Kinijos automobilių gamintojus Europoje strigdo „Euro 6“ emisijų standartas

„Automotive News Europe“ apžvalgininkas Nickas Gibbsas pastebi, kad „Euro 6“ taršos normatyvas tapo rimtu kliuviniu Kinijos automobilių gamintojų veiklai Europoje. „Great Wall Motors“ atstovė spaudai pripažino, jog gamintojas netgi nežino, kada vienintelį Europoje parduodamą modelį – pikapą „Steed“ – galės aprūpinti „Euro 6“ standartą atitinkančiu dyzeliniu varikliu.

„Great Wall“ importuotojas Didžiojoje Britanijoje teigia turįs leidimą išparduoti paskutinius „Steed“ su „Euro 5“ varikliais, tačiau po to ateitis yra miglota. Rinkos tyrimų bendrovės „JATO Dynamics“ duomenimis, pirmąjį šių metų pusmetį Europoje parduoti vos 43 „Great Wall“ markės automobiliai.

“Great Wall Steed”

Kinijos gamintojas „SAIC Motor Corporation“, Didžiojoje Britanijoje prekiaujantis MG markės automobiliais, taip pat pranešė nebesiūlysiantis dyzelinių variklių, nes jo 1,9 ltr. motoras nebus atnaujintas, kad atitiktų „Euro 6“ reikalavimus. Šis sprendimas iš esmės sustabdė MG6 sedano prekybą Europoje. MG taip pat neplanuoja siūlyti dyzelinės visureigio GS versijos. Vidutinio dydžio visureigis „MG GS“ komplektuojamas tik su 1,5 ltr. turbininiu benzininiu agregatu, o kitas MG modelis – mažas hečbekas MG3 – turi 1,5 ltr. atmosferinį benzininį variklį.

Kinijos gamintojai neskuba kurti „Euro 6“ standartą atitinkančių dyzelinių agregatų, nes namų rinkoje jie neturi paklausos. Už variklius atsakingas Longbridge (Didžioji Britanija) įsikūrusio SAIC techninio centro vadovas Iainas Flemingas pastebi, kad gamintojo atstovai mėgino įkalbėti Kinijos vyriausybę padaryti nuolaidų dyzeliniams varikliams, bet tuomet prasidėjo „Volkswagen“ dyzelių duomenų klastojimo skandalas.

“MG MG6″

Vis dėlto problemų dėl „Euro 6“ normatyvo kyla ne tik Kinijos gamintojams – ekologijos aktyvistų grupė „Transport & Environment“ skelbia, jog net du trečdaliai Europoje parduodamų automobilių „Euro 6“ numatytą azoto oksidų ribą viršija daugiau kaip tris kartus. „Transport & Environment“ teigimu, gamintojai naudojasi teisės aktų spragomis, tad automobilio išmetamųjų dujų apdorojimo sistemos didžiąją dalį laiko būna tiesiog išjungtos. Situacija galbūt ims keistis nuo kitų metų rugsėjo, kuomet įsigalios pakoreguota emisijų nustatymo tvarka ir automobiliai bus bandomi ne tik laboratorijose, bet ir keliuose, naudojant mobilią taršos matavimo įrangą.

Rugsėjis 29, 2016   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"