2014 m. pirmo pusmečio rinkos pokyčiai ir paradoksai

2014 m. pirmą pusmetį naujų lengvųjų automobilių rinka Lietuvoje išaugo per 22% iki 8’390 vnt. ir tai, be abejonės, džiugina. Tačiau, kas gi už šio augimo slypi?

Pirma, šiemet naujų automobilių išregistravimas išaugo 510 vnt. iki 1’345 vnt. Tai sudaro 33% bendro rinkos prieaugio (1’538 vnt.), ir šis procesas dar nėra pasibaigęs. Nepaisant to, akivaizdu, kad rinka ženkliai augo ir dėl vidaus paklausos padidėjimo.

Antra, rinkos lyderiu gana paradoksaliai tapo „Fiat“, nors naujų šios markės automobilių gatvėse, atmetus komercinius modelius, kone tiek, kiek ir „Porsche“. Priežastys paprastos: markės įvaizdis Lietuvoje yra gana prastas, dauguma asmeninių modelių yra pasenę ir nekonkurencingi, o tie, kurie konkurencingi (500, „Panda“, „Freemont“), Lietuvos pirkėjams mažai reikalingi ir todėl čia vaidina tik nišinį vaidmenį.

“Fiat 500″

Trečia, nors tarp šiemet labiausiai augusių markų patenka masiniai išregistruotojai „Dodge“, „Suzuki“, „Fiat“ bei „Alfa Romeo“, čia galima rasti ir daugiausia vidaus rinkai dirbančias markes „Porsche“, „Jeep“, „Land Rover“, „Skoda“, „Ford“ ir „Volvo“. Tai tik patvirtina, kad auga ir vidaus paklausa.

Ketvirta, atmetus retas ir neatstovaujamas markes, augančioje rinkoje ženkliai smuko „Lada“, „Honda“, „Isuzu“, „Citroen“, „Hyundai“, „Peugeot“ apimtys. „Lada“ neteko klientų užsienyje, „Isuzu“ siūlo vos vieną modelį, tuo tarpu „Honda“, „Citroen“, „Hyundai“ ir „Peugeot“ turi išties rimtų valdymo problemų. Prancūziškos markės bent jau bando jas spręsti, tuo tarpu azijietiškos, ypač „Honda“, jas toliau gilina.

Penkta, rinkos struktūroje vyko pokyčiai, kuriuos sukėlė išregistruotojų aktyvumas. Pirmiausia dėl to augo mini (A), mažų (B1), prestižinių mažų ir kompaktinių (BC2) automobilių bei mažų visureigių (I1) apimtys. Šalia to, prestižinių vidutinių (D2), reprezentacinių ir prabangiausių (F+) automobilių, o taip pat prestižinių vidutinių (I2b) bei prestižinių didelių (I3b) visureigių gausėjimas, tuo pat metu smunkant vidutinių ir didelių (DE1), prestižinių didelių (E2) automobilių ir vidutinių vienatūrių (J3) paklausai labiau atspindi bendrąją europinę vartotojų slinktį nuo masinių automobilių link prestižinių, nuo didesnių link mažesnių, nuo įprastinių modelių ir vienatūrių link visureigių.

2014 m. antras pusmetis atneš savo pokyčių ir paradoksų. Ateis laikas, pamatysime – kokių.

Robertas Cickevičius

Liepa 31, 2014   Įrašas priklauso rubrikai "Komentaras"



Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: