Ar beraktis automobilių užvedimas kaltas dėl žmonių žūčių?

Rugpjūčio mėnesį Los Andželo (JAV) teismą pasiekė susirūpinusių vairuotojų skundas, kuriame dešimt didžiųjų automobilių gamintojų kaltinami slepiantys berakčio automobilių užvedimo keliamą grėsmę. Anot ieškovų, grįžę namo vairuotojai kartais pamiršta užgesinti variklį ir išlipa pasiėmę raktelį klaidingai manydami, jog variklis turėtų išsijungti pats. Dėl to kyla grėsmė apsinuodyti anglies monoksido dujomis. Beraktės užvedimo sistemos skunde siejamos su 13 mirties atvejų.

Atsakovais šiame skunde įvardinta BMW grupė, „Daimler“, „Fiat Chrysler Automobiles“, „Ford Motor“, „General Motors“, „Honda Motor“, „Hyundai-Kia Automotive Group“, „Nissan Motor“, „Toyota Motor“ bei „Volkswagen“ grupė. Skunde tvirtinama, kad šie gamintojai jau daug metų žino apie berakčių užvedimo sistemų keliamą grėsmę, tačiau reklamuoja jas kaip visiškai saugias. Ieškovai skundžiasi patikėję gamintojų teiginiais apie automobilių saugumą, tačiau iš tiesų nesijaučią saugūs.

BMW užvedimo mygtukas

Pasipiktinę vairuotojai tvirtina, jog nuo 2009 m. JAV Nacionalinė greitkelių eismo saugumo administracija yra gavusi 27 nusiskundimus, susijusius su berakčio užvedimo sistemomis. Ieškovai siekia, kad gamintojai būtų įpareigoti į beraktį užvedimą turinčius automobilius įdegti automatinio variklio gesinimo funkciją.

JAV Ligų kontrolės ir prevencijos centro duomenimis, kasmet nuo netyčinio apsinuodijimo anglies monoksidu šalyje miršta apie 430 žmonių.

Rugsėjis 22, 2015   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: