BMW, „Audi“ ir „Daimler“ yra atviri investuotojams žemėlapių konsorciume

Trys Vokietijos prestižinių automobilių gamintojai įrodė galį veikti vieningai: jie kartu už 2,8 mlrd. eurų įsigijo „Nokia“ žemėlapių kūrimo padalinį „HERE“. Šis sandoris turėtų būti užbaigtas kitų metų pirmąjį ketvirtį ir, „Automotive News Europe“ teigimu, tuomet prie konsorciumo gali prisijungti papildomi investuotojai. Leidinio šaltinių duomenimis, tuo jau domisi „General Motors“. „Audi“ tyrimų ir technologijų kūrimo skyriaus vadovas Ulrichas Hackenbergas dar kiek anksčiau pabrėžė svarbą užtikrinti laisvą žemėlapių duomenų prieinamumą.

Vokietijos gamintojai jau daug metų naudojosi „HERE“ paslaugomis ir „Nokia“ bendrovei nusprendus parduoti šį padalinį jie užsitikrino nepriklausomą priėjimą prie tikslių žemėlapių, reikalingų ne tik navigacijos sistemų veiklai, bet ir papildomoms paslaugoms interneto ryšį turinčiuose automobiliuose bei autonomiškų automobilių valdymui.

Vokietijos gamintojai baiminosi, kad neturėdami priėjimo prie nepriklausomo žemėlapių tiekėjo jie turėtų bendradarbiauti su „Apple“, ar „Google“, o taip jie prarastų automobilių kaupiamų duomenų kontrolę ir galimybes ateityje iš to gauti papildomų pajamų.

BMW navigacija

„Audi“, BMW ir „Daimler“ skelbia valdysiantys lygias „HERE“ akcijų dalis ir nei vienas nemėginsiantis perimti kontrolinio paketo. „HERE“ vadovas Seanas Fernbackas patikino, kad žemėlapiai ir toliau bus teikiami ir konsorciumui nepriklausančioms bendrovėms – kitiems automobilių gamintojams, SAP, „Amazon“, „Microsoft“ ir t.t. Pabrėždamas „HERE“ neutralumą vadovas teigė norįs, kad ši bendrovė taptų savotiška „žemėlapių Šveicarija“.

BMW atstovas spaudai Nokolai Glies pastebėjo, kad bus laikomasi savininkų ir klientų vaidmenų atskyrimo, tad naujieji „HERE“ savininkai taip pat bus ir klientai ir mokės už gaunamas paslaugas. „Audi“ vadovas Rupertas Stadleris teigia, kad greitai besikeičiančioje aplinkoje būtina turėti tikslius skaitmeninius žemėlapius. Anot vadovo, moderniuose automobiliuose esančios kameros ir jutikliai yra tarsi skaitmeninės akys, leidžiančios patikslinti žemėlapius.

BMW vadovas Haraldas Kruegeris mano, kad suderinus aukštos raiškos žemėlapius su automobilių renkamais duomenimis kelionės taps ir saugesnės, ir lengvesnės. „Daimler“ vadovas Dieteris Zetsche pritaria teigdamas, kad ši informacija bus naudinga visiems gamintojams ir jų klientams, nes tikslūs žemėlapiai yra būtini ateities mobilumui. „Daimler“ bosas priduria, kad „HERE“ įsigijimas užtikrins nepriklausomą žemėlapių tiekimą visiems automobilių gamintojams ir kitų sričių bendrovėms.

“Mercedes-Benz” navigacija

Nepriklausomas finansų analitikas Richardas Windsoras pastebi, jog kol kas nėra aišku, kaip į „HERE“ savininkų pasikeitimą sureaguos kiti šiuos žemėlapius naudojantys automobilių gamintojai. Analitikas baiminasi, kad tai gali juos dar labiau pastūmėti į „Google“ glėbį. „HERE“ užima apie 80% gamyklinės automobilių navigacijos rinkos Europoje ir Šiaurės Amerikoje, pagrindiniai jos varžovai yra „TomTom“ ir „Google“. Azijos žemėlapių rinka yra labiau fragmentuota, nes, pavyzdžiui, Kinija draudžia užsienio bendrovėms teikti šalies žemėlapius. Tad Kinijoje navigacijos žemėlapius siūlo „AutoNavi“ ir „NavInfo“, Pietų Korėjoje – „Citus“, „Hyundai MnSoft“ ir „SK Planet“, o Japonijoje – „Toyota Mapmaster“ ir „Zenrin“.

„IHS Automotive“ duomenimis, pernai apie 17 mln. automobilių buvo pagaminti su gamyklinėmis navigacijos sistemomis, o iki 2021 m. šis skaičius gali pasiekti 25 mln. vnt. „IHS Automotive“ skaičiuoja, kad „HERE“ pajamos iš žemėlapių licenzijavimo šiemet gali sudaryti apie 600 mln. eurų, tuo tarpu „TomTom“ – apie 64 mln. eurų. Vis dėlto „TomTom“ sustiprino savo pozicijas neseniai gavusi du didelius užsakymus iš „Volkswagen“ ir PSA.

Rugpjūtis 28, 2015   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: