„PSA/Peugeot-Citroen“ vadovu taps Carlosas Tavaresas

„PSA/Peugeot-Citroen“ vadovo postą kitais metais užims buvęs „Renault“ vadovo Carloso Ghosno pavaduotojas Carlosas Tavaresas. Jau sausio 1 d. C.Tavaresas prisijungs prie PSA valdybos, o metų eigoje pakeis dabartinį bendrovės vadovą Philippe’ą Variną. C.Tavareso lauks tikrai nelengva užduotis: sumažinti PSA nuostolius bei plėtojant veiklą kituose regionuose mažinti priklausomybę nuo Europos rinkos.

C.Tavaresas bus jau trečiasis PSA vadovas vos per septynerių metų laikotarpį, tad jam teks pasirūpinti ir stabilumo užtikrinimu, nes automobilių gamybos sektoriuje strateginių planų įgyvendinimas trunka ilgą laiką. „CM-CIC Securities“ analitikas Florent’as Couvreuras pastebi, jog toks reguliarus vadovų keitimas ir bendras valdybos nestabilumas dar kartą patvirtina, kad PSA trūksta aiškios krypties. Anot jo, PSA yra didelė įmonė, tad jos pokyčiams prireiks daug laiko.

Carlosas Tavaresas

C.Tavaresas iš „Renault“ turėjo pasitraukti rugpjūčio pabaigoje, kuomet viename interviu prasitarė, jog norėtų vadovauti kitam gamintojui, nes dabartinis „Renault“ bosas C.Ghosnas neketina užleisti savo vietos. C.Tavaresas „Renault“ ir jos aljanso partnerėje „Nissan Motor“ darbavosi daugiau nei tris dešimtmečius vis kildamas karjeros laiptais, kol galiausiai tapo „Renault“-„Nissan“ vadovo C.Ghosno dešiniąja ranka. Automobilių lenktynių entuziastas C.Tavaresas ilgai siekė, kad „Renault“ grupė turėtų sportiškų automobilių markę.

PSA teigimu, iki savo pasitraukimo Ph.Varinas daugiausiai dėmesio skirs strateginėms diskusijoms su galimais partneriais. Prancūzijos gamintojas pasiūlė didinti įstatinį kapitalą 3 mlrd. eurų (10,4 mlrd. Lt), Prancūzijos vyriausybei ir Kinijos automobilių gamintojui „Dongfeng Motor“ investuojant po 1,5 mlrd. eurų (5,2 mlrd. Lt) ir gaunant po maždaug 20% PSA akcijų. Vis dėlto šis planas susidūrė su sunkumais, nes Kinijos bendrovę labiau domina bendros su PSA gamybos plėtojimas, o ne didelės investicijos į nuostolingai veikiantį Prancūzijos gamintoją.

„Strategy & Investment Group“ analitikas Erichas Hauseris pastebi, kad C.Tavaresas yra tikras automobilių entuziastas, turintis daug patirties „Renault“-„Nissan“ aljanse, tad galbūt PSA vadovybė nori suformuoti panašų aljansą su „Dongfeng“. Pirmąjį šių metų pusmetį PSA patyrė net 510 mln. eurų (1,76 mlrd. Lt) nuostolį, tad C.Tavaresui pirmiausiai teks griebtis gamintojo finansinės padėties tvarkymo. „Nissan“ JAV padalinys 2010 m. vadovaujamas C.Tavareso sugebėjo atsikratyti nuotolių ir dirbti pelningai, o „Renault“ pirmąjį pusmetį taip pat gavo didesnį nei tikėtasi pelną, tad naujojo vadovo patirtimi abejoti nederėtų.

Lapkritis 26, 2013   Įrašas priklauso rubrikai "Naujienos"