Kodėl Sergio Marchionne ir jo konkurentai nesutaria dėl konsolidacijos

Kaip pastebi „Automotive News Europe“ apžvalgininkai Luca Ciferri ir Larry P. Vellequette, „Fiat Chrysler Automobiles“ vadovo Sergio Marchionne nuolatinis raginimas automobilių gamintojams jungtis ir stambėti kol kas lieka be atsako. S.Marchionne tikina, kad automobilių pramonė yra nualinta, nes gamintojai milijardines sumas išvaisto beprasmėms investicijoms į tyrimus ir technologijų diegimą taip sunaikindami bet kokią grąžą akcininkams. Jis tikina, kad gamintojai turi jungtis jau dabar, nes vėliau jų lauks pražūtingos pasekmės. Pagrindiniu S.Marchionne taikiniu tapo „General Motors“, tačiau šio gamintojo vadovai ignoruoja S.Marchionne piršlybas.

Frankfurto automobilių parodoje „General Motors“ vadovė Mary Barra teigė, jog tiek gamintojo vadovybė, tiek ir išoriniai konsultantai atidžiai išnagrinėjo „General Motors“ ir „Fiat Chrysler Automobiles“ susijungimo galimybę. Anot vadovės, viską skrupulingai peržiūrėjus buvo padaryta išvada, kad tai nebūtų naudinga „General Motors“ akcininkams.

Sergio Marchionne

„Renault“-„Nissan“ aljanso vadovas Carlosas Ghosnas iš dalies sutinka su S.Marchionne ir mano, kad mažesniems gamintojams teks sudaryti aljansus ir bendradarbiauti su didesniais rinkos dalyviais, nes tik taip bus galima pakelti dideles investicijas į taupesnius variklius, išmaniąsias technologijas bei automatizuotus automobilius. Vis dėlto C.Ghosnas skeptiškai vertina susijungimus, nes jie dažnai būna nesėkmingi.

„PSA/Peugeot-Citroen“ vadovas Carlosas Tavaresas pastebi, kad dydis gamintojui leidžia sumažinti komponentų pirkimo kaštus ir didesniam automobilių kiekiui padalinti tyrimų bei diegimo išlaidas, tačiau jis turi būti subalansuotas su įmonės lankstumu. C.Tavaresas pripažįsta kol kas dar neradęs optimalaus dydžio ir lankstumo santykio ir tvirtina, kad vadovai daugiau dėmesio turėtų skirti geresniam turimų resursų panaudojimui, o ne tik augimui. Anot jo, dabar svarbu taupumas: reikia padaryti daugiau su mažesniais ištekliais.

“Fiat 500e” logotipas

„Volvo Cars“ pirkimų ir gamybos skyriaus bosas Larsas Wrebo nemano, kad dydis suteikia pranašumą. Pasak jo, jei dydis būtų svarbiausia, „General Motors“ niekada nebūtų bankrutavęs. Jis mano, kad būdamas gana nedidelis „Volvo Cars“ yra netgi pranašesnis prieš varžovus, nes gali greičiau priimti sprendimus.

Vis dėlto S.Marchionne nepaiso šių nuomonių ir toliau tiki, kad konsolidacija yra atsakymas į daugumą klausimų. Jis neketina atsisakyti susijungimo su „General Motors“ idėjos ir tikina, kad pagal jo apskaičiavimus tokio susijungimo nauda yra per didelė, kad šią galimybę būtų galima paleisti vėjais. Interviu „Automotive News“ jis teigė, jog šioje situacijoje būtų neprotinga nespausti partnerio.

“Chrysler Town & Country”

S.Marchionne tvirtina, kad „Fiat Chrysler Automobiles“ ir „General Motors“ susijungimo rezultatas nebūtų tik nežymus maržų padidėjimas, o „kataklizminis veiklos pokytis“. Jis sakosi išanalizavęs kiekvieną produktą, gamyklą ir regioną, padaręs prielaidas, kurios architektūros ir varikliai galėtų išlikti, ir priėjęs išvadą, kad vienintelis „General Motors“ naudingas partneris yra jo vadovaujamas gamintojas.

S.Marchionne teigimu, bendras „Fiat Chrysler Automobiles“ ir „General Motors“ pelnas būtų gerokai didesnis, nei gaunamas atskirai. Jis tikina, kad toks apjungtas gamintojas galėtų uždirbti apie 30 mlrd. dolerių (27 mlrd. eurų) per metus, t.y. apie 20% daugiau nei šie abu gamintojai planuoja gauti šiemet. Rinkos tyrimų bendrovės „Evercore ISI“ vadovas Arndtas Ellinghorstas sako, kad toks planas yra gana realistiškas, nes šiais metais „Fiat Chrysler Automobiles“ ir „General Motors“ pelnas prieš palūkanas, mokesčius, nusidėvėjimą bei amortizaciją (EBITDA) sudarys apie 25 mlrd. dolerių (23 mlrd. eurų), tad įvertinus galima sinerginį efektą bei JAV rinkos sąlygas galima tikėtis gauti 30 mlrd. dolerių (27 mlrd. eurų) pelno.

“Jeep Grand Cherokee”

Vis dėlto „General Motors“ vadovai nesutinka su S.Marchionne siūlomomis jungtuvėmis. Jie abejoja jo teiginiais apie sinergiją ir mano, kad sandoris su „Fiat Chrysler Automobiles“ iš esmės yra bloga idėja. Vienas aukšto lygio „General Motors“ vadovas stebisi, kodėl jų įmonė turėtų gelbėti „Fiat Chrysler Automobiles“. Susijungimas su „Fiat Chrysler Automobiles“ didžiausią JAV gamintoją domina ne daugiau nei dar viena bankroto procedūra. Vis dėlto „General Motors“ administracija ir valdyba du mėnesius nagrinėjo susijungimo galimybę ir nutarė, kad ši idėja atneštų daug blaškymosi, komplikacijų dėl įmonių kultūrinių skirtumų, o galimo pelno prognozės yra pervertintos. „General Motors“ atstovas pastebėjo, kad susijungimas su „Fiat Chrysler Automobiles“ iškart sukurtų daug rizikos ir papildomų kaštų, o galima nauda slypi kažkur ateityje.

„Sanford C. Bernstein“ analitikas Maxas Warburtonas pastebi, kad „General Motors“ ir „Fiat Chrysler Automobiles“ sujungimas atrodytų kaip valdymo ir veiklos organizavimo košmaras, tačiau jei ir yra, kam pavyktų tai padaryti, tai tik S.Marchionne. Pats S.Marchionne nenuleidžia rankų ir ketina bet kokiomis priemonėmis siekti susijungimo su „General Motors“. Tuo tarpu M.Barra atmeta S.Marchionne vardijamus argumentus ir tikina, kad dydžio „General Motors“ ir taip pakanka, gamintojas dabar stengiasi „jungtis pats su savimi“ – didinti integraciją viduje. S.Marchionne pripažįsta, kad susijungimas atneštų nemažai iššūkių, tačiau laikosi nuomonės, kad nauda yra per didelė, kad ją būtų galima ignoruoti.

Nors S.Marchionne kalba apie abipusę naudą, didesni ir gerokai turtingesni gamintojai yra palankesnėje padėtyje nei rimtų sunkumų prispaustas „Fiat Chrysler Automobiles“. Šis gamintojas nuo savo varžovų atsilieka kone pagal visus parametrus: pelno maržą, investicijas į tyrimus ir technologijas, degalų sąnaudas, hibridinius automobilius, pažangą autonomiško vairavimo srityje ir t.t. Šiuo metu automobilių pramonė susiduria su itin didelių investicijų poreikiu, o „Fiat Chrysler Automobiles“ yra vienintelis iš didžiųjų automobilių gamintojų, kurio skolos viršija turimas lėšas.

Vis dėlto S.Marchionne nesutinka, kad agresyvios piršlybos tėra nevilties išraiška, ir sako, kad „Fiat Chrysler Automobiles“ galėtų išgyventi ir savo jėgomis. Dėl sunkios situacijos jis kaltina prastą „Chrysler“ padėti po 2009 m. bankroto, tačiau analitikai, konkurentai ir galimi partneriai įžvelgia ir daugiau problemų. Visų pirma, tarp 11 didžiausių pasaulio gamintojų tik „Fiat Chrysler Automobiles“ turi grynąją skolą – 8 mlrd. dolerių (7 mlrd. eurų). Be to, populiariausi šio gamintojo modeliai naudoja tokias platformas, kurias kiti jau nurašytų kaip pasenusias. Nei vienos platformos pagrindu „Fiat Chrysler Automobiles“ nepagamina daugiau nei 1 mln. automobilių, o tai didina kaštus.

“Fiat 500X”

Visos „Fiat Chrysler Automobiles“ platformos yra tik patobulinti variantai platformų, kurias 2004 m. S.Marchionne rado „Fiat“ ir kurias 2009 m. perėmė iš bankrutuojančio „Chrysler“. Įgyvendinant saugumo reikalavimus, kiekvieno naujo modelio svoris vis auga, o tai lemia ir didesnes degalų sąnaudas. Tuo tarpu varžovai kuria vis lengvesnius automobilius, tad svorių skirtumas nuolat auga. Be to, nei viena iš šiam gamintojui priklausančių markių iš esmės nesiūlo hibridinių modelių. Tiesa, Kalifornijos ir Oregono valstijose JAV galima įsigyti elektrinį „Fiat 500e“, tačiau kiekvienas toks pirkinys gamintojui atneša įspūdingą 14 tūkst. dolerių (13 tūkst. eurų) nuostolį.

„Toyota Motor“, „Ford Motor“ ir „Hyundai“-„Kia“ parduoda iš esmės tuos pačius automobilius Kinijoje, JAV ir Europoje, tuo tarpu „Fiat Chrysler Automobiles“ vis dar yra daugybės mažai susijusių regionų rinkinys. Gamintojo pardavimai sunkumų kamuojamoje Brazilijos rinkoje mažėja, o veikla Azijoje mažai išvystyta.

S.Marchionne pripažįsta šias „Fiat Chrysler Automobiles“ problemas ir tikisi jas išspręsti. Dėl itin didelio investicijų poreikio ir ribotų finansinių galybių vadovas ieško būtų susirasti partnerį, kuris jau turi arba bent jau kuria reikiamas technologijas. Vis dėlto kol kas jungtuvių su „General Motors“ galimybės atrodo labai miglotos.

Spalis 29, 2015   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: