia“ ir automobilių dileriai klesti Rumunijoje

Likus maždaug 21 mėnesiui iki numatomo įstojimo į Europos Sąjungą 2007 m., Rumunijos automobilių rinka klesti. Bukarešte įsikūrę dileriai varžosi, kuris atidarys įspūdingesnį automobilių prekybos ir aptarnavimo centrą. Visai neseniai „ComAuto Meridian“ bendrovė pirkėjus pakvietė į 4,5 mln. eurų (15,538 mln. Lt) kainavusį „Dacia-Renault“ saloną, kurio plotas siekia net 5 tūkst. kvadratinių metrų.

„Kia“ Rumunijos atstovybė taip pat stengiasi neatsilikti – šalia gausiai lankomos „Mitsubishi“, „Fiat“ ir „Alfa Romeo“ atstovybės duris atvėrė 3 mln. eurų (10,358 Lt) kainavęs „Kia“ salonas. Patys nekantriausi lankytojai į naująją „Kia“ atstovybę pradėjo veržtis likus keletui dienų iki jos oficialaus atidarymo.

“Renault/Dacia Logan”

„ComAuto“ vadovas Davidas Adrianas šiemet tikisi parduoti 3 tūkst. „Dacia“ bei 800 „Renault“ automobilių, o iki metų pabaigos planuoja atidaryti dar ir atskirą „Nissan“ saloną. Š i bendrovė taip pat žada plėsti ir servisų tinklą.

Praeitais metais Rumunija sumušė automobilių gamybos bei prekybos rekordus. Gamybos apimtys pernai išaugo 30,8% iki 98,997 vnt., o prekyba šoktelėjo 33,7% iki 180,927 vnt. Rumunijos automobilių gamintojų ir importuotojų asociacijos prezidentas Brentas Valmaras teigė, kad šiuo metu gamybos ir pardavimų rezultatai yra puikūs, tačiau nerimą kelia vis didesnės spūstys gatvėse. B.Valmaras, kuris yra ir „Porsche Romania“ vadovas, prognozuoja, kad šiemet Rumunijoje bus parduota 200 tūkst. naujų automobilių.

  • Praėjus 15 metų po komunistinės santvarkos žlugimo, Rumunija yra kraštutinumų šalis:
    „¢ Verslas, ypač Bukarešte, turi tiek Vakarų, tiek Rytų Europai būdingų bruožų. Pavyzdžiui, „Dacia“ darbininkų vidutinis atlyginimas yra 200 eurų (691 Lt) per mėnesį. Maždaug tiek pat kainuoja naktis verslo klasės viešbutyje.
    „¢ Naudotų automobilių pardavimai yra gan prasti. Apynaujų modelių trūkumą lėmė vyriausybės draudimas importuoti senesnius kaip 3 metų automobilius ir bankų nenoras finansuoti naudotų transporto priemonių įsigijimą. Iš2,6 mln. Rumunijoje įregistruotų transporto priemonių tik 1 mln. automobilių amžius viršija 10 metų.
    „¢ Rumunijos automobilių gamintojams sekasi labai skirtingai: „Dacia“ klesti, o „Aro“ ir „Daewoo Automobile Romania“ išgyvena itin sunkius laikus.

Iki 2006 m. „Dacia“ metiniai gamybos pajėgumai turėtų pasiekti 200 tūkst. automobilių ir 150 tūkst. surinkimui paruoštų detalių komplektų. Kukliojo „Logan“ paklausa yra tokia didelė, kad „Dacia“ nusprendė nuo balandžio nebegaminti tik prieš18 mėnesių pasirodžiusio „Dacia Solenza“ ir taip padidinti „Logan“ gamybos apimtis.

Tuo tarpu visureigių gamintojas „Aro“ jau bankrutavo, nes šios bendrovės privatizavimas buvo nesėkmingas. Antrasis pagal dydį Rumunijos automobilių gamintojas „Daewoo Automobile Romania“ irgi yra gana grėsmingoje padėtyje. Spalio mėnesį baigsis „Daewoo“ modelių, pavyzdžiui, „Matiz“, surinkimo licenzija, o „General Motors“ tvirtina neketinanti jos pratęsti. Rumunijos vyriausybei kol kas nepasisekė surasti strateginį „Daewoo Romania“ partnerį.

“Renault/Dacia Logan”

Pernai „Daewoo Romania“ pardavė 27,343 automobilius ir, pasak šios bendrovės atstovų, pardavimai vis dar auga. 5,299 eurus (18,296 Lt) kainuojantis „Daewoo Matiz“ Rumunijoje yra pigiausias naujas automobilis.

Daug darbo jėgos naudojantis „Logan“ jau tapo Rumunijos automobilių pramonės simboliu. Pitesti gamykloje, kurioje gaminama daug metalinių panelių, tėra vienintelis robotas, užpurškiantis sandariklį ant priekinio stiklo. Pasak gamybos vadovo Simono Valino, darbo jėga čia yra tokia pigi, kad robotai naudojami tik ten, kur reikia itin aukštos kokybės. Gruodį „Dacia“ gamykloje dirbo 12 tūkst. žmonių, o sausį, įvedus trečią pamainą, buvo priimta dar 800.

Rumunijoje klesti ir automobilių komponentus gaminančios bendrovės. Š alies užsienio investicijų agentūros ARIS duomenimis, investicijos ARIS administruojamiems projektams nuo 2002 m. siekia 600 mln. eurų (2,072 mln. Lt), iššios sumos 365 mln. eurų (1,260 mln. Lt) tenka automobiliniam sektoriui. Pirmoji investicijų banga buvo susijusi su daug darbo jėgos reikalaujančia gamyba.

Gamyklas Rumunijoje jau turi „Leoni“, „Delphi“, „Dura“, „Yazaki“ ir „Sumitomo“. Prancūzijos detalių gamintojas „Montupet“ į cilindrų galvučių gamyklos statybą rengiasi investuoti 200 mln. eurų (691 mln. Lt).

Rumunijos autoverslininkai džiaugiasi pakilimu ir tvirtina, kad bet kokios dabartinės problemos, lyginant su buvusiu rinkos nuosmukiu, yra vieni juokai.

Kovas 24, 2005   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: