Naujoji mini automobilių banga

Europos mini automobilių segmentą, kuris šiuo metu užima trečiąją vietą atsilikdamas tik nuo kompaktinių bei mažų automobilių, artimiausiu metu papildys daug naujų modelių, tad prognozuojama, kad jo apimtis padidės kone 20%. Jau artimiausiu metu pirkėjams bus pasiūlytas naujasis „Renault“ mažylis „Twingo“ bei „Toyota Motor“ kartu su „PSA/Peugeot-Citroen“ sukonstruota ir bendroje gamykloje Čekijoje gaminama trijulė „Toyota Aygo“, „Peugeot 108“ bei „Citroen C1“. Šiemet rinkoje debiutuoja ir „Suzuki Celerio“ bei naujos kartos „Smart ForTwo“, kuris bus giminingas naujajam „Renault Twingo“.

Iki šių metų pabaigos beveik trečdalis populiariausių mini klasės automobilių bus visiškai nauji, o per paskutinius ketverius metus buvo pakeista net 13 iš 20 populiariausių šio segmento modelių. Dėl tokio intensyvaus naujų modelių antplūdžio „IHS Automotive“ prognozuoja, jog 2016 m. mini klasės pardavimų apimtis pasieks 1,3 mln. vnt., nors pernai sudarė 1,1 mln. vnt. Prie mini segmento augimo nemažai turėtų prisidėti ir „Inovev“ analitikų prognozuojamas Italijos, kuri yra pagrindinė šių mažylių rinka, atsigavimas, nes pernai pastarosios šalies rinka smuktelėjo iki septintojo dešimtmečio lygio. Be abejo, 2020 m. Europoje įsigaliosiantys nauji aplinkos taršos reikalavimai taip pat paskatins rinktis mažesnius automobilius.

“Renault Twingo”

„Renault“ tikisi, kad ekspresyvesnis dizainas bei gale sumontuotas variklis ir galinių varomųjų ratų pavara pagerins naujojo „Twingo“ įvaizdį bei suteiks jam savitumo, kuriuo pasižymėjo pirmos kartos „Twingo“ bei „Renault 5“. Prancūzijos gamintojo dizaino vadovas Laurensas van den Ackeris mano, kad tai naujas požiūris į mažų automobilių žanrą ir viliasi, jog „Twingo“ pavyks išsikovoti bent pusę tokio pirkėjų palankumo, kurio sulaukė „Fiat 500“. „IHS Automotive“ prognozuoja, kad „Twingo“ pardavimai Europoje kitąmet pasieks 141 tūkst. vnt. Tokiu atveju šiam mažyliui pavyktų kone padvigubinti „JATO Dynamics“ apskaičiuotą praeitų metų rezultatą. „IHS Automotive“ analitikai palankiai vertina ir naujuosius „Toyota Aygo“, „Peugeot 108“ bei „Citroen C1“ prognozuodami, kad bendri trijulės pardavimai kitais metais sudarys 300 tūkst. vnt., tuo tarpu pernai buvo parduota apie 176 tūkst. šių automobilių.

“Toyota Aygo”

Tradiciškai dauguma mini klasės automobilių būdavo praktiški nebrangūs penkerių durų hečbekai, bet dabar segmente pastebimas persiorientavimas į sportiškesnius, stilingesnius bei, žinoma, brangesnius trijų durų modelius. Tokie modeliai kaip „Fiat 500“ bei „Opel Adam“ konkuruoja ne tik su masinių markių mini automobiliais, bet ir su mažais prestižiniais modeliais, pavyzdžiui, „Audi A1“ bei „Mini“.

„IHS Automotive“ analitikas Ianas Fletcheris leidiniui „Automotive News Europe“ teigė, jog gamintojai teisingai elgiasi gamindami tik vieną mažo automobilio kėbulo versiją, nes tai leidžia sumažinti kaštus. Dėl to masiniai gamintojai dažniausiai renkasi praktiškesnį variantą, t.y. penkerių durų hečbeką, tuo tarpu siekiantys konkuruoti su prestižiniais ar pusiau prestižiniais modeliais renkasi sportiškesnius ir išvaizdesnius trijų durų kėbulus. Vis dėlto „Renault“ ketina siūlyti tik penkių durų „Twingo“ tikėdamasi, kad praktiškumą vertinantiems pirkėjams patiks toks kėbulo tipas, tuo tarpu stileivas turėtų sudominti plačios „Twingo“ išvaizdos personalizavimo galimybės. Savo ruožtu „Toyota“, „Peugeot“ bei „Citroen“ ketina ir toliau siūlyti galimybę rinktis trijų arba penkerių durų kėbulus.

“Peugeot 108″

Išaugusį pusiau prestižinių mini automobilių poreikį įrodo ir faktas, kad stilingasis „Fiat 500“ pernai iš segmento lyderio pozicijos išstūmė ten net devynerius metus išsilaikiusį savo praktiškąjį „brolį“ „Fiat Panda“. Tai pirmasis kartas, kuomet pirmąją vietą užima pusiau prestižinis modelis, tačiau I.Fletcheris yra tikras, kad tokių automobilių pasiūla tik didės, nes jų siūlomos plačios tinkinimo galimybės gamintojams yra labai pelningos.

Balandis 28, 2014   Įrašas priklauso rubrikai "Tendencijos"



Komentarai

Parašykite komentarą

Vardas:   
Komentaras: