„Volkswagen“ markės vadovo Herberto Diesso laukia sunkūs uždaviniai

Šių metų liepos pradžioje „Volkswagen“ markė gavo naują vadovą – Herbertą Diessą, kuris anksčiau vadovavo BMW automobilių ir technologijų kūrimo skyriui, o prieš tai ėjo šio prestižinių automobilių gamintojo pirkimų vadovo pareigas. „Volkswagen“ markei iki šiol tiesiogiai vadovavo visos „Volkswagen“ grupės vadovas Martinas Winterkornas. Kaip pastebi „Automotive News Europe“, H.Diesso laukia rimti uždaviniai: suvaldyti kaštus, padidinti pelningumą ir sustiprinti markės pozicijas JAV rinkoje.

Manoma, kad pirmoji H.Diesso užduotis bus užtikrinti sklandų dar M.Winterkorno pradėtos efektyvumo didinimo programos įgyvendinimą, kuria tikimasi iki 2017 m. pabaigos sutaupyti 5 mlrd. eurų. Išlaidų mažinimas yra būtinas įgyvendinant tikslą iki 2018 m. padidinti „Volkswagen“ markės pelno maržą iki 6%, nes pernai ji sudarė tik 2,5%. Kaštų mažinimas bus nelengvas uždavinys, nes dar net nėra iki galo išsiaiškinta, kuriose srityse galima sutaupyti, o po to reiks visa tai įgyvendinti.

H.Diessas prie „Volkswagen“ markės vairo stoja sudėtingu metu – pardavimų besivystančiose Kinijos, Rusijos ir Brazilijos rinkose smukimas nustelbia nedidelį augimą Europoje. Gamintojas pranešė, kad sausio-liepos mėnesiais markės pasauliniai pardavimai sumažėjo 4,3% iki 3,4 mln. automobilių, o vien liepos mėnesį jie smuktelėjo 6,9% iki 458 tūkst. vnt. „Volkswagen“ markei tenka apie 60% visos grupės pardavimų.

Herbertas Diessas

Vis dėlto naujasis vadovas laikomas tinkamu žmogumi padėčiai suvaldyti. „J.P. Morgan“ analitikas Jose Asumendi pastebi, kad jei kas ir gali sumažinti „Volkswagen“ išlaidas, tai tik H.Diessas. Analitikas mano, kad naujasis vadovas puikiai darbavosi BMW ir stebisi, kaip Bavarijos gamintojas galėjo išleisti tokį specialistą. 2007-2012 m. vadovaudamas BMW pirkimų skyriui H.Diessas pagarsėjo kaip sėkmingas kaštų mažintojas, tačiau jis netapo rimtu pretendentu į tuometinio BMW vadovo Norberto Reithoferio postą, nes pritrūko profsąjungų palaikymo. Naujuoju BMW vadovu šiemet paskirtas Haraldas Kruegeris.

H.Diesso patirtis spaudžiant tiekėjus dėl geresnių kainų ir mažinant atliekas bus didelis privalumas, tačiau jis neturėtų pamiršti, kad vidinio palaikymo neturintys kaštų mažintojai „Volkswagen“ ilgai neužsibūdavo. Prisiminkime kad ir Wolfgangą Bernhardą, kuris garsėjo kaip puikus personalo mažinimo specialistas – jam pavyko „Chrysler“ darbuotojų skaičių sumažinti penktadaliu. Vis dėlto „Volkswagen“ jis išdirbo mažiau nei dvejus metus ir pasitraukė laimėjęs sunkų mūšį dėl darbo vietų Vokietijoje sumažinimo.

Dėl to specialistai H.Diessui pataria elgtis ne taip tiesmukai – tik subtilus bendravimas su „Volkswagen“ įsigalėjusiomis profsąjungomis gali duoti rezultatų. Profsąjungos čia netgi stipresnės nei kitose Vokietijos bendrovėse ir, pavyzdžiui, be jų sutikimo negalima uždaryti nei vienos gamyklos. Paskutinį kartą didelė „Volkswagen“ gamykla buvo uždaryta 1988 m. ir tai ne Europoje, o Pensilvanijoje (JAV). Pasak J.Asumendi, H.Diessas turi užsitarnauti profsąjungų pasitikėjimą, nes yra daugybė pavyzdžių, kuomet profsąjungų neįvertinę vadovai greitai palikdavo šį gamintoją.

“Volkswagen”

Bergisch Gladbacho (Vokietija) Taikomųjų mokslų universiteto Automobilių tyrimų centro vadovas Stefanas Bratzelis mano, kad H.Diessui bus nelengva didinti veiklos efektyvumą nemažinant personalo skaičiaus. Vis dėlto S.Bratzelis pastebi, kad taupyti galima ir kitose srityse: išsiderant geresnes kainas iš tiekėjų bei mažinant automobilių kūrimo ir gamybos sudėtingumą. Gamintojas jau apsisprendė atsisakyti trijų durų „Polo“ versijos bei nutraukti 1,4 ltr. dyzelinio variklio gamybą. Anot S.Bratzelio, H.Diessas tikriausiai peržiūrės visą „Volkswagen“ gamą ir ištirs, ar tikrai visos siūlomos versijos yra reikalingos.

Jei H.Diessui pavyks išsilaikyti „Volkswagen“ intrigų katile, tuomet ilguoju laikotarpiu reikės sutelkti dėmesį į M.Winterkorno „Ateities kelio“ (Future Tracks) strategiją, kuria siekiama rasti sprendimus problemų, su kuriomis šiandien susiduria automobilių gamybos pramonė. Jei prie savo gabumų mažinti kaštus H.Diessui pavyks pridėti ir „Volkswagen“ markės atgaivinimo strategiją, jis turės nemažai šansų ateityje tapti visos grupės vadovu.

Rugpjūtis 27, 2015   Įrašas priklauso rubrikai "Analize"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: